IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #116
    2 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Също така ще е интересно каква химия беше батерията и от кого беше произведена? Поне да разбием още един мит - че китайските стоки са некачествени. Тази батерия от статията на 410 000 км е китайска - батериите са с най-дълъг живот които ползва Тесла.
  • #115
    0 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Сега остана да кажеш какво точно се развали батерията за да не можеш да я ремонтираш? Да видим каква глупост ще измислиш, защото всичко се ремонтира сравнително евтино. Особено в България.
  • #114
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Последно не си заслужава или или си я сменил за 20 000 защото си заслужава? Правилният отговор е първият - Не си заслужава да я смениш за 20 000, при положение, че я сменят гаранционно безплатно. А когато ти изтече гаранцията след 8 години е по-евтино да си поправиш батерията за няколко хиляди лв, отколкото да я смениш за 20 000 евро. За 20 000 ще си вземеш втора Тесла със здрава батерия.
  • #113
    0 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Еми срамно е да лъжеш толкова нагло -Така е ( преди 1 час )....Смяната на батерията е скъпа и не си струва да я сменяш....Така е ( преди 13 минути )Чак ме е срам да кажа, батерията плюс доставката до сервиза плюс труд излезе 20000 евра.Като прибавиш цената на електромобила втора употреба,ми стъпи като цена за нов.
  • #112
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    Чак ме е срам да кажа, батерията плюс доставката до сервиза плюс труд излезе 20000 евра.Като прибавиш цената на електромобила втора употреба,ми стъпи като цена за нов.
  • #111
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А с цифрите са ясни - старото поколение LFP батерии като на тази Тесла имаха 2000 цикъла живот и 3С зареждане - 180 kW в случая. Следващото поколение имаха 4000 цикъла и 6С зареждане - примерно тези на xiaomi и другите автомобили с 500 киловата зареждане. Новото поколение което представиха преди няколко месеца и вече започнаха производството 8000 цикъла и 12 c зареждане - 1000 киловата. За следващото поколение са приготвили 20 С зареждане - 3 минути от 5 до 70%. Любопитно колко ще е живота им
  • #110
    0 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Сигурен съм че си ги сменил и трите батерии и говориш от личен опит! По колко ти взеха за всяка смяна? 30 000? 50 000 или 100 000 евро за батерия? И ти ги плати нали? Опа не си ги платил, но питаш Колко ще струват три батерии? Също така не знаеш колко пари са ти казали за смяна, но знаеш че е било скъпо. Същите приказки като на инженер ПОЕТИТЕ - много прилагателни и внушения БЕЗ НИТО ЕДНО ЧИСЛО, както подобава да е реториката на всеки ИНЖЕНЕР. Колко е стойността? - бягай от тук бе бременен
  • #109
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    Този мач вече съм го играл,със Тесла втора употреба от Германия.Смяната на батерията е скъпа и не си струва да я сменяш.Те затова електромобил втора употреба никой не ще да купи.Аз сбърках един път и никога няма да си повторя грешката с електромобил втора употреба.
  • #108
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    За статистиката Прочитания: 3535 на 18-ти август. Да видим като е най- коментирана статия и постоянно стои на първа страница дали ще продължи да се чете и след седмици и месеци?
  • #107
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 100. 12 000 долара струва смяната на батерията за клиента. На Тесла цената за киловатчас е около 100 долара (беше, Сега е още по-ниска) за 60 киловат часа батерия Това означава 6 000 за батерията и печалба 6000 долара от труда