IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #106
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    РЕКАПИТУЛАЦИЯ. Гост кара автомобил за 10 000 лв на който 100 км му излизат 47,70 лв. А на шофьора на Тесла за почти 80 000 лв, 100 километра му излизат 21,38 лева. КОЕ Е ПО-ЕВТИНОТО?
  • #105
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    А сега бомбата - евтин ДВГ срещу скъп електромобил. Гост си е купил по абсолютно същото време преди четири години автомобил за 10 000 лв който зарежда всяка седмица по 30 лв за 150 км, което прави 20 стотинки на километър. Заедно с ходенето на ски минава 9000 километра годишно, което прави 1800 лв годишно. За 4 години 17 200лв и 36 000 км, което прави 47,78 лева за 100 км.
  • #104
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    СЕБЕСТОЙНОСТ. През 2021 г. цената на нова Tesla Model 3 Standard Range Plus започвала от 59 900 австралийски долара ЗАРЕЖДАНЕ "възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). " Цената на автомобила плюс зареждане е 44 819евро, което прави 10,93 евро 21,38 на 100km
  • #103
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    СЕБЕСТОЙНОСТ. През 2021 г. цената на нова Tesla Model 3 Standard Range Plus започвала от 59 900 австралийски долара ЗАРЕЖДАНЕ "възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). " Цената на автомобила плюс зареждане е 44
  • #102
    1 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    СЕБЕСТОЙНОСТ. През 2021 г. цената на нова Tesla Model 3 Standard Range Plus започвала от 59
  • #101
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    Когато си купиш електромобил и го покараш няколко години,ще разбереш грозната истина за електромобилите.А тя е,че нищо от рекламата която разпространяваш не е вярно.
  • #100
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    Батерията струва 12000 долара,ама някъде в Китай.Прибави доставката с 500 кг. тегло до България.Добави и още 12000 долара за труд,сервиза взема за монтаж толкова колкото струва батерията.Май сметката е правена без кръчмар.
  • #99
    1 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    РАЗХОД: 53 568 kWh / 410 000км = 0.131 kWh/км (или 13.1 kWh/100 км). При дневен пробег 281 км на ден, всеки ден е трябвало да се зареждат 36.7 kWh. Това означава, че ако сутрин тръгне на 80% заряд, ще се върне на 19% и въпреки това е изминал над 100 000 км годишно с най-малката батерия.
  • #98
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Затова ще им дам на готово сметките които ги накарах да направят по-надолу в коментарите,Заредена енергия 38 012+15 556 = 53 568 kWh като я разделим на 60kWh батерия получаваме 893 цикъла от 2000 цикъла които дават за това поколение батерии. Следващото поколение вече има 4 000 цикъла. А поколението което се произвежда от 2025 вече има 8000 цикъла живот.
  • #97
    2 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Очевидно е че е по-стар антиелектрически обичай, всяка положителна статия за електромобилите бива засипвана с "аргументи" в коментарите и става на и коментираната статия. Все пак аргументите за бременност на всеки който каже някой факт или даде практически пример в полза на електромобилите е новото модерно показване на интелект от страна на антиелектриците антиматематици. Но като ги помолиш да сметнат Колко е 2+2, се затрудняват защото все пак са само инженери, а това е прекалено сложно за тях