IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #136
    9 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Понеже има много коментари, а някои хора се постараха смислените от тях да бъдат затрупани за да не могат да бъдат открити, вероятно не си обърнал внимание, че това е първото поколение LFP батерии които имаха четири пъти по голяма деградация от последното поколение което се произвежда сега, както и два пъти по-голяма деградация от междинното поколение батерии. Тоест следващото поколение ще има същата деградация на 800 хиляди километра, настоящите на 1,6 милиона .
  • #135
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Пропов ( преди 3 месеца )
    Подпорите на мотора сменени за 7 часа срещу 80 долара! То и в Китай и даже в Африка вече няма сервиз да работи срещу 10 долара на час. А цената на частите? А относно батерията - за първите 3 години вече е загубила 10% и то при оптимално бавно зареждане. Ако я зареждаш по често бързо, както според мен правят повечето собственици, след 3 год. ще е загубила 20, след 5 години колко? 40? Та пробега ще остане няма и 300 от първоначалните близо 500 км. И кой ще я купи тази кола тогава и за колко?
  • #134
    25 rate up comment 9 rate down comment
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    А колко ли време от живота си е прекарал на зарядни станции гордия собственик на електромобил на 410 000 км. Според мен електромобила е кола за безделници.
  • #133
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    Да ви светна. За всеки влак си има пътници, ТА има и едни частници дето заменят мъртвите клетки на батериите и после ги продават за около 1500 долара. Не знам до колко си струва, защото електромобил не ме интересува.
  • #132
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Who Cares ( преди 3 месеца )
    Бих перефразирал на "Колко от Модел 3 остава след 410 000 км?"
  • #131
    3 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Тоест понеже си много умен някой ти е казал че батерията ти не работи, защото както е имала 99% от пробега само за един ден е паднала на нула процента, а ти му повярва и му подари здравата батерия? Всеки който има базови знания за батериите ще ти кажа че никоя батерия не умира за един ден. Деградацията е най-бърза в началото, а след това се забавя. Можеш да питаш който си пожелаеш и ще ти каже същото. А това че си дал 20 000 за нещо което струва 12 хиляди, допълва картинката Как са те измамили
  • #130
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    Старата батерия остана в сервиза,те да се занимават с нея.
  • #129
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Така е ( преди 3 месеца )
    Ти някога не си ли допускал грешка,какво трябваше да направя,да я дам за скрап? Не знам на теб какво ти свети,но на мен ми светна щом не си притежавал Тесла имаш точно нулев опит. Приемаш за истина Тесла с 410000 км пробег имала още 90% от капацитета на батерията.Моят опит показва точно обратното безгрешнико,а дано някога ти излезе сметката за Тесла,по скоро никога.
  • #128
    1 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Да видим докъде можеш да стигнеш с измислената история. Какво направи със старата батерия? Колко се наложи да платиш за превоз и утилизация? Къде я утилизира?
  • #127
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Ще ми обясниш ли логичната причина да дадеш за ремонт 20 000 евро за автомобил който след това можеш да продадеш за максимум 15-20 000 евро? Защо трябва да направя твоята грешка за да ти кажа че е грешка? Дай ми една логична причина защо си го направил? Защото откакто си започнал да пишеш светят десетки червени лампички че това е поредния неуспешен опит на ИНЖЕНЕР ПОЕТЪТ.