IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Колко от батерията си запазва Tesla след 410 000 км?

Този Model 3 доказва колко е важно „правилното“ зареждане

Един от най-разпространените притеснения относно електрическите автомобили е трайността на батериите и;. Опасенията са, че след няколко години капацитетът им значително ще намалее, което ще направи автомобила неизползваем или скъп за поддръжка.


Tesla


Конкретни случаи обаче все по-често доказват обратното. Последният пример идва от Западна Австралия, където Tesla Model 3 от 2021 е изминала впечатляващото разстояние от 410 000 км с оригиналната батерия и двигател, като все още запазва между 88 и 90% остатъчен капацитет (SOH или "State of Health").

Моделът - Standard Plus с 60 kWh LFP батерия и задно предаване, се използва ежедневно за превоз на пътници (Uber), като Системата за управление на батерията (BMS) разкри впечатляващи данни. В 71% от случаите зареждането е направено бавно, тоест с променлив ток (38 012 kWh) и 29% в бърз режим DC (15 556 kWh), като тази комбинация се счита за оптимална за здравето на акумулатора.


Tesla


Според изчисления на Еди Гутманис, основател на EV Workz (консултант на инженерни услуги), ако същото разстояние е било пропътувано със среден бензинов автомобил от 7 л/100 км, горивото би струвало около 50 000 австралийски долара (около 30 000 евро). Вместо това действителните разходи за зареждане на Model 3, възползвайки се от местните цени на електроенергията, са близо 13 000 австралийски долара (8000 евро). Това означава икономия от 37 000 австралийски долара (20 000 евро) само за енергия, да не говорим за по-ниските разходи за поддръжка от двигател с вътрешно горене.

Гутманис допълва, че за постигането на подобни резултати най-важното е правилната и редовна поддръжка. За 4 години от закупуване на този Model 3 се е наложило само едно посещение в сервиз за по-сериозен ремонт и това е станало, след като са се появили осезаеми вибрации по време на шофиране. Оказва се, че проблемът е в подпорите на електромотора, които са заменени за 7 часа срещу 130 долара (80 евро) и сега колата е като „чисто нова“.


0 от 500
  • #66
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Обърках, има Корола (GR) която прави под 6сек 0 до 100, но не е най-добра за сравнение с Модел 3, тъй като е по-малко практична - малък багажник и много малко място на задните седалки, също така е и 5к по скъпа
  • #65
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Ха....защо не ми излиза целия коментар????? Пак ще пробвам. В Пуанди- най-скъпата тарифа на Тесла супер charger под 26,а в домашни условия под 5 паунда за среден реален пробег около 400км на Базовия нов последен модел на Модел 3. Най-близката кола до горната е BMW 330i M sport която без никакви екстри започва от 45к паунда - няма да коментирам running cost, предполагам сещате се коя сметка ще бие
  • #64
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Оо....пропуснал съм да напиша "зареждането на базовия нов Модел 3 варира между"
  • #63
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Последно - моето сравнение с Корола е изключително неправилно, защото няма Корола която да прави под 6 секунди пт 0 до 100. Ако сравняваме базов Модел 3 със себеподобна бензинова кола Тесла ще бие абсолютно всички Сметки!!!!
  • #62
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Продължавам......Коя друга кола няма абсолютно никакъв годишен сервиз? 0, нищо първите 2 години, след което правиш препоръчителен сервиз на спирачки, защото може да са леко ръждясали заради не ползване, сменяш антифризи течнос на спирачки!!!! Чак на 4тата година сменяш охладителни течности на батерията - това е сервиза. За сравнение моята Корола ми струва над
  • #61
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 3 месеца )
    Така....базов Модел 3, сметки 1.Каква друга прaктична кола със такъв performance и толкова екстри можеш да намериш за под 37к паунда (3к отстъпка правят в момента в УК)? Няма друга подобна в този ценови лист, дори и за 40к паунда. Зареждане на Тесла супер charger най-скъпа тарифа 37 пенита - в зависимост от часа и трафика варира и стига до 14 пенита. В домашни условия има нощни тарифи на под 7 пенита, та зареждането на базовия Модел 3 варира между
  • #60
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Точно както този шофьор си е НАПРАВИЛ СМЕТКАТА, че при тези километри и тези цени на тока и горивата МУ ИЗЛИЗА СМЕТКАТА. Същия автомобил, същите цени, по-малко километри СМЕТКАТА НЕ ИЗЛИЗА. Същия автомобил същите километри в България СМЕТКАТА ИЗЛИЗА. Същия автомобил, същият пробег като моя и на гост, СМЕТКАТА НЕ ИЗЛИЗА ДОРИ В БЪЛГАРИЯ. Тоест проблемът очевидно не е в автомобила и едно добро РЕШЕНИЕ , зависи от това ДАЛИ ТИ ИЗЛИЗА СМЕТКАТА. Затова не е лошо ДА СЕ НАУЧИТЕ ДА СМЯТАТЕ.
  • #59
    3 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    Обърни внимание че през цялото време говоря ЗА СМЕТКИ. Не за емоции, не за екология, не за политика е определено не е за цветове било то зелени сиви или пембени. И за бременност не става въпрос нито за полове или религии и народности. САМО СМЕТКИ С ЧИСЛА.
  • #58
    2 rate up comment 5 rate down comment
    . ( преди 3 месеца )
    До 57. Фотоволтаиците вече станаха толкова евтини, А газът е толкова скъп, че стана безсмислено от микротурбини. СМЕТКИТЕ ВЕЧЕ НЕ ИЗЛИЗАТ за микротурбините. Нещо като водорода и хибридите - времето им отмина преди да е дошло. Батериите вече станаха достатъчно евтини, но СМЕТКИТЕ ОЩЕ НЕ ИЗЛИЗАТ, защото нощната тарифа все още е прекалено евтина. МОЛЯ СЕ да не им дойде времето скоро. И ти се моли!
  • #57
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Този пак го налегна логореята и болезненото желание за изява на функционално неграмотен човек.