IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелът има нов противник в ДВГ и това не е водородът

Германски производител представи задвижваща система на амоняк

Спестяването на термично изгаряне се превърна в приоритет не само за производителите на автомобили и доставчиците в автомобилната индустрия, но също така и за производителите на промишлени превозни средства и машини. Един от тях е компанията Liebherr, която представи интересен амонячен двигател.


амоняк


В последно време водородът се превърна на практика в единствената възможност за тези производители, които търсят варианти за запазването на ДВГ под някаква форма, след като той бъде забранен и индустрията премине напълно към електрическо задвижване. Има обаче и други химикали, които също могат перфектно да заменят изкопаемите горива като бензин и дизел.

Точно това демонстрира един от най-големите производители на индустриални и строителни машини. Liebherr представи нов двигател с горене на амоняк за офроуд превозни средства, чиято официална премиера пред публика ще се състои на Bauma 2025 – голямо изложение за строителни машини, което ще се проведе в Мюнхен през април.


амоняк


Германската компания отбеляза, че двигателят с вътрешно горене, работещ с амоняк, всъщност е двигател с две горива. И едното от е „зеленият“ амоняк, който е резултат от възобновяема енергия, като също пренася водород, което го прави въглеродно неутрален.

Голямата разлика с водорода е, че „зеленият“ амоняк е по-лесен за транспортиране, тъй като преминава от газообразно състояние в течност при -33°C, докато водородът е по-деликатен за транспортиране, тъй като трябва да бъде „охладен“ до -253°C или компресиран до 700 бара. Но това, което е предимство по отношение на управлението, не е предимство в технологията, тъй като изгарянето на зелен амоняк в двигателя изисква по-висока температура на горене.


амоняк


За бензин тя е 250 градуса, за дизела – около 350 градуса, докато „зеленият“ амоняк се нужда от доста повече – над 650 градуса. По тази причина амонячният двигател е двугоривен – трябва дизел или водород, за да запали амоняка.

От Liebherr не предоставят никаква конкретна информация относно производителността на двигателя, заявявайки само, че „двигател от този тип ще осигури висока плътност на мощността в съответствие с изискванията на минната индустрия.“ Въпреки това остава неясно дали този двигател работи без емисии на CO2, което е възможно само ако водородът се получава от „зелен“ амоняк.

0 от 500
  • #52
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Точно както и психопата си остава психопат и си мисли че като повтори лъжата заедно евро на киловатчас 100 пъти и ще стане истина. Всеки може да провери, че цената на зареждане на 400 kW станция в България е 67 ст. Тоест за антиматематиците, ако Гост можеше да си купи 10-годишна Toyota corolla с 1500 км пробег и 10 мин зареждане, за 10 000 лв никога нямаше да си купи бензиновата, която зарежда 150 км за 5 минути и 30 лв. На 400 kW ще ги зареди за 3 минути и 13 лв.
  • #51
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Функционално неграмотния все още не е разбрал че В статията и дума не става за леки автомобили на амоняк и пак си говори по инерция каквото си е наумил!
  • #50
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Хехе ( преди 1 седмица )
    Дори да се изравнят цените,електромобила си остава подходящ само за града като втора кола.
  • #49
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Хехе ( преди 1 седмица )
    Ами смятай тротинетвойводо,по едно евро на бърза зарядна плюс пари за смяна на батерията.Милионите цикли на батерията съществуват само в мокрите ти сънища.
  • #48
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Сега като се замисля, при тежкотоварния транспорт цената на камиона всъщност не е най-важната. Цената на зареждане за километър е много по-важна, защото ако един камион харчи 70 лв на 100 км, то за 200 хиляди километра годишно харчи 140 000 лв, колкото горе-долу струва камиона. За 5 години и и 1 милион километра за гориво се плащат около 700 000 лв, колкото струват 3-4 чисто нови камиона. При 10 000 цикъла животът на батерията, след 1 милион километра ще е почти чисто нова.
  • #47
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Бъди така добър да назовеш лъжата както аз правя всеки път когато лъжат психопатите. При тях мненията им идват от ВЯРА и никога не могат да дадат източник на информация за лъжите си, независимо дали им вярват. Ти само кажи в какво НЕ ВЯРВАШ, ЗА ДА ТИ ДАМ ИЗТОЧНИКА НА ИНФОРМАЦИЯ!
  • #46
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гьобелсова пропаганд ( преди 1 седмица )
    Повтарянето на една лъжа многократно,не я превръща в истина.
  • #45
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Все пак чакам да ми обясниш, ако на твоята corolla която тежи 1300 кг натовариш 700 кг багаж и се движиш равномерно с 100 км в час, колко сте харчи празна и колко когато тежи 2 тона? Доколкото разбирам, ВЯРВАШ, че щом теглото се е вдигнало с 50% разходът също ще се вдигне с 50% и вместо 20 лв на 100 км, ще харчи 30 лв на 100 км?
  • #44
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    6. ВРЕМЕТО на електрическите автомобили ще дойде (бъдеще време) КОГАТО цените се изравнят с автомобилите с ДВГ.
  • #43
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Ако твърденията ти имаха някакъв смисъл в реалността, никой нямаше да произвежда SUV с тегло над два тона, а както виждаш това са едни от най-разпространените автомобили на пазара. Тоест теглото е последният критерий по който някой си избира автомобил. На практика бензинов SUV със същата мощност като електрическия, понякога тежи повече от електрическия въпреки 500 килограмовата батерия. При такива мощности, както двигателя, така и охладителната и изпускателните системи тежат повече от батерията