Концернът Geely направи необичаен тест, с който да провери здравината на батерията на електрическия кросоувър E5 (известен в някои страни като EX5). 36-тонен танк ZTZ-59D, който е на въоръжение в китайската армия, прегазва батерията от семейството Aegis Gold Brick. Както уточнява CarNewsChina, тестът е проведен на фона на затягащите се национални стандарти за безопасност на батериите за електрически превозни средства в Китай.
Целта на теста е била симулира условия, при които батерията е подложена на значително външно налягане. Първо, танкът преминал няколко пъти върху цялата батерия, а след това и върху някои от отделните ѝ компоненти. Geely посочва, че условията на теста били 1,8 пъти по-тежки от изискванията на новите стандарти, като не се е стигнало до пожар или претоварване в отделни клетки. Батерията също така е запазила структурната си цялост.
Актуализираните, по-строги изисквания за безопасност на батериите, ще влязат в сила в Китай на 1 юли догодина. Те предполагат, по-специално, различен подход към оценката на риска от пожар. Освен това, задължителните тестове ще включват такива за удар в долната част на автомобила. Изданието твърди, че батериите на Geely вече са сертифицирани съгласно новите разпоредби. Концернът планира също така да създаде Глобален център за всеобхватно тестване на безопасността, който ще бъде най-голямото подобно предприятие в света в областта на електрическите автомобили.
Батериите Aegis Gold Brick, известни преди като Aegis Short Blade, са инсталирани на Geely EX5 във версията с капацитет 60,2 kWh, въпреки че китайският E5 има такава с по-малка вместимост батерия. В бъдеще кросоувърът, съдейки по сертификатите, ще получи флагманска батерия с капацитет 68,39 киловата, с която ще може да изминава до 610 км с едно зареждане.