IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault и Geely се сдобиха с революционен двигател

Разработката на базирана в Гранада компания може да промени индустрията

Автомобилните производители постоянно предлагат нови решения за намаляване на вредните емисии, произвеждани от двигатели с вътрешно горене. Електромобилите обаче все още не са достатъчно убедителни за потребителите и все повече марки избират евтино и по-малко замърсяващо решение. Това са така наречените „удължители на пробега“ - технология, която старото BMW i3 Rex въведе като пионер и която сега набира все повече скорост.


INNengine


HORSE - новата компания за двигатели на Geely и Renault, разполага с цял каталог с различни удължители на пробега, като ще добави към тях още един, след като подписа споразумение с базирания в Гранада старт-ъп INNengine. Така HORSE се сдоби с два прототипа на този изключително компактен агрегат, който се отличава с ниското си тегло и предлага по-голяма енергийна ефективност. Тя е еднаква с тази конвенционален двигател, но новият мотор прилича на него.

Основната причина е, че липсва класическата цилиндрова глава, както и стеблата на клапаните и коляновите валове, което значително намалява броя на движещите се и неподвижни части. Новият двигател тежи само 38 кг и е с 55% по-малък на размери от 3-цилиндров двигател със 120 к.с. Голямото му предимство обаче е, че предлага същата мощност, като работи не само на бензин, но и с водород. А това е огромен плюс за HORSE, която иска да развива тази технология.


INNengine


Технически това е „боксер“ с 4 цилиндъра, които работят в противоположност, така че коляновият вал не е необходим и въпреки това завършва два пълни цикъла, включително своите четири фази на всмукване и компресия, горене и изпускане. Еднотактов двигател, в който няма клапани, а по-скоро отвори, които действат като въздушни инжектори в горивните камери.

Резултатът е висока мощност и минимални вибрации благодарение на тези противоположни бутала, както и възможност за промяна на степента на компресия в реално време. HORSE вече се ангажира да анализира задълбочено осъществимостта му в сътрудничество с Политехническия университет във Валенсия, като това е задължителна стъпка преди получаване на зелена светлина за мащабно производство.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 1 седмица )
    Захариев, Захариев," така че коляновият вал не е необходим и въпреки това завършва два пълни цикъла, включително своите четири фази на всмукване и компресия, горене и изпускане " Това сложно изречение няма никакъв смисъл!" Еднотактов двигател" - моля уточнете колко такта има двигателя - по-горе сте превели "два цикъла с четири фази", а сега - един такт???!!!Не превеждайте неща, от които не разбирате. Прочетете, попитайте ако не ви е ясно. Поредната статия на медията с ниско техническо ниво ...
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Светлин ( преди 1 месец )
    На мен не ми харесва.От 10 години се е появил в този си вид.
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Знаем знаем, знам че ще кажеш че си спал с всичките ни 30 сестри и няма да отговориш на въпросите . Теб психопатите така правят. Хвърлят лъжите и бягат. Лепят етикети, измислят прякори и обиждат, КОГАТО НЯМАТ ДРУГИ АРГУМЕНТИ.
  • #11
    1 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тоя па продължава да изисква? Къв па си ти да изискваш отговори или каквото и да е, БЕ?
  • #10
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 7. Посочи ми грешките, като си толкова технически грамотен. Аз мога да се аргументирам с практически примери защо е много по-ефективно да изгориш литър гориво в генератор с който да заредиш електромобил, отколкото в автомобил с ДВГ. Ти можеш ли да докажеш обратното? Досега доказа единствено и само, че си от троловете.
  • #9
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Така е. най-противното нещо за троловете и психопатите винаги са били фактите и истината. Двете най-противни неща на света.
  • #8
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Хаха ( преди 1 месец )
    Илон Дзинпин, станал си по-противен и жалък отвсякога!
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Бустеров сега ще се опита да демонстрира под тази новина, че и от ДВГта и механика ли не разбира? Щото вече знаем, че е технически неграмотен на тема ток и жици.
  • #6
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До Мда. И не знам защо реши, че примерно ако на някой наемател му се спука някоя водопроводна тръба през нощта или някой клиент има подобен спеше проблем с някоя автоматизация инсталирана от мен ще ми пише имейл, А няма да ми звънне по което и да е време на денонощието и да е или най-малкото да пише на viber? В кой век живееш? Наистина ВЯРВАТЕ, че всички 7 милиарда души на света имат точно вашия начин на живот, точно вашите проблеми и преписвате вашите решения 2 диоптъра на лявото 4 на дясното
  • #5
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Правиш ли разлика между удължител на пробега за електромобил, което на практика е генератор като онзи в ремаркето на картинката на гостенина и хибрид на Toyota? Или през цялото време сте говорили за електромобили с удължител на пробега на Toyota, но аз не съм ви разбирал, защото съм функционално неграмотен?