Последното решение на Европейския съюз да обмисли запазване продажбата на plug-in хибридни автомобили след 2035 като алтернатива на налагането на електрически автомобили е ясно отражение на автомобилната индустрия, която е на ръба на пропастта. И е принудена да поеме в посоката, в която я насочва Китай.
Renault откри истинска златна мина, която вероятно ще изстреля французите далеч напред. Това е Horse Powertrain – компания, създадена съвместно с Geely, която разработва и произвежда задвижващи системи. И именно това обединение показва как Китай вече дърпа конците на европейската индустрия. Търговските отношение между Запада и азиатската държава са обтегнати заради митата върху китайските електромобили, но в същото време и европейските компании страдат заради суровите глоби, наложени им заради високите емисии.
Марките, които видяха накъде върви индустрията преди няколко години, решиха да отложат решението си за отказ от ДВГ и времето доказва, че те са прави, докато други производители се оказаха в по-сложна позиция с пълна гама електрически автомобили. Последните няма да плащат за свръхемисии, но ще има бъде много трудно да печелят пари, защото не продават.
Истината е, че Европа така и не успя да последва пътя на Китай, който никога не е имал намерение да унищожава ДВГ или хибридите, защото е наясно, че неговата инфраструктура за зареждане на електромобили не достига до най-отдалечените части на страната. Китайците насърчават използването на електрически автомобили, поради което те се продават като топъл хляб в големите градове, но в селските райони преобладават превозните средства с вътрешно горене. Няма дори хибриди, още по-малко PHEV.
Точно тук Geely нанесе удара си с Renault и HORSE Powertrain. Новата компания за двигатели вече осигурява важни договори, производствени съоръжения и центрове за научноизследователска и развойна дейност, като отчита повече от 5 милиона продадени агрегата по целия свят. Приходите са около 15 млрд евро, това е актив на производителя, който ще достави новия хибриден двигател на Mercedes-Benz за GLA. Същият този двигател ще се произвежда в Китай.
В същото време европейските марки, под натиска на Брюксел, се съсредоточиха толкова много върху електрическите превозни средства и техните технологии, че вече е невъзможно да се върнат към традиционните ДВГ. Доставчиците също пренасочиха усилията си, така че с изключение на Stellantis, Volkswagen, BMW и Mercedes, които ще произвеждат двигателите си в Европа, останалите са принудени да се обърнат към... Китай.