IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шеф на китайски концерн очаква скоро да фалират големи марки

Производители, които не си осигурят 15% марж, са в опасност, предупреди директорът на Changan Automobile

Ценовата война на автомобилния пазар няма да спре през следващата година и може да стане още по-жестока, като това ще постави в опасна ситуации производители с ниска доходност. Това заяви заместник-президентът на Changan Automobile и главен изпълнителен директор на компания Deepal Auto - Дън Ченгхао, според когото още догодина някои утвърдени световни марки може за фалират.


шоурум


„Автомобилните производители се нуждаят от маржове от поне 15%, за да поддържат минимална устойчивост. Ако маржовете паднат под това ниво, всяка продадена кола е загуба и компанията може да не оцелее“, категоричен е китайският топ-мениджър.

Дън отбеляза, че продължаващите субсидии и отстъпки са стимулирали търсенето на нови електромобили тази година, но са довели до частична промяна в потреблението, което ще се отрази отрицателно на първата половина на 2025. В такава ситуация пазарът може да стане по-слаб, отколкото в подобни периоди от предходни години.

Субсидиите също така са насърчили популярните марки да увеличат производствения си капацитет, което може да увеличи ценовата конкуренция, ако търсенето отслабне. Компаниите с големи производствени обеми и силно влияние на пазара ще започнат нови активни ценови войни. И това може да доведе до фалит на някои марки, особено ако не са в състояние да се конкурират.

Китайският топ-мениджър също така подчерта, че конкуренцията ще се превърне в „процес на изтласкване на слабите играчи“. Дън прогнозира, че с излизането на слабите марки пазарът ще се върне към по-балансирани условия, като качествените производители ще поемат водеща роля.

Според Дън бъдещето принадлежи на хибридните и електрически автомобили. Той вярва, че PHEV и REV имат потенциала да заменят традиционните превозни средства с вътрешно горене и че навлизането на пазара на електрическите превозни средства, вече над 50%, ще расте още по-бързо. Той също така подчерта сегмента на малките електрически превозни средства, струващи между 10 000 и 15 000 долара, които ще станат популярни като втори семеен автомобил. Тези модели са в състояние да спечелят значителен пазарен дял сред автомобилите с двигатели с вътрешно горене.


0 от 500