IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шеф на китайски концерн очаква скоро да фалират големи марки

Производители, които не си осигурят 15% марж, са в опасност, предупреди директорът на Changan Automobile

Ценовата война на автомобилния пазар няма да спре през следващата година и може да стане още по-жестока, като това ще постави в опасна ситуации производители с ниска доходност. Това заяви заместник-президентът на Changan Automobile и главен изпълнителен директор на компания Deepal Auto - Дън Ченгхао, според когото още догодина някои утвърдени световни марки може за фалират.


шоурум


„Автомобилните производители се нуждаят от маржове от поне 15%, за да поддържат минимална устойчивост. Ако маржовете паднат под това ниво, всяка продадена кола е загуба и компанията може да не оцелее“, категоричен е китайският топ-мениджър.

Дън отбеляза, че продължаващите субсидии и отстъпки са стимулирали търсенето на нови електромобили тази година, но са довели до частична промяна в потреблението, което ще се отрази отрицателно на първата половина на 2025. В такава ситуация пазарът може да стане по-слаб, отколкото в подобни периоди от предходни години.

Субсидиите също така са насърчили популярните марки да увеличат производствения си капацитет, което може да увеличи ценовата конкуренция, ако търсенето отслабне. Компаниите с големи производствени обеми и силно влияние на пазара ще започнат нови активни ценови войни. И това може да доведе до фалит на някои марки, особено ако не са в състояние да се конкурират.

Китайският топ-мениджър също така подчерта, че конкуренцията ще се превърне в „процес на изтласкване на слабите играчи“. Дън прогнозира, че с излизането на слабите марки пазарът ще се върне към по-балансирани условия, като качествените производители ще поемат водеща роля.

Според Дън бъдещето принадлежи на хибридните и електрически автомобили. Той вярва, че PHEV и REV имат потенциала да заменят традиционните превозни средства с вътрешно горене и че навлизането на пазара на електрическите превозни средства, вече над 50%, ще расте още по-бързо. Той също така подчерта сегмента на малките електрически превозни средства, струващи между 10 000 и 15 000 долара, които ще станат популярни като втори семеен автомобил. Тези модели са в състояние да спечелят значителен пазарен дял сред автомобилите с двигатели с вътрешно горене.


0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо= Тесльо ( преди 1 месец )
    Дежавю,сам се пита и сам си отговоря.
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Чичо Кольо= Тесльо ( преди 1 месец )
    Колко Ника може да използва един психопат?
  • #8
    15 rate up comment 4 rate down comment
    До чичо кольо ( преди 1 месец )
    Качеството на китайските коли можеше да се види още на изложението миналия месец. Тези хора все още не знаят какво правят, но тръгнаха с голямата лъжица.
  • #7
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 1 месец )
    Особено ми харесва момента "качествените производители ще поемат водеща роля". Според мен почти всички европейски марки трябва да фалират, че такова качество.........Интересно е да видим качеството на китайските коли в дълъг период. Още е рано да се коментира това.....
  • #6
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Една фирма започваща с буквата Т.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те и в Северна Америка се оформят.
  • #4
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Европа вече се оформят кандидатите
  • #3
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "Експерта" говори за над 15% марж на печалба за да не фалираш...Интересно ми е преди ковида когато таратайките бяха почти два пъти по-евтини автопроизводителите на какъв марж са работили и как не са фалирали ? Колкото е по-скъм един автомобил толкова по-малко кеповачи могат да си го позволят и затова например Дачия а пре това кореици ит.н. продат...
  • #2
    6 rate up comment 16 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Знаем, знаем. Ти друг експерт освен Акио Тойода не признаваш! Щом той е казал че електромобилите никога няма да преминат 30% пазарен дял, защо трябва да вярваме на някакъв китаец, при положение че на родният му пазар, който е най-големият автомобилен пазар в света, цитирам "...навлизането на пазара на електрическите превозни средства, вече над 50%, ще расте още по-бързо."
  • #1
    7 rate up comment 18 rate down comment
    китайски експерт ( преди 1 месец )
    е нещо като дървено желязо има го като дума *** никой не го е виждал като вещ.