IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Обратно в бъдещето - производители се връщат от сензорите към бутоните

Екраните започват да отстъпват място на физическите контроли

През последните години автомобилите бяха натъпкани с електроника, което ги направи по-технологични, но и по-сложни за управление. Сега се забелязва обратната тенденция - автомобилните производители де завръщат към бутоните и превключвателите, постепенно премахвайки сензорните екрани, твърди The Wall Street Journal.


бутони


Причината за това за настроенията на купувачите на нови автомобили. След години на използване на елегантни и високо технологични дисплеи, потребителите започнаха да осъзнават, че физическите контроли осигуряват по-голямо удобство и комфорт. И компаниите, които ентусиазирано използваха сложни тъч-падове, сега започват да интегрират бутони и копчета в своите нови продукти.

Така в автомобили, доскоро доминирани от минималистичния дизайн на Tesla - като нови модели на Kia, Mini и Volkswagen, се завръщат физическите контроли. И тази тенденция се наблюдава не само в автомобилната индустрия, но и в уреди за ежедневна употреба като електронни четци и индукционни готварски печки.

Връщането на бутоните става особено актуално на фона на критиките към функционалността на сензорните интерфейси. Технологичен гигант като Apple, който се превърна в един от основните поддръжници на сензорните екрани, също реагира на промените. Новият iPhone 16 разполага с „бутон за действие“, сигнализиращ връщане към физическите контроли. Това предполага, че потребителите се стремят към по-интуитивно и удобно взаимодействие с устройствата.


бутони


Един от основните проблеми със сензорните интерфейси е необходимостта да гледате екрана, когато го използвате. За разлика от бутоните, които могат да се натискат сляпо, тъч-падовете изискват внимание, което може да разсейва, особено по време на шофиране. Европейските органи за безопасност на автомобилите вече са започнали да изискват наличието на определени физически превключватели, за да може съответните модели да постигнат високи оценки за безопасност.

В отговор на тези предизвикателства производители на автомобили като BMW започнаха да интегрират физически контроли в своите нови електрически превозни средства. Това позволява на шофьорите да контролират функциите, без да се налага да откъсват очи от пътя. Така бутоните и превключвателите не само се завръщат в модата, но и се превръщат във важна част от дизайна, добавяйки стойност и удобство към съвременните устройства.


0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Предполагам, че е временно, тъй като в момента хората над 40 години са платежоспособни и трябва малко от малко производителите да се вслушват в исканията на потребителите. Следващото поколение обаче не знае как се натиска копче или върти врътка, така че пак ще минат на таблети. На тях ще им оставят само по един скоростен лост в средата на седалката.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    raiders ( преди 2 месеца )
    Трябва да имаш избор при поръчката на кола. Сегашната ми има таблет и електронен показателен панел, но и набор от няколко физически бутона за климатик, вентилатор, подгрев, аварийни, топло-студено. Същото е и но волана. Харесва ми, липсват ми само стария скоростомер и оборотамер... ама електричките няма им трябва.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    поне осмисли ли написаното или стигна само до един тъч екран с който да се управлява цялата авионика
  • #11
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Обещаваш ли? Щото аз помня преди 40 години едни други такива пламенни обещания как комунизмът ще настъпи скоро и всички ще живеем поне в зрял социализъм. Дори на манифистации на площада ни водеха да ни обясняват със същия такъв плам и увереност как ще разгромят загниващия и лош капитализъм. Да не се налага да си припомняме какво се случва, когато някой почне да копае гроб за другиму, а?
  • #10
    2 rate up comment 20 rate down comment
    СМОГ ( преди 2 месеца )
    #7 от хората с мозък бягаш успешно. От настоящето на силовите полета, безплатен ток и нула газове - нямаш шанс. Електрификацията е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не, няма да спре, докато не избърше и последното пушещо гърне. На електрическия стол ще мине всяко ДВГ.
  • #9
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 2 месеца )
    Най-после им увряха кратуните!!!
  • #8
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Факт ( преди 2 месеца )
    В самолета нямало екрани *** до де била в бъгъ
  • #7
    16 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Браво!. Таз година махаме таблетите, догодина и електричките, щото и за тях нещо "настроенията на потребителите" не са много позитивни. И почвам да бегам, че логоректичната електрическа латерна сега ще ме удави в "отговори". Които отговори аз с удоволствие няма да прочета!
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това е едно от нещата които харесвам в по старите автомобили. Всичко се управлява от физически бутони. С времето им свикваш и се научаваш да управляваш функциите на автомобила в движение без дори да поглеждаш към бутоните. Например лостчетата зад волана от който контролираш всички светлини, винаги знаеш в коя позиция се намират без да ги гледаш. Само на усет. Също врътките на климатичната система и парното. Тези дори са по добри от бутони.
  • #5
    25 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    колкото по-голям екран има една кола, толкова повече няма да я купя. производителите се надпреварват кой по-голям ще го извади, но ефекта е обратен. много скоро ще го разберат тези с големите екрани.