В средата на април Volkswagen представи новия си флагман - големия електрически седан ID.7. Интериорът на прототипа е натъпкан с екрани и сензорни бутони, но сега компанията твърди, че ще се откаже от подобна схема за управление при серийния модел и ще се завърне към класическите бутони, съобщава Autocar.
Явно идеята за сензорно управление вече не се харесва на един от най-големите автомобилни производители в света. Твърди се, че във Volkswagen са получи смесени отзиви за сензорния интерфейс на прототипа ID.7, който замени обичайните еднофункционални бутони с персонализирани сензорни икони на екрана на медийната система. Затова компанията ще се откаже и от сензорните контроли на волана.
Още през октомври 2022 г. новият главен изпълнителен директор на Volkswagen - Томас Шефер, обяви, че по-голяма част от клиентите искат конвенционалните бутони да бъдат върнати на предната конзола. На концептуалния Volkswagen ID.2all, представен в средата на март 2023 г., вече можете да видите класическите бутони на волана и под сензорния екран.
По-рано и друг голям производител на автомобили – Hyundai, обеща да запази обичайните бутони, тъй като контролът върху автомобила и неговите системи чрез сензорния екран отвлича вниманието на водача от пътя много повече.