Ferrari работи усилено върху бъдещето на гамата си, като фокусът е насочен към 2025 г., когато трябва да излезе първия електрически модела на марката. Това ще бъде епохална стъпка за компанията, която е ангажирана и на много други фронтове. Тя трябва да намери баланса между традиция и бъдеще, като обнови моделите си.
Това обновяване засяга не само механиката, но и технологиите, където се залага отново на основното оръжие на марката – изживяване при шофиране. То обаче не е свързано само с производителността, но и с това, което заобикаля водача и пътника. С други думи – монитори, но тъй като става въпрос за Ferrari, нещата са различни.
Компанията от Маранело подписа споразумение със Samsung Display - едно от подразделенията на корейския гигант, за да осигури доставката на извити екрани с OLED-технология. Монитори, които осигуряват по-ниско тегло в сравнение с други, използващи различни технологии.
„Organic Light Emitting Diode“ (OLED-технология) използва тънък филм от органично съединение, способен да излъчва светлина, когато преминава през електрически ток. Технология, която осигурява много високо качество на изображенията заедно с намалени размери (те са много по-тънки от класическите светодиоди) и пестене на енергия.
В допълнение, това, че използваните материали са особено тънки и са съставени от филм от електролуминисцентен органичен материал, позволява създаването на извити панели, като този, монтиран на Ferrari SF90 Stradale.
Все още не е известно кога Ferrari ще монтира първите OLED-монитори на Samsung или на кои модели, но е ясно, че дори за една спортна марка екраните играят все по-важна роля.
Ясно е обаче, че компанията обръща все по-голяма внимание на бордовите технологии, като в началото на 2023 г. беше подписано споразумение и с Harman (собственост на Samsung) за доставка на системата Ready Upgrade. Тя също бъде интегрирана в бъдещи модели на италианската марка, благодарение на които инфотейнмънт-системата може лесно да се актуализира както от софтуерна, така и от хардуерна гледна точка.