Какъв ще бъде автомобилният интериор на недалечното бъдеще, или поне част от него? Отговор на този въпрос дава германската Marquardt Gruppe, доставчик на авточасти от ниво 1, работещ с Mercedes-Benz и General Motors, която предлага редица решения, които трябва да улеснят живота на водача и пътниците, а за тях информира Automotive News.
Семейната фирма, специализирана в електромеханични и електронни превключватели, предлага от вратите да бъдат премахнати традиционните вътрешни дръжки, като вместо това се оборудват със сензори. Има и алтернативни начини за отваряне чрез жест на ръка или смартфон.
Предполага се, че воланът ще е оборудван с малки екрани с програмируеми менюта. Така ще се даде на водача достъп до голям брой функции, които могат да се превключват с палци. Това донякъде прилича на сензорните бутони на воланите на някои автомобили Mercedes, но очевидно е замислено като нещо по-модерно.
Marquardt залага и на управление с холографски икони, които се задействат, когато пръст „докосне“ проекцията, прекъсвайки светлинния лъч.
Самите производители на автомобили, като BMW например, работят върху вариации на най-новите технологии от много време. В началото на 2017 г. баварците представиха на изложението за потребителска електроника CES концептуалния интерфейс човек-машина HoloActive Touch - водачът управлява функциите на автомобила чрез натискане на виртуални „бутони“ на холографски екран, окачен във въздуха.
Година и половина по-късно подобно решение беше приложено в концепцията BMW iNext (предвестник на кросоувъра iX ) - конзола между предните седалки беше превърната в своеобразен iDrive контролер.
Специално за електрически превозни средства Marquardt разработи порт за зареждане с „екран“, който показва цялата необходима информация. Тъй като е и холографски, е устойчив на всякакви замърсявания и влага и не оставя пръстови отпечатъци.
Според Брандън Жарбо от Marquardt, старомодните превключватели неизбежно ще отстъпят място на микроконтролерите, свързани към шина, която изпраща данни към суперкомпютъра на автомобила.