Австрийският завод Magna Steyr е удължил договора си с Mercedes-Benz за производството на G-Class до 2034, съобщава Kronen Zeitung, като неговите обеми ще бъде увеличени, тъй като към стандартната версия на всъдехода скоро ще се присъедини и кабриолет.

Mercedes G-Class се сглобява в Magna Steyr от 1979, като до момента от конвейера са слезли повече от 600 000 бройки. Според информациите, германският производител ще се съсредоточи върху версиите на всъдехода с ДВГ, докато електрическият вариант ще бъде спрян. Неговото търсене е много под очакванията и в компанията отчита този модел като грешка.
Любопитното в случая е, че в договора има опция за удължаването му с още 5 години, тоест до 2039. И тя ще влезе в сила, ако забраната за продажба на нови автомобили, оборудвани с ДВГ, от 2035 бъде премахната. Решението на Европейската комисия ще бъде обявено на 10 декември.
Оставането на G-Class на конвейера е много важно за завода в Грац, тъй като BMW спира производството на Z4, като същото ще се случи и с Toyota Supra, която е на същата платформа. По-рано беше спрян и електрическия Jaguar I-Pacе, което намали приходите на предприятието.
Според Kronen Zeitung, компанията McLaren Automotive Holdings води преговори с Magna за производство на два високопроизводителни електрически модела. Това може да са версии на дълго планирания първи SUV на британската марка. Те обаче ще се качат на конвейера не по-рано от 2028.

