Nissan и Daimler сключиха сделка през 2015 за изграждане на завода за производство на сътрудничество Aguascalientes (COMPAS) в централно Мексико. Съвместното предприятие 50:50 инвестира 1 млрд. долара във фабриката, където производството започна през 2017 с Infiniti QX50 и QX55. Mercedes A-Class се присъедини към поточната линия година по-късно, последван от GLB през 2019.

A-класата се задържа кратко, като производството приключи през 2020 г. А сега ще я последват и останалите модели. Говорителят на Nissan - Брайън Брокман, заяви пред WardsAuto, че QX50 и QX55 ще бъдат пенсионирани по-късно този месец. В същото време говорител на Mercedes разкри, че последният GLB ще слезе от конвейера през май 2026. Без да са останали превозни средства в производство до средата на следващата година, обектът ще бъде спрян.
Aguascalientes е третата от седемте фабрики, които Nissan планира да затвори като част от големите усилия за преструктуриране, за да намали драстично разходите. Заводът Oppama в Япония и индустриалният парк Ciudad Industrial del Valle de Cuernavaca в Мексико ще бъдат изправени пред същата съдба. Освен това дизайнерските студия в Сан Диего и Сао Пауло са затворени.
Nissan залага стратегия на възстановяване чрез съкращаване. Затварянето на заводи и дизайнерски студия е част от план за намаляване на работната си сила с 20 000 служители. Броят на платформите за превозни средства ще спадне от 13 на 7, докато годишната продукция ще се свие с един милион единици - до 2,5 милиона.
Очаква се сложността на частите да намалее с до 70%, подкрепена от по-широка инициатива за опростяване на дизайна. Работна група за намаляване на разходите, сформирана преди няколко месеца, вече е идентифицирала 4000 потенциални идеи за спестявания, като 1 600 се считат за жизнеспособни. Например, простото намаляване на броя на облегалките за глава може да спести на компанията сериозни пари.


2