IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan и Mercedes затварят съвместната си фабрика

Това е един от седемтe завода, които японците закриват

Nissan и Daimler сключиха сделка през 2015 за изграждане на завода за производство на сътрудничество Aguascalientes (COMPAS) в централно Мексико. Съвместното предприятие 50:50 инвестира 1 млрд. долара във фабриката, където производството започна през 2017 с Infiniti QX50 и QX55. Mercedes A-Class се присъедини към поточната линия година по-късно, последван от GLB през 2019.


завод


A-класата се задържа кратко, като производството приключи през 2020 г. А сега ще я последват и останалите модели. Говорителят на Nissan - Брайън Брокман, заяви пред WardsAuto, че QX50 и QX55 ще бъдат пенсионирани по-късно този месец. В същото време говорител на Mercedes разкри, че последният GLB ще слезе от конвейера през май 2026. Без да са останали превозни средства в производство до средата на следващата година, обектът ще бъде спрян.

Aguascalientes е третата от седемте фабрики, които Nissan планира да затвори като част от големите усилия за преструктуриране, за да намали драстично разходите. Заводът Oppama в Япония и индустриалният парк Ciudad Industrial del Valle de Cuernavaca в Мексико ще бъдат изправени пред същата съдба. Освен това дизайнерските студия в Сан Диего и Сао Пауло са затворени.

Nissan залага стратегия на възстановяване чрез съкращаване. Затварянето на заводи и дизайнерски студия е част от план за намаляване на работната си сила с 20 000 служители. Броят на платформите за превозни средства ще спадне от 13 на 7, докато годишната продукция ще се свие с един милион единици - до 2,5 милиона.

Очаква се сложността на частите да намалее с до 70%, подкрепена от по-широка инициатива за опростяване на дизайна. Работна група за намаляване на разходите, сформирана преди няколко месеца, вече е идентифицирала 4000 потенциални идеи за спестявания, като 1 600 се считат за жизнеспособни. Например, простото намаляване на броя на облегалките за глава може да спести на компанията сериозни пари.


0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    гост ( преди 1 месец )
    Както се видя Nissan са кръгла 0 без Renault. Французите затвърдиха пазарния си дял и продължават наред, а тези са в свободно падане, даже Рено губят пари заради акциите им, които останаха в Нисан.
  • #5
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Немеца най обича да вземе нещо здраво, просто и евтино и да го "подобри" като го направи чупливо, сложно и скъпо.
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Who Cares ( преди 1 месец )
    Жалко за ГЛБ!
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Една по една накрая всички ще затворят и ще спре да съществува
  • #2
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Охотник ( преди 1 месец )
    Нисан се сетиха, как японците станаха известни. С надеждност и без излишно дефектиращи сложни части и екстри. Повлякоха се по лакомията на швабите, и негативните резултати са на лице. Както казах, в началото на годината. 2026 ще покаже, кой остава и кой ще е история. Алчността е най-големият враг на бизнеса.
  • #1
    6 rate up comment 17 rate down comment
    бачо Кольо ( преди 1 месец )
    Кой се е захванал с Лисан хаир не е видял,прокълната фабрика.