IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan намери 1600 начина за намаляване на разходите

Облегалки за глава, фарове и бои за седалките са първите "жертви" на новия подход

Намаляването на разходите се превърна в основен приоритет в Nissan, като компанията не само затваря няколко от своите глобални фабрики и намалява производството на други, но и залага на друг подход. Японският производител е събрал екип от 3000 служители, фокусирани специално върху намирането на начини за пестене на пари. За три месеца те са генерирали 4000 идеи за намаляване на разходите, приблизително 1600 от които вече са приети.


Nissan


Начело на новия екип е Тацузо Томита, който вече наречен "цар за намаляване на разходите" от медиите. Една от първите мишени е нещо толкова просто като облегалките за глава в автомобилите. Според Томита, частите за тях в момента се съхраняват в склад на доставчици, покриващ площ от приблизително два тенис корта. И всеки ден служителите трябва да извървят до 30 000 крачки, само за да ги вземат. Ако Nissan намали разнообразието от облегалки за глава, които предлага, може да намали това пространство наполовина.

Мерките за спестяване на пари не спират дотук. Фаровете на Nissan в момента проектират по-широк лъч от индустриалната норма. Чрез стесняване на разпространението и приемане на единици с по-ниски спецификации, компанията вярва, че може да премахне много от частите, на които разчита, и вместо това да премине към стандартизирани компоненти, които вече се използват от други производители.

Освен това Nissan идентифицира, че багрилата, които използва за текстил за седалки, са проектирани да устоят на избледняване на слънчева светлина, но тъй като стъклото в настоящите му модели вече блокира ултравиолетовата светлина, то може да премине към по-евтини багрила.


Nissan


Други планове се фокусират върху това как частите си проправят път в автомобилите на първо място. Auto News съобщава, че Nissan може да започне предварително сглобяване на определени компоненти, преди да ги изпрати до заводите си, намалявайки логистичните разходи. Снабдяването също е в процес на преразглеждане, с потенциално преминаване към повече китайски доставчици, които могат да доставят на по-ниски цени.

Томита посочва, че Nissan предлага мерки за намаляване на разходите в партньорство с доставчиците. Всички предложения, които биха могли да повлияят на компонентите или съдържанието, насочени към клиентите, се преглеждат щателно, преди да бъдат одобрени, като Томита настоява, че Nissan няма да свали цените на моделите си.

Според отговорника за спестяването на средства, разходите и сложността на частите се увеличават, тъй като компанията се стреми към по-големи обеми и предлага широк спектър от спецификации, за да завладее всички ниши.


Nissan


Затягането на колана се простира до електрическата гама на Nissan. Компанията потвърди в четвъртък, че Ariya ще бъде премахната от гамата за Америка след 2025, част от по-широко преосмисляне на продуктовата стратегия, тъй като се опитва да прекрои гамата за ефективност и рентабилност, преди да е станало твърде късно.


0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Охотник ( преди 2 месеца )
    2026 и най-вече 2027 година, както написах, преди месеци. Ще покажат, кой е готов да се пребори. И кой ще изчезне от пазарът. Всички известни са зависими, от китайското производство. Но така си го избраха, през далечната 1989 година. Вече е ерата, на китайските автомобили, и всички останали, който работят с тях. Трябва да има автомобили, и за работническата класа. Няма как всичко да започва, от 60-70000 лева, и да не гризнат дървото.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 2,китайските коли все повече заемат местата на редица евро дж ейски автомобилни производители,защото правят автомобили на ниска цена,високо качество и супер богато оборудване и характеристики далеч над тези на евро дж еис ките кокошарници. Най-лошото е,че логистиката с резервните части заради международната обстановка е много трудна.
  • #8
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Да питат VW как се пести от каквото се сетиш, как се лъже с емисии и прочее.
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тази статия ясно показва какво се случва в повечето големи компании - липса на комуникация между отделите, не се слушат инженерите, иновациите се подтискат, прави се минимумът. Раздут щат, неефективност, шуробаджанащина, приоритет врърху мениджърите, за да си взимат бонусите.
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Най-ефективния от всичките е да изчезнат от пазара за автомобили,както това бе тръгнало да се случва преди 25 години,преди да ги спаси Карлос Госн. Сега него го няма и тия оризаци ще заемат най-достойното място,а именно извън дори историята на автомобилостроенето.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    гост ( преди 2 месеца )
    Nissan без субсидии от Рено са призрак, все още имат дилари и стари клиенти, които си ги спомнят от времето на Датсън, но като смъкнат още повече качеството и тези хора ще си тръгнат, както стана с Ягуар и СААБ
  • #4
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    От тази статия разбрах едно: стой далеч от Nissan...
  • #3
    4 rate up comment 6 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Не те разбрах. За кои китайски коли говориш? Кой ще заеме мястото им? Моето мнение е, че китайските автомобили ще започнат да заемат мястото на други автомобили, като предлагат по-добро качество и възможности за същата или по-ниска цена. Разбира се, процесът нито ще е бърз нито гладък, защото започват буквално от нулата и нямат нито дилъри, нито сервизна мрежа почти никъде по света. Така че пак става въпрос за бързите и бавните риби. Да видим кой колко бързо ще успее да реагира.
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колега, природата е изградена на равновесието и някой ще трябва да заеме мястото което заемаха китайските коли.
  • #1
    18 rate up comment 4 rate down comment
    . ( преди 2 месеца )
    Накратко. В прав текст си казват че ще намалят качеството на автомобилите, но в никакъв случай няма да свалят цената! И даже се хвалят в медиите Колко са умни. Ами успех с тази стратегия. Да видим дали тяхната ще е успешна или на китайците които намаляват цените и в същото време вдигат качеството и характеристиките.