Намаляването на разходите се превърна в основен приоритет в Nissan, като компанията не само затваря няколко от своите глобални фабрики и намалява производството на други, но и залага на друг подход. Японският производител е събрал екип от 3000 служители, фокусирани специално върху намирането на начини за пестене на пари. За три месеца те са генерирали 4000 идеи за намаляване на разходите, приблизително 1600 от които вече са приети.

Начело на новия екип е Тацузо Томита, който вече наречен "цар за намаляване на разходите" от медиите. Една от първите мишени е нещо толкова просто като облегалките за глава в автомобилите. Според Томита, частите за тях в момента се съхраняват в склад на доставчици, покриващ площ от приблизително два тенис корта. И всеки ден служителите трябва да извървят до 30 000 крачки, само за да ги вземат. Ако Nissan намали разнообразието от облегалки за глава, които предлага, може да намали това пространство наполовина.
Мерките за спестяване на пари не спират дотук. Фаровете на Nissan в момента проектират по-широк лъч от индустриалната норма. Чрез стесняване на разпространението и приемане на единици с по-ниски спецификации, компанията вярва, че може да премахне много от частите, на които разчита, и вместо това да премине към стандартизирани компоненти, които вече се използват от други производители.
Освен това Nissan идентифицира, че багрилата, които използва за текстил за седалки, са проектирани да устоят на избледняване на слънчева светлина, но тъй като стъклото в настоящите му модели вече блокира ултравиолетовата светлина, то може да премине към по-евтини багрила.

Други планове се фокусират върху това как частите си проправят път в автомобилите на първо място. Auto News съобщава, че Nissan може да започне предварително сглобяване на определени компоненти, преди да ги изпрати до заводите си, намалявайки логистичните разходи. Снабдяването също е в процес на преразглеждане, с потенциално преминаване към повече китайски доставчици, които могат да доставят на по-ниски цени.
Томита посочва, че Nissan предлага мерки за намаляване на разходите в партньорство с доставчиците. Всички предложения, които биха могли да повлияят на компонентите или съдържанието, насочени към клиентите, се преглеждат щателно, преди да бъдат одобрени, като Томита настоява, че Nissan няма да свали цените на моделите си.
Според отговорника за спестяването на средства, разходите и сложността на частите се увеличават, тъй като компанията се стреми към по-големи обеми и предлага широк спектър от спецификации, за да завладее всички ниши.

Затягането на колана се простира до електрическата гама на Nissan. Компанията потвърди в четвъртък, че Ariya ще бъде премахната от гамата за Америка след 2025, част от по-широко преосмисляне на продуктовата стратегия, тъй като се опитва да прекрои гамата за ефективност и рентабилност, преди да е станало твърде късно.


0