IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan променя играта с нов двигател

Трицилиндровият ZR15DDTe отстъпва по топлинна ефективност само на тези във Формула 1

Хибридното задвижване е съществена част от плана за завръщане на Nissan на световната сцена. Японският автомобилен производител скоро ще пусне на пазара своята система E-Power от трето поколение, която използва ДВГ само като генератор, а електромотор задвижва колелата. С това Nissan се стреми да постигне максимална ефективност от новия си хибриден силов агрегат. Усъвършенстваните производствени техники биха могли да направят това възможно.


Nissan


Nissan твърди, че трицилиндровият двигател ZR15DDTe е първият в света, който използва легла на клапаните, напръскани директно върху главата на цилиндъра чрез студено пръскане, вместо пресовани на място. Идеята е да се създаде форма на всмукателния отвор, която намалява турбуленцията на въздуха, влизащ в горивната камера, като така се създава идеален поток и заедно с това се повишава ефективността.

Компанията твърди, че този двигател има термична ефективност от 42%, което е по-добро от 41%, с които Toyota и Hyundai се хвалят за своите хибридни двигатели. Единствените по-термично ефективни ДВГ са тези от Формула 1, които надхвърлят 50% благодарение на използването на електрически турбокомпресори.

Студеното пръскане е форма на производство, при която прахообразните метали се свързват и напръскват върху повърхност. В случая на Nissan сплавта е на медна основа и се напръсква със свръхзвукова скорост върху главата на цилиндъра. Този вид производство съществува от няколко години в други индустрии, но едва сега си проправя път в производството на автомобили. Nissan посочва, че сплавта, която използва за леглата на клапаните, подобрява охлаждащите им характеристики, благодарение на високите си топлопроводими свойства.


Nissan


Nissan има патент за тази технология, за който кандидатства през 2020 г. и получи през април тази година. Главата има специфичен дизайн, за да побере тези пръскани легла на клапаните, което осигурява необходимата здравина. Не може просто да използвате цилиндрова глава, проектирана за използване на пръскани легла на клапаните, и вместо това да пръскате в тези легла.

Компанията имаше проблеми с новите технологии на двигателите. Многообещаващият мотор с променлива компресия VC-Turbo се оказа разочарование, като допълнителната му механична сложност създаде проблеми с издръжливостта и принуди Nissan да обяви мащабно изтегляне на автомобили от пазара. И всичко това заради минимални подобрения в разхода на гориво и производителността.

Това обаче е различно. Тук Nissan не добавя компоненти към двигателя, както направи с механизма за променлива компресия във VC-Turbo, а просто променя дизайна и производството на общ компонент на двигателя, за да постигне малко по-висока ефективност. Nissan посочва, че този двигател ще дебютира в Северна Америка при предстоящото четвърто поколение на Rogue през 2027 г. Ако всичко върви по план, този хибриден силов агрегат може да промени играта.

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Който се е забъркал с полудържавната перачница Рено не е прокопсал. Нисан да се разкарват от там, че наистина ще фалират с тези глупости, които правят. Пръскани легла за клапани, някаква медна смес, добра топлопроводимост и топлинна ефективност по-добра с 1% е някаква смешка. Колко пари са изхарчили за поредната глупост от която реално няма полза. Да си оправят качеството и надеждността, а не да се правят на голямата работа с подобни измислици. Кой си купува кола заради топлинната ефективност?
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Дебелия ( преди 2 месеца )
    Тия хептен ще фалират!
  • #4
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма как да ми хареса три цилиндрова сенокосачка.То за това им пропаднаха продажбите на Нисан.
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 3 месеца )
    Колко да е технологичен след като е три цилиндъра ...
  • #2
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Това ми прилича на ел- дизелов локомотив Ганц,а писателя на статията е технически бос,даже и без ***...
  • #1
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Ветеран ( преди 3 месеца )
    ..да си купиш нов Нисан е качествен автогол !