Хибридното задвижване е съществена част от плана за завръщане на Nissan на световната сцена. Японският автомобилен производител скоро ще пусне на пазара своята система E-Power от трето поколение, която използва ДВГ само като генератор, а електромотор задвижва колелата. С това Nissan се стреми да постигне максимална ефективност от новия си хибриден силов агрегат. Усъвършенстваните производствени техники биха могли да направят това възможно.

Nissan твърди, че трицилиндровият двигател ZR15DDTe е първият в света, който използва легла на клапаните, напръскани директно върху главата на цилиндъра чрез студено пръскане, вместо пресовани на място. Идеята е да се създаде форма на всмукателния отвор, която намалява турбуленцията на въздуха, влизащ в горивната камера, като така се създава идеален поток и заедно с това се повишава ефективността.
Компанията твърди, че този двигател има термична ефективност от 42%, което е по-добро от 41%, с които Toyota и Hyundai се хвалят за своите хибридни двигатели. Единствените по-термично ефективни ДВГ са тези от Формула 1, които надхвърлят 50% благодарение на използването на електрически турбокомпресори.
Студеното пръскане е форма на производство, при която прахообразните метали се свързват и напръскват върху повърхност. В случая на Nissan сплавта е на медна основа и се напръсква със свръхзвукова скорост върху главата на цилиндъра. Този вид производство съществува от няколко години в други индустрии, но едва сега си проправя път в производството на автомобили. Nissan посочва, че сплавта, която използва за леглата на клапаните, подобрява охлаждащите им характеристики, благодарение на високите си топлопроводими свойства.

Nissan има патент за тази технология, за който кандидатства през 2020 г. и получи през април тази година. Главата има специфичен дизайн, за да побере тези пръскани легла на клапаните, което осигурява необходимата здравина. Не може просто да използвате цилиндрова глава, проектирана за използване на пръскани легла на клапаните, и вместо това да пръскате в тези легла.
Компанията имаше проблеми с новите технологии на двигателите. Многообещаващият мотор с променлива компресия VC-Turbo се оказа разочарование, като допълнителната му механична сложност създаде проблеми с издръжливостта и принуди Nissan да обяви мащабно изтегляне на автомобили от пазара. И всичко това заради минимални подобрения в разхода на гориво и производителността.
Това обаче е различно. Тук Nissan не добавя компоненти към двигателя, както направи с механизма за променлива компресия във VC-Turbo, а просто променя дизайна и производството на общ компонент на двигателя, за да постигне малко по-висока ефективност. Nissan посочва, че този двигател ще дебютира в Северна Америка при предстоящото четвърто поколение на Rogue през 2027 г. Ако всичко върви по план, този хибриден силов агрегат може да промени играта.


1