Nissan регистрира патент за устройство за намаляване на емисиите от честото включване и изключване на двигателя в хибридни автомобили. Това е система с променливо газоразпределение на клапаните (VVT), която трябва да работи заедно с механизма за рециркулация на отработените газове.

При нормални условия, когато двигателят спре, EGR клапаните се затварят и при ново стартиране част от неизгорялото гориво може да влезе директно в отработените газове, увеличавайки емисиите. Решението на Nissan заключва позицията на разпределителния вал с припокриващи се клапани, което позволява на EGR да работи веднага след рестартиране.
Тази конструкция ускорява загряването на катализатора и намалява пиковите емисии, когато двигателят е студен. Освен това системата намалява натоварването на маслената помпа, потенциално удължавайки живота на компонентите.
Според инженерите технологията може да се използва както в маркови хибриди e-Power, така и в класически паралелни хибриди или дори при конвенционални бензинови двигатели с функция старт-стоп. За купувачите това означава по-плавна работа на хибридните агрегати и по-малко загуби на гориво при превключване между електрически и бензинов режим.


5