Mercedes-Benz се подготвя за премиерата на второто поколение на популярния кросоувър GLB, която е насрочена за 8 декември. Новостта, подобно на показания наскоро CLA, ще получи версии с хибридни агрегати и изцяло електрическа модификация, която ще замени съществуващия модел EQB.

За да подгрее интереса на публиката към предстоящата премиера, автомобилният производител сподели уникални кадри от тестове на прототипи в климатични аеродинамични тунели. Тези високотехнологични комплекси позволяват на инженерите да симулират най-суровите метеорологични условия на планетата - от арктически виелици до парещото слънце на Долината на смъртта в Калифорния. Това е ключова стъпка за развитие, която гарантира, че автомобилът е готов за всякакви капризи на природата.
Всяка от климатичните тръби, разположени в технологичния център на Mercedes в Зинделфинген, Германия, е оборудвана с барабани, които приличат на динамометър. Четири ролки в пода, задвижвани от електрически двигатели, ви позволяват да тествате превозни средства със задвижване на четирите колела, издържащи на обща мощност до 1046 конски сили и скорости до 265 км/ч. Вътре в тунелите можете дори да зареждате и зареждате автомобили, без да прекъсвате тестовете.

Тези комплекси са огромно предимство в процеса на разработка. Те работят целогодишно, за разлика от реалните метеорологични условия, които са сезонни. Освен това условията и измерванията могат да бъдат възпроизведени с абсолютна точност, което улеснява много диагностицирането на проблеми и оптимизирането на работата на автомобила.
В "студения" тунел температурата може да варира от -40 до +40 градуса по Целзий, а влажността също се регулира. Специалните "снежни оръдия" са способни да създават сняг с различна консистенция, а мощен вентилатор симулира виелици със скорост на вятъра до 200 км/ч. Инженерите внимателно проверяват работата на чистачките, риска от запушване на въздухозаборниците със сняг и лед, както и ефекта на валежите върху аеродинамиката.

Такива тестове са особено важни за електрическите превозни средства, където системата за контрол на климата е един от най-големите консуматори на енергия, особено през зимата. Mercedes-Benz твърди, че при 20-минутно пътуване при -7°C новият GLB загрява интериора два пъти по-бързо от сегашния EQB, като същевременно консумира наполовина по-малко енергия. Това отчасти е възможно благодарение на нова термопомпа с множество източници, която използва околната топлина, топлина от батерията и остатъчна енергия от електроцентралата.
Отделна камера е предназначена за топлинни тестове, където температурата варира от +10 до +60°C. Тук 32 специални лампи създават радиация, подобна на слънчевата светлина, с интензивност, съответстваща на пустинните условия. Тази настройка също така симулира горещата повърхност на пътя, поддържайки температурата му в диапазона от 50 до 70°C.

В същото време Mercedes-Benz за първи път показа интериора на новия GLB. Той е почти идентичен с този на CLA, включително предлагания като опция Superscreen - екран, който увеличава цялата ширина на предната панел. Колата ще запази възможността за инсталиране на трети ред седалки, докато производителят обещава "значително повече пространство за главата" за първия и втория ред. Специален акцент ще бъде стандартният панорамен покрив с опционално осветление, който създава ефекта на звездно небе благодарение на десетки трилъчни звезди.
В допълнение към вече споменатия Superscreen, интериорът на новия GLB може да се похвали с осветени вентилационни дефлектори и оригинален дизайн, "плаваща" централна конзола с отделение за съхранение и безжично зареждане, както и актуализиран волан с повече физически бутони. Всичко това ще работи под новата операционна система MB.OS.

Пространството също се превърна в приоритет, като вторият ред седалки получи надлъжни настройки и възможност за промяна на ъгъла на облегалката. Панорамният покрив е изработен от топлоизолационно ламинирано стъкло, което има покритие, което отразява инфрачервеното лъчение, и специален слой с ниски емисии, който предотвратява топлинните загуби от кабината през зимата.


0