IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen и Mercedes плачат за помощ от държавата

Шефовете на германските гиганти се срещнаха с министъра на икономиката в Берлин

Среща, която до голяма степен може да оформи бъдещето на германската автомобилна индустрия, се състоя в Берлин. Тя беше свикана от министърът на икономиката Робърт Хабек, като в нея участват политици, автомобилни производители и представители на синдикатите. А целта е да се обсъдят настоящите предизвикателства пред индустрията, включително спада на продажбите и изоставане в развитието на ключови технологии като електрическите превозни средства.


Германия


Всеки участник в срещата ще изрази своето предложение за решаване на проблемите. Автомобилните производители, например, предлагат възстановяване на държавните субсидии за закупуване на електрически превозни средства. Volkswagen предложи схема, при която държавата да отпусне 4000 евро за закупуване на нов електрически автомобил, а самата компания да добави още 2000 евро. Обмисля се и възможността за въвеждане на ограничения за получаване на помощ в зависимост от нивото на емисиите на CO2 при производството и транспортирането на автомобили, подобно на френския модел.

На свой ред, главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Келениус, предложи Европа да преразгледа ограниченията за емисиите за 2025 г., които се считат за неосъществими и могат да застрашат хиляди работни места.

В същото време няма единство и в политическите кръгове: Социалдемократическата партия на Германия предлага да се възстанови програма за подпомагане на рециклирането на стари автомобили, което би позволило да се получи отстъпка при закупуване на електрически превозни средства в замяна за отписване на стари автомобили.

Има обаче и критици на подобни подходи. Например представителите на Европейския икономически изследователски център твърдят, че програмите за рециклиране нямат забележим ефект върху продажбите и предлагат вместо това да се увеличат инвестициите в мрежи за зареждане, за да се избегне създаването на монополи, които поддържат цената на бързото зареждане висока.

Синдикатите IG Metall, на свой ред, настояват за възстановяване на предишната програма за подпомагане, чието прекратяване смятат за една от основните причини за кризата в сектора на електрическите превозни средства в Германия.

Лукас Кьолер, депутат от Свободната демократическа партия, предупреждава да не се превръща срещата в раздаване на публични средства за покриване на проблемите на отделните компании, като посочи, че успешен и устойчив бизнес модел не може да се изгради на базата на субсидии.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 минути )
    "като посочи, че успешен и устойчив бизнес модел не може да се изгради на базата на субсидии." Я пак да напомня как само за пет-шест години раздаване на субсидии за фотоволтаици те се превърнаха в напаст, като държавите се опитват да пречат за инсталирането им, защото всички ги искат заради евтиния ток който дават, до степен да свалят цените под нулата когато пече слънце? Без субсидии батериите ще си извоюват пазара, Но защо трябва да чакаме, като може да си купи време със субсидиите?
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Leberknoedl ( преди 16 минути )
    От немците единствено БМВ запазиха някакъв здрав разум. Електричките без субсидии са пълна трагикомедия.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 55 минути )
    В Европа вече няма пазарна икономика базирана на свободна конглокенция, а планове и програми спуснати от неуки бюрократи в Брюксел, обслужващи корпоративните интереси, завоалирани, като зелени, лиляви и пембени сделки за прави краставици, ГМО и ток от вятър и пръдни!
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Ей, такава хубава и практична технология е това електрическия автомобил, че ако немската държава и китайската комунистическа партия не сложат чатала на врата на стадото, въпросното стадо се дърпа и не я иска. Добре, че някакси ни се размина принудата да преминем на смартфони и диодни крушки.
  • #2
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Белите идват от Брюксел, но с подкрепата на местните правителства. В Германия, натискани от зелените, склониха глава и подписаха. Още, коато ЕП правеше плановете, много компании се обявиха против и казваха - нерееалистично е. Ама никой не ги послуша. Еми ето ви сега последсвията. Съвсем отделна тема е, че тези еко-меко неща, са пълни глупости на фона на всички конфликти по света.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 часа )
    Така се налага новото нормално, със забрани и субсидии.