Среща, която до голяма степен може да оформи бъдещето на германската автомобилна индустрия, се състоя в Берлин. Тя беше свикана от министърът на икономиката Робърт Хабек, като в нея участват политици, автомобилни производители и представители на синдикатите. А целта е да се обсъдят настоящите предизвикателства пред индустрията, включително спада на продажбите и изоставане в развитието на ключови технологии като електрическите превозни средства.
Всеки участник в срещата ще изрази своето предложение за решаване на проблемите. Автомобилните производители, например, предлагат възстановяване на държавните субсидии за закупуване на електрически превозни средства. Volkswagen предложи схема, при която държавата да отпусне 4000 евро за закупуване на нов електрически автомобил, а самата компания да добави още 2000 евро. Обмисля се и възможността за въвеждане на ограничения за получаване на помощ в зависимост от нивото на емисиите на CO2 при производството и транспортирането на автомобили, подобно на френския модел.
На свой ред, главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz - Ола Келениус, предложи Европа да преразгледа ограниченията за емисиите за 2025 г., които се считат за неосъществими и могат да застрашат хиляди работни места.
В същото време няма единство и в политическите кръгове: Социалдемократическата партия на Германия предлага да се възстанови програма за подпомагане на рециклирането на стари автомобили, което би позволило да се получи отстъпка при закупуване на електрически превозни средства в замяна за отписване на стари автомобили.
Има обаче и критици на подобни подходи. Например представителите на Европейския икономически изследователски център твърдят, че програмите за рециклиране нямат забележим ефект върху продажбите и предлагат вместо това да се увеличат инвестициите в мрежи за зареждане, за да се избегне създаването на монополи, които поддържат цената на бързото зареждане висока.
Синдикатите IG Metall, на свой ред, настояват за възстановяване на предишната програма за подпомагане, чието прекратяване смятат за една от основните причини за кризата в сектора на електрическите превозни средства в Германия.
Лукас Кьолер, депутат от Свободната демократическа партия, предупреждава да не се превръща срещата в раздаване на публични средства за покриване на проблемите на отделните компании, като посочи, че успешен и устойчив бизнес модел не може да се изгради на базата на субсидии.