IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тръмп започна мандата си с удар срещу електромобилите

Новият президент отмени стратегията на предшественика си и обеща „справедлив избор за потребителите“

Новият, 47-и президент на САЩ – Доналд Тръмп, не губи никакво време за упражняване на правомощията и едно от първите действия, които предприе веднага след встъпването си в длъжност беше да подпише изпълнителна заповед за премахване на „ЕV мандата“ на предшественика си Джо Байдън.


Доналд Тръмп


Това означава, че отпадат всички политики, стимулиращи електромобилите и изграждането на инфраструктура. Планът на предишния президент Джо Байдън предвиждаше до 2030 година 50% от всички нови превозни средства, продавани в САЩ, да бъдат електрическите. Идването на Тръмп на власт на практика зачерква тази цел.

Очаква се новият президент да премахне федералния данъчен кредит от 7500 долара за електромобили, въпреки че това не се споменава в новата му заповед. Той вече заяви, че обмисля премахването на несправедливите субсидии и други недобре замислени, наложени от правителството изкривявания на пазара, които облагодетелстват електромобилите пред други технологии и ефективно налагат закупуването им от физически лица, частни фирми и правителствени организации.


електромобили


Автомобилни производители и индустриални групи вече предупредиха за ужасни последици, ако данъчният кредит бъде рязко премахнат, тъй като електромобилите внезапно ще струват хиляди долари повече. Това може сериозно да навреди на продажбите, производството и крайния резултат.

Изпълнителната заповед на Тръмп също така има за цел да „насърчи истинския потребителски избор“, като той твърди, че това е „съществено за икономическия растеж и иновациите“. Президентът също така иска да прекрати „държавните освобождавания от емисии, които функционират за ограничаване на продажбите на бензинови автомобили“. Той обеща, че Америка ще произвежда автомобили със скорост, каквато до момента не е постигана.


производство


Новите мерки също така ще засегнат федералното финансиране за зарядни устройства за електрически превозни средства. През 2021 Байдън отпусна 7,5 милиарда долара за създаване на национална мрежа от зарядни устройства за EV, надявайки се, че до 2030 г. ще бъдат построени до 500 000 станции. Изпълнителната заповед на Тръмп гласи, че „всички агенции незабавно спират изплащането на средства“, предоставени от националните програми за инфраструктура за електрически превозни средства.

Също така предстои да бъдат преразгледани и стандартите за вредни емисии, които според Тръмп ограничават потребителския избор на превозни средства. Все още предстои да бъдат обявени подробности, но според информациите новата администрация иска да върне стандартите за икономия на гориво и емисии до нивата от 2019. Това означава увеличение с 25% от настоящите ограничение, които трябваше да влязат в сила тази година.


вредни емисии


Президентът на САЩ също така ще се оттегли от Парижкото споразумение за климата и ще „прекрати отдаването под наем на масивни вятърни паркове, които влошават естествените пейзажи и не успяват да обслужват американските потребители на енергия“.


0 от 500
  • #49
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Семеен лекар ( преди 1 месец )
    Каква приликата между диарията и EV?- Не знаеш дали ще стигнеш вкъщи.
  • #48
    0 rate up comment 4 rate down comment
    TSLA ( преди 2 месеца )
    С 2 подробности: Мъск е в Белия дом. Plaid не е електромобил, а семейна хиперкола с 3 мотора, която отупвa Сhiron за Добър ден и се поддържа в Tesla Service Bulgaria.
  • #47
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 46 ( преди 2 месеца )
    Е, как да се представя Бъстера? Всичко е точно и по план. Махането на стимулите е от полза за Тесла и скучаещите милионери собственици на бързи зарядни. Всичко е подплатено с числа. Победата на електрификацията е неизбежна като победата на комунизма и Камала Харис.
  • #46
    1 rate up comment 1 rate down comment
    q ( преди 2 месеца )
    Урааа Тесла шъ фалирга се кефеше чиче Гоше. Пак съ има изпърдаци на корем осма употреба, киснати в солена или сладка вода (отразено е в цената). То затова Елън танцуваше на инагурацията. Просто тези дето нищо не правеха а цоцаха пари ще бъдат отсвирени. Другите си продължават.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    отнасно отоплението на домакинствата с газ може и да се охлаждаш със газ като премахнеш електродвигателя който задвижва компресора на термопомпата и поставиш двигател на газ и сметката за потребление става символична
  • #44
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Учителя ( преди 2 месеца )
    Ако наистина вярвате в електромобилите и сте убедени то вие нямате нужда от помощ отгоре да имате такъв, дори ако имате възможност помогнете на ближния и го просветете и него в електрическото бъдеще, дайде електромобила на ближния си така най-лесно ще се отървете от него.
  • #43
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До анти електриците ( преди 2 месеца )
    Пак да попитам, че явно предния път не ми разбрахте въпроса. Как си представяте бъдещето на автомобилната промишленост в САЩ Европа и Китай и кой е правилния път на автомобилните производители? Да се върнат към ДВГ и да загърбят електромобилите или да напредват към електромобилите и да загърбят ДВГ? Коя е правилната стратегия в перспектива? Ще отмина ли модата на електромобилите?
  • #42
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 36 ( преди 2 месеца )
    Вярно е и че бързите зарядни са скъпи. Около 150 000 лв за 300 kW. Но при тях и печалбите са големи. Примерно при 50% заетост, се продават 3600kWh за денонощие. При 20 стотинки печалба на киловатчас, правят 720 лв печалба за деня. 260 000 лв за годината. И това са само 20 стотинки надценка над себестойността на тока. Ако има търсене на такава услуга, дали няма да има кой да инвестира 150 000 лв в "скъпа" зарядна станция еднократно, която да му носи четвърт милион годишно, всяка година?
  • #41
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до долния ( преди 2 месеца )
    Ти луд ли си къде си проспал Шеви Силверадо ф150 Рам Корветт Камаро Мустанг Линкълн Навигейтър Кадилак ескалейд и тн.
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като нямат стимул за разработки и техническо развитие, ще продължат да бълват същите *** до безкрай. Новите марки като Ривиан, Лусид и по-рано Тесла, са единственото смислено нещо което се е случило в американското автомобилостроене от 50 години насам. Тези невероятни количества, които ги говори Тръмп, къде ще ги пласират, като нито в Азия, нито в Южна Америка имат съществен пазар. За Европа да не говорим.