IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тръмп започна мандата си с удар срещу електромобилите

Новият президент отмени стратегията на предшественика си и обеща „справедлив избор за потребителите“

Новият, 47-и президент на САЩ – Доналд Тръмп, не губи никакво време за упражняване на правомощията и едно от първите действия, които предприе веднага след встъпването си в длъжност беше да подпише изпълнителна заповед за премахване на „ЕV мандата“ на предшественика си Джо Байдън.


Доналд Тръмп


Това означава, че отпадат всички политики, стимулиращи електромобилите и изграждането на инфраструктура. Планът на предишния президент Джо Байдън предвиждаше до 2030 година 50% от всички нови превозни средства, продавани в САЩ, да бъдат електрическите. Идването на Тръмп на власт на практика зачерква тази цел.

Очаква се новият президент да премахне федералния данъчен кредит от 7500 долара за електромобили, въпреки че това не се споменава в новата му заповед. Той вече заяви, че обмисля премахването на несправедливите субсидии и други недобре замислени, наложени от правителството изкривявания на пазара, които облагодетелстват електромобилите пред други технологии и ефективно налагат закупуването им от физически лица, частни фирми и правителствени организации.


електромобили


Автомобилни производители и индустриални групи вече предупредиха за ужасни последици, ако данъчният кредит бъде рязко премахнат, тъй като електромобилите внезапно ще струват хиляди долари повече. Това може сериозно да навреди на продажбите, производството и крайния резултат.

Изпълнителната заповед на Тръмп също така има за цел да „насърчи истинския потребителски избор“, като той твърди, че това е „съществено за икономическия растеж и иновациите“. Президентът също така иска да прекрати „държавните освобождавания от емисии, които функционират за ограничаване на продажбите на бензинови автомобили“. Той обеща, че Америка ще произвежда автомобили със скорост, каквато до момента не е постигана.


производство


Новите мерки също така ще засегнат федералното финансиране за зарядни устройства за електрически превозни средства. През 2021 Байдън отпусна 7,5 милиарда долара за създаване на национална мрежа от зарядни устройства за EV, надявайки се, че до 2030 г. ще бъдат построени до 500 000 станции. Изпълнителната заповед на Тръмп гласи, че „всички агенции незабавно спират изплащането на средства“, предоставени от националните програми за инфраструктура за електрически превозни средства.

Също така предстои да бъдат преразгледани и стандартите за вредни емисии, които според Тръмп ограничават потребителския избор на превозни средства. Все още предстои да бъдат обявени подробности, но според информациите новата администрация иска да върне стандартите за икономия на гориво и емисии до нивата от 2019. Това означава увеличение с 25% от настоящите ограничение, които трябваше да влязат в сила тази година.


вредни емисии


Президентът на САЩ също така ще се оттегли от Парижкото споразумение за климата и ще „прекрати отдаването под наем на масивни вятърни паркове, които влошават естествените пейзажи и не успяват да обслужват американските потребители на енергия“.


0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Велики идеи има нашият приятел.Точно заради фотоволтаични централи,цените на електроенергията е рекордно скъпа в Европа.Отрицателните цени в слънчеви дни убива инвестицията във фотоволтаични централи,спасяват се със държавни субсидии.Виждаш света като в криво огледало и си натаманяваш опорките според твоите нужди.
  • #28
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това решение на новата администрация ще убие проектите за EV на Дженерал Мотърс, Форд и Стелантис, доколкото те са на загуба от производството им и покриват загубите с продажби на ДВГ. Единственият печеливш в САЩ ще е Тесла, които произвеждат EV с печалба. А Ривиан най-вероятно ще фалират.
  • #27
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До 25 ( преди 2 месеца )
    А защо реши, че ще е във всеки квартал? Нали все пак някой трябва да потребява и скъпия ток. Обикновено Това са антиелектриците защото са антиматематици и не могат да си направят сметката. Или пък сметката им излиза крива, защото се водят по мода и или оставят някой друг да им казва какво да правят. Такива газови турбини имат икономически смисъл само там, където има огромно потребление на топлинна енергия, защото за производството на 1MWh електрическа енергия, се отделят 2MWh топлинна енергия.
  • #26
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До Димов. ( преди 2 месеца )
    Понеже си заядливо дребнаво човече, си дошъл тук да се заяждаш за думи които съм казал преди 10 години,, за този сценарий в съвсем друга медия. Преди 10 години не беше започнала и първа точка. Днес до коя точка сме? Коя от всички мислиш, че не може и няма да се сбъдне? Колко пъти да ти се обяснява че електрификацията е около половин век процесс, затова не трябва да питаш какво правим УТРЕ, когато с магическа пръчка 1 милион автомобила в София са станали електрически за една нощ и няма къде да за
  • #25
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Упс! Лъжлив нагъл Илон се със сигурност ще удари 50% ръст до 2030, а, Тротинетка? Как беше мантрата, субсидиите не влияели на продажбите и печалбите на електромобилите, защото отивали при крайните клиенти. Е, гледай сега как не влияят.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До 23 ( преди 2 месеца )
    Това всеки квартал да има малка газова ТЕЦ е предозиране освен за местата където газа е "без пари" тоест тези които добиват
  • #23
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 21 ( преди 2 месеца )
    Но в отговор на последното ти изречение бих казал, че батериите предназначени за мрежата имат бум и не си личи края на огромния ръст съчетан със спад на цените също както при панелите
  • #22
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До Димов ( преди 2 месеца )
    5. При натрупване на достатъчно батерии, включително при крайни клиенти, които започват да съхраняват собствената си енергия, цената на тока пада и вечерта. 6. Преносът и разпределението намалява, затова се вдигат мрежовите такси и правят купуването на ток още по-скъпо, както е в Германия. 6 Цикълът с натрупване на фотоволтаици за собствено ползване се повтаря, за да се избегнат мрежовите такси. 7. Таксите стават още по-високи и има смисъл от локални газови турбини в кварталите.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    15-ти, бъркаш. Мъск в момента гони поръчки от ВПК и евентуално НАСА. През междукарчието му е за Х и АИ, както и за премиите за е-коли.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Всичко което съм предсказал се случва. 1 натрупване на много фотоволтаици, за да падне цената. 2 Когато падне цената на тока, тецовете започват да работят на загуба. 3 Без тецове няма ток, затова цената на тока се вдига в небесата при всяко скриване на слънцето. 4. При гарантирани отрицателни или нурливи цени всеки слънчев обед и свръх високи цени всяка вечер, започва трупане на батерии за съхранение на енергия. Електромобилите май закъсняха за тази част.