IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тръмп започна мандата си с удар срещу електромобилите

Новият президент отмени стратегията на предшественика си и обеща „справедлив избор за потребителите“

Новият, 47-и президент на САЩ – Доналд Тръмп, не губи никакво време за упражняване на правомощията и едно от първите действия, които предприе веднага след встъпването си в длъжност беше да подпише изпълнителна заповед за премахване на „ЕV мандата“ на предшественика си Джо Байдън.


Доналд Тръмп


Това означава, че отпадат всички политики, стимулиращи електромобилите и изграждането на инфраструктура. Планът на предишния президент Джо Байдън предвиждаше до 2030 година 50% от всички нови превозни средства, продавани в САЩ, да бъдат електрическите. Идването на Тръмп на власт на практика зачерква тази цел.

Очаква се новият президент да премахне федералния данъчен кредит от 7500 долара за електромобили, въпреки че това не се споменава в новата му заповед. Той вече заяви, че обмисля премахването на несправедливите субсидии и други недобре замислени, наложени от правителството изкривявания на пазара, които облагодетелстват електромобилите пред други технологии и ефективно налагат закупуването им от физически лица, частни фирми и правителствени организации.


електромобили


Автомобилни производители и индустриални групи вече предупредиха за ужасни последици, ако данъчният кредит бъде рязко премахнат, тъй като електромобилите внезапно ще струват хиляди долари повече. Това може сериозно да навреди на продажбите, производството и крайния резултат.

Изпълнителната заповед на Тръмп също така има за цел да „насърчи истинския потребителски избор“, като той твърди, че това е „съществено за икономическия растеж и иновациите“. Президентът също така иска да прекрати „държавните освобождавания от емисии, които функционират за ограничаване на продажбите на бензинови автомобили“. Той обеща, че Америка ще произвежда автомобили със скорост, каквато до момента не е постигана.


производство


Новите мерки също така ще засегнат федералното финансиране за зарядни устройства за електрически превозни средства. През 2021 Байдън отпусна 7,5 милиарда долара за създаване на национална мрежа от зарядни устройства за EV, надявайки се, че до 2030 г. ще бъдат построени до 500 000 станции. Изпълнителната заповед на Тръмп гласи, че „всички агенции незабавно спират изплащането на средства“, предоставени от националните програми за инфраструктура за електрически превозни средства.

Също така предстои да бъдат преразгледани и стандартите за вредни емисии, които според Тръмп ограничават потребителския избор на превозни средства. Все още предстои да бъдат обявени подробности, но според информациите новата администрация иска да върне стандартите за икономия на гориво и емисии до нивата от 2019. Това означава увеличение с 25% от настоящите ограничение, които трябваше да влязат в сила тази година.


вредни емисии


Президентът на САЩ също така ще се оттегли от Парижкото споразумение за климата и ще „прекрати отдаването под наем на масивни вятърни паркове, които влошават естествените пейзажи и не успяват да обслужват американските потребители на енергия“.


0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Точно 2030 година, когато Тръмп си заминава електромобилите ще са на цени по-ниски от двг-тата и това ще се случи много бързо и някой вече няма да иска си купи нова кола с двг. Това са предсказанията на Тони Себа преди доста години направени, и според мен ще се окажат верни.
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 14 ( преди 2 месеца )
    Вероятно визираш мен а аз нищо не съм писал за субсидии. Според мен субсидиите са инструмент който да забързат или забавят някоя технология. Нищо друго. Нещо като заема за да си развиеш по-бързо бизнеса за да изпревариш или дори да фалираш конкyренцията. По-долу зададох въпроса накъде трябва да тръгне Европа - напред към електромобилите или назад към ДВГ, за да е технологичен , икономически и производствен световен лидер в автомобилната промишленост? КОЕ Е ПРАВИЛНОТО РЕШЕНИЕ?
  • #17
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Нашият визионер се включи и сега следват прогнозите,които никога не се случват.То не бяха миниТЕЦове в мазето и фотоволтаични паркове за продажба на електрическа енергия по левче без да плаща данъци.Какво да каже нашият приятел,има топки като лещени зърна.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Тесла навлиза в период на нов 50% ръст всяка година,ама отрицателен.
  • #15
    0 rate up comment 6 rate down comment
    До антиелектриците ( преди 2 месеца )
    Имате ли някаква визия за бъдещето или предвещавате че светът ще свърши след няколко години и няма смисъл да го мислите? Както са писали преди мен, електромобилите вече са тук за да останат. Виждате ли някакво бъдеще различно от електромобилите? Кога смятате че те ще преминат 50% пазарен дял в САЩ Европа и Китай? Промишленост се гради с десетилетия инвестиции. Финансови, ресурсни и интелектуални инвестиции. ДНЕШНИТЕ РЕШЕНИЯ определят реалността през 2035 и и 2050. Кои са ПРАВИЛНИТЕ РЕШЕНИЯ?
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Електрическата латерна винаги е оптимист.Досега подкрепяше субсидиите,сега обърна палачинката.
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ей сега вече Тесла ще постигне нови върхове ако вземе, че наистина успее да намали и цената на петрола. Мъск не го знам къв му е плана ама да не излезе подкрепата за Тръмп със стотици милиони най-голямата му грешка :D
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чудесна новина под която антиелектриците вече спокойно могат да представят своята визия за бъдещето на автомобилната промишленост и автомобилните пазари в Европа Китай и САЩ. Упс. Те гледат само назад и могат да коментират само миналото и то с лъжи за него, като го изопачават. Въобще даже не си помислят за ден напред. Каква трябва да е целта на автомобилните производители за 2030, 35 и 2040 и как да ги постигнат? За тях няма цели. Има мрънкане Това е лошо, онова по-лошо, онова е най-гадното
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Верно не се гаси туй що не гасне.Запали ли се електричка,няма гасене.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 месеца )
    До 7 - по принцип си прав, но големите инвеститори вече се оттеглят - Сити, Голдман Сакс и Уелс Фарго напуснаха Net-Zero Banking Alliance