IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тръмп започна мандата си с удар срещу електромобилите

Новият президент отмени стратегията на предшественика си и обеща „справедлив избор за потребителите“

Новият, 47-и президент на САЩ – Доналд Тръмп, не губи никакво време за упражняване на правомощията и едно от първите действия, които предприе веднага след встъпването си в длъжност беше да подпише изпълнителна заповед за премахване на „ЕV мандата“ на предшественика си Джо Байдън.


Доналд Тръмп


Това означава, че отпадат всички политики, стимулиращи електромобилите и изграждането на инфраструктура. Планът на предишния президент Джо Байдън предвиждаше до 2030 година 50% от всички нови превозни средства, продавани в САЩ, да бъдат електрическите. Идването на Тръмп на власт на практика зачерква тази цел.

Очаква се новият президент да премахне федералния данъчен кредит от 7500 долара за електромобили, въпреки че това не се споменава в новата му заповед. Той вече заяви, че обмисля премахването на несправедливите субсидии и други недобре замислени, наложени от правителството изкривявания на пазара, които облагодетелстват електромобилите пред други технологии и ефективно налагат закупуването им от физически лица, частни фирми и правителствени организации.


електромобили


Автомобилни производители и индустриални групи вече предупредиха за ужасни последици, ако данъчният кредит бъде рязко премахнат, тъй като електромобилите внезапно ще струват хиляди долари повече. Това може сериозно да навреди на продажбите, производството и крайния резултат.

Изпълнителната заповед на Тръмп също така има за цел да „насърчи истинския потребителски избор“, като той твърди, че това е „съществено за икономическия растеж и иновациите“. Президентът също така иска да прекрати „държавните освобождавания от емисии, които функционират за ограничаване на продажбите на бензинови автомобили“. Той обеща, че Америка ще произвежда автомобили със скорост, каквато до момента не е постигана.


производство


Новите мерки също така ще засегнат федералното финансиране за зарядни устройства за електрически превозни средства. През 2021 Байдън отпусна 7,5 милиарда долара за създаване на национална мрежа от зарядни устройства за EV, надявайки се, че до 2030 г. ще бъдат построени до 500 000 станции. Изпълнителната заповед на Тръмп гласи, че „всички агенции незабавно спират изплащането на средства“, предоставени от националните програми за инфраструктура за електрически превозни средства.

Също така предстои да бъдат преразгледани и стандартите за вредни емисии, които според Тръмп ограничават потребителския избор на превозни средства. Все още предстои да бъдат обявени подробности, но според информациите новата администрация иска да върне стандартите за икономия на гориво и емисии до нивата от 2019. Това означава увеличение с 25% от настоящите ограничение, които трябваше да влязат в сила тази година.


вредни емисии


Президентът на САЩ също така ще се оттегли от Парижкото споразумение за климата и ще „прекрати отдаването под наем на масивни вятърни паркове, които влошават естествените пейзажи и не успяват да обслужват американските потребители на енергия“.


0 от 500
  • #39
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 36 ( преди 2 месеца )
    Вярно е. Сметнал съм ти левче за киловатчас за да си върне инвестицията първата година. За милион километра така или иначе само за гориво се дават 200 000. Всяка година. При 50 стотинки печалба за киловатчас, тези 200 000 лв се избиват за две години. При 25 стотинки за киловатчас, след 4 години. Гаранцията на батериите е 10 години - 10 стотинки за киловатчас за срока на гаранцията. Дали има място за печалба и ДДС?
  • #38
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 37 ( преди 2 месеца )
    Ами тя реалността не се е променила.. от 1000 копи пейст няма нито един аргументиран отговор, следователно и вие знаете реалността, но не ви харесва и затова продължавате да провокирате с лъжи заяждания и обиди сякаш нещо ще се промени в нещата в които копирам.
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На Митичната електрическа тротинетка ще му се схванат пръстите да натиска Ctlr+C и Ctrl+V от тестовия файл със заучени фрази.
  • #36
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 34 ( преди 2 месеца )
    А бързата зарядна да не е без пари? Освен това левче за квтч е само за богаташи и крайни случаи щото е доста висока цена. Освен това ако продаваш за левче за квтч то 20 ст плащаш за ДДС
  • #35
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Ще коментираш ли нещо за реалността или ще продължаваш да говориш за идеите ми отпреди 10 години с разсъждения също от преди 10 години от твоя страна? Огледай се. Светът се промени и продължава да се променя. С тях и мисленето на хората включително моето. Например само до преди година две целта на Китай беше 50% дял на автомобили които се зареждат в контакта през 2035 година, която беше много амбициозна, но я отмениха точно както и Тръмп сега отменя целите на САЩ, но по друга причина.
  • #34
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година
  • #33
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До Димов ( преди 2 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #32
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 30 ( преди 2 месеца )
    Еми крайно време е домакинствата и имащите електромобили да могат повече да се възползват от ниските цени в слънчеви дни което ще е добре и за панелите..
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Димов ( преди 2 месеца )
    Колко струват тези батерии и панели? Разхвърляй цената на батериите и панелите върху цената на електроенергията и отрицателната цена стана положителна.Още не си отговорил,къде ще копат старите батерии и панели.Аз предлагам да бъде в твоя двор,нали си зелен електрик.
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 29 ( преди 2 месеца )
    Ама разбира се сектантче всички ще загубят освен Тесла която вече беше на спад :D