IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво искат шофьорите от електрическите автомобили?

Пробегът и времето за зареждане не са основните притеснения, сочи проучване

Какво искат шофьорите от електрически автомобили и кои са най-големите им притеснения при преминаването към задвижвания с нулеви вредни емисии? Отговор на тези въпроси се опитва даде проучване на консултантската компания Accenture, което показва доста любопитни резултати.


електромобили


В изследването, наречено Power Shift, участват 6000 шофьори от Китай, Германия, Франция, Италия, Япония и САЩ, като това са повечето най-големи пазари на нови коли в света. Всички те е трябвало да посочат изискванията си към бъдещите електрически превозни средства.

Оказва се, че най-големите им притеснения не са свързани толкова с времето за зареждане и пробега, а най-вече с надеждността и съотношението цена-производителност. От отговорите им става ясно, че аргументите за или против електрическо превозно средство нямат много общо с електрическата кола сама по себе си.

Основните причини, поради които германците, например, обмислят да купят (или не) електрическа кола, са идентични с тези за двигателите с вътрешно горене. За 91% от анкетираните най-важна е надеждността на превозното средство, за 89% - съотношението цена-качество, а за 83% на първо място в списъка с желания и нужди е безопасността на автомобила.

В Германия само 16% от анкетираните могат да си представят закупуването на електрически автомобил през следващите 5 години. В рамките на 10 години броят вече се е повишил до 50%, което все още е под средното международно ниво от 57%. В Китай например е цели 80%.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Do 2 ( преди 30 секунди )
    Язе сакам да има обществен достъп до вулвето на женкя ти, оти и тя е природен ресурс и не е честно само ти да имаш монопол над она. Га сакаш, чуждото, сакаш да е общо и евтино, ама твоето никой да не го бара
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 4 минути )
    Видно всеки бизнес се прави с цел печалба, а ти искаш да е обратното! Да обобщим, искаш операторите да изградят гъста мрежа от зарядни, за собствена сметка, и да ти дадат достъп до нея, на цената на която зареждаш вкъщи до където просто са ти опнали един кабел? И при цена 0,40 Евро за КВч в Германия, да зареждаш на 0,14 Евро, защото партидата ти е в България?Ама ти си икономически гений бе! Я марш да ставаш финансов министър! Ти за 2 седмици ще "оправиш" България!
  • #5
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Отговора е: ( преди 1 час )
    Каквото искат и използващите вибратори-да издържи батерията по-дълго, пък дано свърши, а пък тия с Ел.автомобилите, дано стигнат до там за където са тръгнали без преспиване!
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    4,не е само немски аутобани и не е само от уста на уста.Реално всяка е-кола ако я караш над 100 пробега пада драматично. Затова и ги клатят с 90-100. Току достигнали пробега по каталог.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Пълни глупости. Германците купуват некачествени германски коли с ДВГ, ама се притесняват за качеството на електрическите. Изсмуквали са си извинения. Драмите са с обезценката основно. И вероятно емоционални - все пак от уста на уста се е разнесло, че ако караш на германски аутобан електрическа кола със 150 (малко могат да вдигат повече), батерията ти дето по книга пише, че е за 400 км я изкара 100 км, я не.
  • #2
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    електрическото бъдеще щеше да е възможно ако енергийните оператори развиваха собствена мрежа от зарядни станции за електромобили и енергията се таксува към домашната ви партида независимо от коя точка на европа зареждате същия принцип важи и за мобилните комуникации но видно никой няма интерес от обществен монопол върху природните ресурси и стоките и услугите предвид така наложения пазарен принцип на картелна конукренция
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 час )
    да бе да... не било важен пробега и зареждането голям хилеж, вече измислят всякакви тъпотии за да бутат електропропагандата напред... а цената на тока навсякъде расте и хората започват да се усещат :)