IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Какво искат шофьорите от електрическите автомобили?

Пробегът и времето за зареждане не са основните притеснения, сочи проучване

Какво искат шофьорите от електрически автомобили и кои са най-големите им притеснения при преминаването към задвижвания с нулеви вредни емисии? Отговор на тези въпроси се опитва даде проучване на консултантската компания Accenture, което показва доста любопитни резултати.


електромобили


В изследването, наречено Power Shift, участват 6000 шофьори от Китай, Германия, Франция, Италия, Япония и САЩ, като това са повечето най-големи пазари на нови коли в света. Всички те е трябвало да посочат изискванията си към бъдещите електрически превозни средства.

Оказва се, че най-големите им притеснения не са свързани толкова с времето за зареждане и пробега, а най-вече с надеждността и съотношението цена-производителност. От отговорите им става ясно, че аргументите за или против електрическо превозно средство нямат много общо с електрическата кола сама по себе си.

Основните причини, поради които германците, например, обмислят да купят (или не) електрическа кола, са идентични с тези за двигателите с вътрешно горене. За 91% от анкетираните най-важна е надеждността на превозното средство, за 89% - съотношението цена-качество, а за 83% на първо място в списъка с желания и нужди е безопасността на автомобила.

В Германия само 16% от анкетираните могат да си представят закупуването на електрически автомобил през следващите 5 години. В рамките на 10 години броят вече се е повишил до 50%, което все още е под средното международно ниво от 57%. В Китай например е цели 80%.


0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 22 ( преди 3 месеца )
    Туба с бензин си возя почти всяка седмица в багажника. Да си имам за косачката, резачката, генератора и т.н. И тя тежи колосалните 10 кила. Ти май генератор си виждал само на картинка и не си го носил? Искам да видя как точно събираш един такъв със смислена мощност и горивото за него в багажник. Или пък допълнителна батерия със смислен капацитет. Изобщо нещо се пробваш да се правиш на интересен и оригинален, но изобщо не ти се получава.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 3 месеца )
    Ти кога последно слага туба в багажника и защо? Точно по същата логика много лесно се слага и генератор в багажника. Каква е разликата дали е генератор, батерия или туба?
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 3 месеца )
    Колега карах Пасат Олтрак 8 години 177 коня дизел, 4х4 с ДСГ. Страхотна кола но, няма как да докараш на разход 4,5, особено зимата по маршрутите които споменах в по-долните ми две мнения. Пасата харчеше между 8 и 9. Жена ми един единствен път успя да докара 5.2 от Созопол до Равда със средна скорост около 70 км. 4,5 е възможно само с дизелова кола с предно на равен път и без много това и ръчкане. Ако е по-мощна (150кс плюс) се увличам и отивам на 8-9. Също и с бензина
  • #20
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 18 ( преди 3 месеца )
    Въпросът не е дали постоянно си я носиш тубата, а че можеш лесно и евтино да го направиш ако се наложи. Да ви .... у буквалистите буквояди! То и в светлото електрическо бъдеще уж щяло да има контакт за зареждане на всеки уличен стълб и паланка, ама ме съмнява да стане така.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    след като цената в различните стаи е една и съща каква е причината да е различна в всяка част на европа
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 3 месеца )
    "До 14 ( преди 59 минути )И ако искат мога да си имат бензинова колонка в багажника. Нарича се туба с бензин!" Да си носиш туба с бензин в наши дни е точно толкова глупаво колкото да си носиш генератор в багажника на електромобила, при положение че на всеки 20-30 километра накъдето и да тръгнеш в България има бензиностанции и зарядни станции за електромобили.
  • #17
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Голям математик ( преди 3 месеца )
    "Аре големите математици да сметнат 9/100 бензин срещу ток на бързи заряядни станции за 4000 км. Кое е по-евтино. И не забравяйте че изкачванията " математиката е проста наука но не е за прости хора. Простата сметка казва че с дизел с разход 4.5 на 100 ще ти излезе два пъти по-евтино от хибрид с разход 9 на 100
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Продължавам ( преди 3 месеца )
    В Алпите на -20 и пълна кола разхода не е 15кв/100 отива към 40 ;). Майл хибрида ми е 4х4, 250 кс и си има 62 л резервоар. Хич не го и мисля. Когато електричките могат да изминат 700-800 км с едно зареждане тогава ще действам. За мен поне за сега хибрид.
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    В контакта в спалнята или хола и контакта в гаража цената е БГ е една ;). Все пак няма още да си купя електрична. Майлд хибрида си ми върши перфектна работа. По Коледа съм планувал обиколка из Европа. 4200 км за 10 дни. Плануването на спането и обиколките на Коледни базари си е достатъчно ангажиращо, остава да планувам и ел.станциите. Аре големите математици да сметнат 9/100 бензин срещу ток на бързи заряядни станции за 4000 км. Кое е по-евтино. И не забравяйте че изкачванията в Алпите на -20.
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 14 ( преди 3 месеца )
    И ако искат мога да си имат бензинова колонка в багажника. Нарича се туба с бензин!