IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите за електромобили издържат до 40% по-дълго от очакваното

Ново проучване показва, че най-важният елемент от EV има много по-голям жизнен цикъл

Деградацията на батерията е сериозен проблем, който може драстично да намали пробега на по-старите електромобили. Замяната на самия елемент е много скъпа, което също притеснява потенциалните купувачи на EV. Ново проучване на учени от SLAC-Stanford Battery Center обаче предполага, че батериите за електрически превозни средства могат да издържат значително по-дълго от очакваното.


зареждане електромобил


В изследването се твърди, че методът, по който обикновено се изчисляват жизнените цикли на батерията, не е много добър, когато става въпрос за електромобили. Това е така, защото те предполагат сравнително постоянен цикъл на разреждане и презареждане, което не се случва с превозни средства.

Вместо това електромобилите са подложени на различни натоварвания - от кратки пътувания из града до шофиране по магистрала на дълги разстояния. Има още спиране и тръгване в трафика, както и престои на паркинг. Зареждането също варира, тъй като някои собственици може да допълват батерията всяка вечер, докато други го правят веднъж на няколко дни.

Този сравнително хаотичен „живот“ е нещо, което не може лесно да бъде възпроизведено в лаборатории, така че изследователите създадоха четири профила въз основа на данни за шофиране. С тях те тестваха 92 литиево-йонни батерии, използвани редовно, за повече от две години и установиха, че колкото по-реалистичен е профилът, толкова по-висока е продължителността на живота на EV.


електромобили


Проучването установява, че рязкото, кратко ускоряване може да доведе до по-бавно разграждане на батерията, като това е обратното на това, което бихте очаквали да се случи. Освен това проучването показа, че регенеративното спиране и даването на „почивка“ на батериите им помага да издържат по-дълго.

Съществуват и важни разлики между времето и циклите, когато става въпрос за стареене на батерията. Циклите са по-важни за електромобили, които се използват постоянно, като таксита, автобуси и микробуси за доставка. За потребителите времето е най-големият враг.

Изследователите посочват, че производителите на автомобили „могат да актуализират своя софтуер за управление на батерията на EV, за да се възползват от новите открития и да увеличат максимално дълготрайността на батерията при реални условия“.


0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как пък едно такова проучване не дойде от Китай или Япония, а са все от места, дето се мъчат всячески да наложат електрическите коли. И колкото и разни гении да обясняват, че батериите на колите нямат нищо общо с батериите на телефоните, въпреки, че са същите, много трудно може да им се повярва. Особено като видиш, как батериите през първата година губят 10%, ама ти казват, че после ще илядят.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 8 - Според мен, като кажеш до 40 е отворен интервал, така че ще те поправя - до 39.(9) :-)
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Яки простотии
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    #15, електричките не са чалга (поне не все още). И това ще стане, като живеем в чалгаджийска държава, е неизбежно...
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    То в България накъдето и да тръгнеш се чува чалга, и дори хората си я слушат "с кеф".
  • #14
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    А дано ама надали.
  • #13
    8 rate up comment 12 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    А по-новите технологии, особено колите с LFP батерии, могат много, много повече. Не знам тия приказки от 1001 нощ откъде ги измисляте. Вече се произвеждат по над 10 милиона електромобила годишно по света, в България има около 20000. Накъдето и да тръгнеш, постоянно са ти пред очите. Хората, които ги имаме, си ги караме с кеф. Не ми пука, че бай *** е мега тъn, това е непоправимо, единственото, което ме дразни, е масовата дезинформация, която постоянно се бълва отвсякъде и то от хора без опит.
  • #12
    8 rate up comment 11 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 месец )
    Нашата електричка, технология от 2011-2012 година, произведена 2015 (на 9 години) си бръмчи супер. Нито е тотaл щетa, нито е умрялa, нито й е деградирала батерията кой знае колко. По доста реалистични мои изчисления е с 83% капацитет, въпреки това си минава заводския пробег (но по EPA, което е много по-реалистично) без никакви проблеми, въпреки годините и старата технология. Ако се наложи, ремонтът струва около 3000 лева (сиреч - по-евтино от ремонт на ДВГ, което съм го играл).
  • #11
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Средноинтелигентния бай *** не могат да го излъжат за него живота е 5 години дори само гаранцията да е 10 както е в някои случаи
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    илиян ( преди 1 месец )
    Какво пак не ви харесва в проучването на $експертите, не мога да разбера! Вие очаквате батериите да не издържат повече от 5 години, ок. $експертите ви казват, че батериите ще издържат от 0% до 40% повече от вашите очаквания. Готово, проучването е платено от вашите пари, $експертите са си го увеличили с 11 см, всички са доволни. Кой сега е балъка???