IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите за електромобили издържат до 40% по-дълго от очакваното

Ново проучване показва, че най-важният елемент от EV има много по-голям жизнен цикъл

Деградацията на батерията е сериозен проблем, който може драстично да намали пробега на по-старите електромобили. Замяната на самия елемент е много скъпа, което също притеснява потенциалните купувачи на EV. Ново проучване на учени от SLAC-Stanford Battery Center обаче предполага, че батериите за електрически превозни средства могат да издържат значително по-дълго от очакваното.


зареждане електромобил


В изследването се твърди, че методът, по който обикновено се изчисляват жизнените цикли на батерията, не е много добър, когато става въпрос за електромобили. Това е така, защото те предполагат сравнително постоянен цикъл на разреждане и презареждане, което не се случва с превозни средства.

Вместо това електромобилите са подложени на различни натоварвания - от кратки пътувания из града до шофиране по магистрала на дълги разстояния. Има още спиране и тръгване в трафика, както и престои на паркинг. Зареждането също варира, тъй като някои собственици може да допълват батерията всяка вечер, докато други го правят веднъж на няколко дни.

Този сравнително хаотичен „живот“ е нещо, което не може лесно да бъде възпроизведено в лаборатории, така че изследователите създадоха четири профила въз основа на данни за шофиране. С тях те тестваха 92 литиево-йонни батерии, използвани редовно, за повече от две години и установиха, че колкото по-реалистичен е профилът, толкова по-висока е продължителността на живота на EV.


електромобили


Проучването установява, че рязкото, кратко ускоряване може да доведе до по-бавно разграждане на батерията, като това е обратното на това, което бихте очаквали да се случи. Освен това проучването показа, че регенеративното спиране и даването на „почивка“ на батериите им помага да издържат по-дълго.

Съществуват и важни разлики между времето и циклите, когато става въпрос за стареене на батерията. Циклите са по-важни за електромобили, които се използват постоянно, като таксита, автобуси и микробуси за доставка. За потребителите времето е най-големият враг.

Изследователите посочват, че производителите на автомобили „могат да актуализират своя софтуер за управление на батерията на EV, за да се възползват от новите открития и да увеличат максимално дълготрайността на батерията при реални условия“.


0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    илиян ( преди 43 минути )
    Какво пак не ви харесва в проучването на $експертите, не мога да разбера! Вие очаквате батериите да не издържат повече от 5 години, ок. $експертите ви казват, че батериите ще издържат от 0% до 40% повече от вашите очаквания. Готово, проучването е платено от вашите пари, $експертите са си го увеличили с 11 см, всички са доволни. Кой сега е балъка???
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 час )
    Мдааа....И моят дизел гори с до 40% по-малко от каталожните данни....Особено, ако го пусна с угасен мотор надолу.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Поправка ( преди 1 час )
    До 40 е всяко число от -безкайност до 40
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 час )
    технологиите при електричките се развиват много бързо, така че в момента е много рисковано да се купува...най-добре би било да се изчака да улегнат неща като зарядни станции, сервизно обслужване, батерии, софтуери и т.н....т.е. най-малко 10 години...
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 час )
    До 40% е всяко число от 0 до 40%.Тези "изследователи" ни вземат за канарчета.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 час )
    Реклама по Електрик ТВ.Не върви бизнеса електричари и започва пропагандата.
  • #4
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    По-добре си мълчете и да ви мислят за незнаещи, отколкото да си отворите устите и да разсеете всякакви съмнения.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 2 часа )
    Ти си голям оптимист? Всички имаме телефони и знам че още на третата година батерията е за смяна. Няма жив електромобил на пет години за да докажеш теорията си. Батериите samsung galaxy tab още на втората година и не могат да минат и 30% от пробега който са минавали като нови. На всеки 50 километра пробег трябва да спираш за три часа за зареждане.
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Мисля че няма човек, който да не позлв презареждаеми батерии вкъщи. Еми рано или късно и те сдават багажа. Та нима някой очаква, че при при колите е по-различно? НИма има лаици които си мислят, че "софтуера" е спасението? Това е малко като да разчиташ само асистентите да управляват автомобила.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Да бе ( преди 2 часа )
    Каквито и глупости да се напъвате да ни сервирате на всеки средно интелигентен и технически грамотен човек е ясно, че след най-много 5 години батерията на миксерите е тотал щета, а пробега ще е под 50 процента от първоначалния т.е.имате си недвижима собственост и то токсична!