IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.


батерии


С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.


0 от 500
  • #74
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 16 минути )
    Нищо не разбираш. Щом в спецификацията пише, че нещо е 2, значи е две и нито стотна повече. Митето ако го питаш за формата на Земята ще ти каже, че е кръгла, защото така пише в Интернет. Това, че в реалността тя е крушовидна е без значение. Теоретик-философ е той, кво го занимаваш с някакви си несъответствия от живия живот?
  • #73
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 час )
    А 5000 цикъла по 400км са 2 000 000км, само в бакалския теФтер! Колкото гаранция 50 пранета на една тениска са 2 години! 2 години са ако я переш веднъж на 3 седмици,ако я носиш всеки ден у фитнесе е 2 месеца! :-) :-) :-)
  • #72
    2 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 час )
    За батериите които ще се използва след 5-10 години - може би! За това което се внедрява масово и към момента,то няма никаква съществена технологична разлика с това което се използва от 10 години!Точно затова опасенията на хората са напълно реални и обосновани.Гаранцията не означава,че даден компонент е здрав,значи,че производителя си е направил сметката,че може да си позволи да го ремонтира/замени.
  • #71
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Абе умнико ( преди 1 час )
    Не се ли сещаш че ако на мен ми сложат акциз , то ти ще го платиш независимо дали си купиш тока от мен или от някой друг
  • #70
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Митето още си мисли,че сам ще си произвежда ток.Въпрос единствено на време е да ти сложат такса електромер,ДДС,акциз или нещо друго на фотоволтаика.
  • #69
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Митето си го влече към средните стойности и това е. Бяга от върховите като дявол от тамян. Добре, че не проектира сгради в земетръсна зона.
  • #68
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Всички теории и тенденции говорят че светът се ориентирал към този сценарий. Който успее най-рано да предложи най-добро практическо приложение на тази идея, Ще стане най-богатия човек/компания на света. При наличие на евтин до безплатен ток през регулярни периоди от време е лудост да не се възползваш. Особено пък ако можеш и сам да си го произведеш и да не плащаш такси за пренос. Тези които не желаят ще са клиенти, които да плащат скъпо. И от вас има нужда, за да проработи системата!
  • #67
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Да смятаме ( преди 4 часа )
    100 лв са ти около 500 киловатчаса на месец. Това са 17 киловата часа на ден от които около 7 са за бойлера, който е акумулатор на енергия който всеки притежава в дома си. От останалите 10, повечето са през деня когато слънцето грее. Следователно на ден трябва да съхраняваш под 10 киловатчаса в твоя конкретен случай. Два автомобила в домакинството осигуряват поне 100kWh които са излишни всеки ден и могат да бъдат ползвани за домакинството, когато (Не ако) всеки електромобил може да връща енергия
  • #66
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    Относно сметката от 100 лв, Като ти стане на 1 000 без да се увеличава потреблението ти, сам ще се замислиш за батерии или по-скоро да следиш кога тока на борсата е най-евтин за да си пуснеш бойлера или отоплението. Например моя бойлер се топли със всичката излишна енергия от фотоволтаиците. Най-интересно е, като включа котлона. На ниска степен котлона работи няколко секунди а след това няколко секунди е изключен. На всяко изключване бойлера се включва. Мислиш ли че го правя ръчно?
  • #65
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 5 часа )
    Тоест отново заявяваш че си съгласен с това което казвам, както че е напълно възможно съхранението в батерии за над 80% от годината и че за през зимата трябва да имаме тецове или внос Но въпреки това казваш че греша, защото казаното от мене и от тебе не ти харесва? Нищо ново под слънцето.