IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.


батерии


С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.


0 от 500
  • #59
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До тинтири ( преди 3 месеца )
    Пак си мислиш че е света си върти около тебе, твоята махала твоя град или дори България. Цената беше висока в цяла Европа. Но беше следствие на същите процеси като в България където беше регистриран рекорд по потребление през лятото. Тоест фотоволтаиците произвеждат точно когато е необходимо и точно по колкото е необходимо, просто трябва да се съхрани произведеното за да задоволи нуждите за тъмната част от денонощието. Можеш ли да сметнеш колко трябва да се съхрани
  • #58
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    До 56... а беше висока цена защото само фотоволтаика не е достатъчен! Защото маса *** си затвориха централите и ние изнасяхме. За да работят ТЕЦ само 1-2-3 месеца значи да работят на екстремно висока цена! Поддържаш една мощност за нищо. Това е като да си купиш 2ро Бентли за случаите, когато първото не запали... За това говорим за енергийна СИСТЕМА, която трябва да е балансирана и това значи всички източници! ВЕИ може само да допринася, но не да бъде основен източник - ВЕИ не е контролируем
  • #57
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До тинтири ( преди 3 месеца )
    Ти по колко енергия харчиш на месец лятото и зимата?
  • #56
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До тинти ( преди 3 месеца )
    А аз да ти го кажа просто, четеш но просто не разбираш. Спомняш ли си че започнахме дискусията с това че батерии и фотоволтаици могат да покриват през по-голямата част от годината и да оставят 1 2 3 месеца на въглищата? Гледаш но не виждаш, защото не ЗНАЕШ, а вярваш. Знаеш ли кога беше постигната най-високата цена на тока за последните години? Не не беше в кризата през 2022, беше преди няколко седмици през лятото когато според тебе ще има излишък от ток. Както и едно от най-големите натоварвания
  • #55
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пълни глупости. 4,5 по 365 дни прави 1642kWh на година само когато фотоволтаиците работят на пълна мощност. Аз имам инсталирани 2000 вата и никога не съм виждал повече от 1600, въпреки че ги наблюдавам онлайн. За тези 1000 вата от инсталирани 1000 само можеш да мечтаеш и да четеш по рекламите. В България такъв интензитет 1000 вата на квадратен метър нямаме.
  • #54
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    Да ти го кажа най-просто, проблема на ФЕЦ е, че ако ти трябват 100 кВч трябва да инсталираш мощност за 400. И така Зимата ще покриваш нужните 100, но лятото си на излишък от 300. Само че това е икономически неизгодно! Тия 300 реално не ти носят пари - получаваш 25% възвращаемот за 100% инвестиция. Дори да добавиш батерии пак не става, защото "печалбата" отива за покриване разходите за батерия (те не произвеждат) и тия 75% които не работят лятоска пак са ти разход на г-за и банката си ги иска :)
  • #53
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    Мощността не се измерва в часове, но имаш средно време, в което имаш пикова мощност. Пикова мощност е когато интензитетът на светлината е 1000 Вт/м2, а както казах подобна мощност имаш в продължение на 4 до 5 часа - средногодишен показател, ония 2 пъти по-малко и два пъти повече, зиме/лято, за които самия ти говориш...
  • #52
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Поправка ( преди 3 месеца )
    Отговорът не е четири и не е задължително да е през лятото.
  • #51
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 месеца )
    До 46: Не знам какво четеш.. ама да знаеш, че не е каквото трябва :) Някъде в края на 2019 6ти блок на АЕЦ козлодуй премина успешно тестовете за лицензиране. По национално законодателство максималният срок на този лиценз е 10 години. Та 2029 е срока за следващото удължаване и както казах то може да се направи от Производителя. Ние теоретично също можем, но нямаме разработена методология, а и като си знаем работата...
  • #50
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До Димов ( преди 3 месеца )
    През лятото ако произвеждаш 10 мегаватчаса на ден а през зимата 2,5 мегаватчаса Колко пъти повече пари ще изкараш? Вярно не четеш дребния шрифт. Отговора не е 4 и не е през лятото.