IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.


батерии


С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.


0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Малко математика ( преди 1 месец )
    Малко математика и критично мислене ме навиват на мисълта че си чел статия за рекордните 1 милион километра, защото сбора на километрите прави точно 1 милион! Познах ли?
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До коментар 21: Не веднъж съм повтарял - екологията е в кръговата икономика, а ЕЛ не предлага нищо по-различно от ДВГ. Батериите не заместват въглищата - батериите заместват мястото, на което се "цапа" но не спират цапането :) Преместваме замърсяването от сектор транспорт в сектор енергетика, но пак си цапаме. А другата основна разлика е, че ЕЛ изисква много повече ресурс и копане...
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 25 ( преди 1 месец )
    Дай източника да не спекулираме дали е лош превод или функционална неграмотност на този който е писал статията? Въпреки това се надяваме че все пак може да брои до три и потвърждава моята теза за три батерии и 1,6 милиона километра.
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Смяна на батерията ( преди 1 месец )
    Да предположим че все пак някой е навъртял милион два или колкото там за да бутне капацитета на батерията под 70% и междувременно не е имало течове, хубави връзки или други технически проблеми различни от капацитета на клетките, което към момента е причината за 99% от дефектите в батериите. Когато мощността и пробега вече не устройват собственика, тя все още е подходяща за съхранение на енергия от мрежата дори със своите останали 56kWh и 100kW от първоначалните 80kWh и 300kW.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Нещо се прецака копи пейста :) Пробвам пак: "Първият акумулаторен блок е издържал 290 хил км, с втория той е успял да измине 250 000, а третият акумулаторн блок е дал възможност да се преодолеят 460 000..." - та до 1,6 милион км му лиспва още една батерия :)
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 20: Цитирам: "
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 18 ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 20 минути )Колегата го е казал много добре, тези 90-80 % оставащ живот не са същите 80% от нова батерия и затова като падне под 70% "живот" - реално е за смяна." Всъщност на живота на батерията в цикли се дава до 80% от първоначалния капацитет. Тоест ако ти казват че новите батерии имат 5 000 цикъла, Това означава, че след 5 000 цикъла батерията ще е на 80% от първоначалния си капацитет. Също така капацитета пада най-бързо първите цикли, после си стои почти константа.
  • #22
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До колегата 19: Дори и мините не са проблем... проблем е, че никой никога не е предвиждал да се рециклират 100% от батериите... дори ЕС с неговите драконовски регулации казва СЪБИРАНЕ на 80%, от които 80% да се рециклират 80 - т.е. дори да бъде постигнато (което е невероятно) на всеки 100 кг батерия 36 кг ВИСОКО ТОКСИЧЕН МАТЕРИАЛ остават да замърсяват почви и най вече води... и има хора подкрепящи това безумие...
  • #21
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До 19 ( преди 1 месец )
    "Вижте откритите мини за добив на материали за батерии - пустиня, която няма да се оправи поне 100 години. Пък после ми разправяйте, че ДВГ били по-вредни." Каква е разликата дали мините са за материали за ДВГ, за въглища за производство на стоманата или за батерии? Би ли обяснил разликите? Според мен разликата е, че батерия се добива веднъж и след това се рециклира, а въглищата се горят за ден и на другия ден трябват нови и така до безкрай. А батериите заместват въглищата. Край на приказката
  • #20
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Абе тинти ( преди 1 месец )
    "Тинтири_минитири ( преди 23 минути )До 14ти - онази Тесла с 1,6 милиона километра смени 4 батерии за тоя пробег... ара по излеко!" Хайде поне ти не се превръщай в психопат за да говориш патологични лъжи, които не можеш да докажеш. Всички източници които съм чел говорят за три батерии. Първата с която е дошъл автомобила която я кара до 600 хиляди километра. Втора заместваща батерия докато ремонтират първата, и третата с която е в момента, ремонтирана, не нова!