IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.


батерии


С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.


0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 13 часа )
    Пак ли се упражняваш по- психопатия или си си просто неинформиран? Аз работя с факти срещу манипулациите "Изпълнителният директор на АЕЦ "Козлодуй" Иван Андреев получи на 29 юли от председателя на Агенцията за ядрено регулиране Цанко Бачийски нови лицензии за експлоатация на пети и шести блок. Съгласно приетите тази година законови промени за ВАЛИДНОСТТА на новоиздадените ЛИЦЕНЗИИ НЯМА СРОКОВИ ОГРАНИЧЕНИЯ, съобщиха от АЕЦ "Козлодуй".
  • #45
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 13 часа )
    До Димов: Всъщност в идеята за микро ТЕЦ има хляб. Един вид вдигаме КПДто на използваното гориво като освен енергия ще ползваме и топлината... е проблем е, че по-често и повече енергия ни трябва за да охлаждане, не за загряване, но все пак едната топла вода да вземем са огромни разходи и реално разхищение на готова енергия идваща от изгарянето... Аз лично съм супер фен на мотора на Стърлинг... просто ти трябва източник на топлина и температурна разлика...
  • #44
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 13 часа )
    А за коментар 38: Моля те! За индустриалните цели се смята средната пикова мощност на слънцегреене, а тя в БГ варира между 4 и 5 часа за денонощие. Като разликите са 3 до 4 пъти зима спрямо лято. За това средногодишно 1 инсталиран кВч фотоволтаик дава около 1200 кВч. Все пак доста детайлно разучих кое какво и как - имах намерение да инвестирам във фотоволтаик, но просто е икономически нонсенс. Е...става ако си партиен другар и ЕСО ти регистрира ФЕЦа като балансиращ и ти плаща да не бачкаш :)
  • #43
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До Димов ( преди 13 часа )
    Това същото важи и при други горива - водород, синтетично гориво, био горива пропан бутан или каквото се сетиш. Когато бъдат изгорени в ТЕЦ в единия край на България, а ползваш тока в другия край на България, 70% от енергията на горивото бива буквално изхвърлена. При тецовете това евентуално ще се случва само зимно време. При ДВГ в автомобилите, над 80% от енергията на горивата се изхвърля всеки сезон, по всяко време на денонощието и всяка секунда от минутата, за да ги дишаме навсякъде.
  • #42
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До психопата Димов ( преди 13 часа )
    Тази патологична лъжа за 5-6 ли за да станеш милиардер докога ще я тиражираш? Тя е писана от вас и съм я отрекъл 1000 пъти да съм я писал. За микро тецовете си стоя зад думите. Много по-ефективно е ако ще се ползва енергия от газови централи, те да се намират в кварталите, предприятията или общинските сгради (болници,училища, общински сгради) за да произвеждат както електричество така и топлинна енергия на място. От 1 MEh газ, се произвеждат 300kW електричество, останалите 700kW топлина
  • #41
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Димов ( преди 14 часа )
    Ти да видиш другите му идеи......Да си направим микроТЕЦ в мазето и да продаваме ток на баламите, топлата вода бонус.Да вложим половин милион в Тесли,да зареждаме през деня евтино и да продаваме скъпо през нощта.Откъде ще вземе половин милион обаче не казва.Не казва също откъде ще вземе пари за смяна на батериите след 3-4 години.
  • #40
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 14 часа )
    От къде го измисли това 2050? Козлодуй малко по спомен ще го кажа 5ти блок има лиценз до 2027 г., а 6ти блок до 2029 г. Като лицензите зависят от производителя... а ние сега го обявяваме за враг 1 на Републиката и те имат 0 интерес. Евентуално може сами да си го прелицензираме... ама това значи да си направим една тендvъра под налягане и тоя вариант по не ме кефи и от затваряне. А бъдещият... ами то само 5-10 години трябват за лиценз на площадка, демек днес да почнем пак 2050 отиваме :)
  • #39
    0 rate up comment 3 rate down comment
    За АЕЦ ( преди 14 часа )
    Наполовина си прав. Бъдещият ще е скъп и ще произвежда скъп ток, но хайде да се разберем какво означава пред затваряне? Засега затварянето е през 2050 с опция за удължаване. По най-песимистични прогнози, дали няма да е построен втори АЕЦ дотогава на каквото и да е цена? Дали няма да има 1 милион електромобила, който да съхраняват енергия? Много обичаш да разместваш временната.
  • #38
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Голям смях ( преди 14 часа )
    В момента слънцето 2500 MW, а АЕЦ Козлодуй 2000. Това първите или последните пет часа за денонощието са? Да не твърдиш че преди пет часа не е пекло слънце? Или след пет часа няма да пече? Да се чуем за пролетна и есенно равноденствие? Не ставай смешен! Слънцето се произвежда цял ден който очевидно не е 4-5 часа! И пак бъркаш мощност с енергия. За през нощта трябва енергия а не мощност.
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 14 часа )
    Ами съжалявам, че вярваш на такива неща... в БГ имаме нещо като 4,5 часа средно слънцегреене, нека са 5 - тоест батериите трябва да покрият 19-20 часа... дори най-заклетите фенове на ФЕЦ признават, че това е не само икономическо безумие, ами и технически невъзможно в голям мащаб. А АЕЦ припомням е пред затваряне... "бъдещият" ако някога се направи ще е на умопомрачителна цена. Като искате да разбиете системата и да плащате прескъпо - дерзайте