IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.


батерии


С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.


0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 16 часа )
    Естествено, че така се казва. А после, като не е така - няма значение - продава се вече второ или трето поколение коли. При телефоните е същото - 2010-та излъгаха висчки, че Siri е едва ли не ще е вълшебното приложение, което ще направи iPhone-а незаменим спътник и инструмент в живота. Сега е по-зле от преди и в мометна е навързано с AI стурвал десетки милиарди и пак не докарава и половината от функции, котио обещаваха. Ама продава, което е единственото важно.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Неприятен Опит ( преди 16 часа )
    "но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км." -Спонехате за "Нисан Лийф" преди, ама в Дания предлагат смяна на батерията, едва след като падне под 70% капацитета. И точно си мислиш, че това значи 70% от 360 км или поне 252 км прогбег и ще зареждаш само 70% от каквото, си зареждал преди. Да, ама не - На колата почват да и липсват кончета. Ако настиш, не само, че по-бавно ускорява, ами хаби ОЩЕ повече ток, а пробега е 210 км и това на 82%.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    .... Затова и вторичния пазар не върви. Ако като нова е 100 хил. лв и след 12 год никой не я иска, няма как да станат масови.
  • #3
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    Никой не говори за влиянието на времето върху химията на батериите. Да, циклите на зареждане вече не са проблем, но времето е. Колкото и да я пазиш и както и да я зареждаш, резултатите показват, че живота на 10 годишни батерии реално е приклю
  • #2
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 17 часа )
    Още 10-15 години ще са развиват, докато наистина се развият и станат конглокентни на автомобилите с ДВГ.До момента са само обещания, но реално не се оправдават.Аз сега не бих си купил такъв автомобил, защото:- Опасни са. Палят се в покой, при това без видима причина. Как да оставя такъв автомобил в гаража си, когато може да ми запали къщата?- Смешен пробег.- Бавно зареждане. На обикновен контакт отнема часове!- Лоша инфраструктура.- Ниско качество.- Висока цена.Ще си карам кола ...
  • #1
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Не думай ( преди 17 часа )
    "Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални." Какви изследвания? Да дойдат да изследват Гост и всичките му никове? Те още не са ПОВЯРВАЛИ на Нютон и пета година вкупом обясняват колко големи инженери са и как този Нютон нищо не разбира и законите му не важат, въпреки че цялата физика се основава на тях от векове. Вие сте тръгнали с едногодишно проучване да ги убеждавате че батерия на електромобил не се сменя на всеки 4-5 години или след 180 000 км като свърши гаранцията