IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Батериите за EV ще надживеят самите коли

Експерти слагат край на митовете за бързото разграждане

От появата на модерните електрически превозни средства едно от основните притеснения на собствениците е възможното разграждане на батериите. Този компонент остава най-скъпият в EV превозните средства и подмяната му изглеждаше неизбежна в рамките на няколко години. Ново изследване обаче показа, че тези страхове вече не са актуални.


батерии


С напредъка в технологиите и навлизането на по-надеждна химия на батериите и усъвършенствани системи за управление на батериите (BMS), животът на батерията вече надхвърля ресурса на самото превозно средство. Преди електрически превозни средства като Nissan LEAF се сблъскваха с проблеми с влошаването на качеството, но днес повечето производители предлагат гаранции за батерии до 8 години и 150 000 км. Toyota дори претендира за 10 години гаранция с пробег до 1 милион километра.

Китайският гигант BYD оценява живота на своите батерии Blade LFP на 5000 цикъла на зареждане. За електрическо превозно средство с пробег от 400 км това е еквивалентно на 2 милиона километра, което прави смяната на батерията ненужна през целия живот на автомобила.

Според Geotab - компания, която анализира телематични данни от електрически превозни средства, средното влошаване на батерията през 2024 г. е само 1,8% на година. Това е значително по-добре от предходни години, когато беше 2,3%. Според експерти повечето съвременни електрически превозни средства никога няма да изискват смяна на батерията по време на експлоатацията им.

Както обяснява Дейвид Савидж, вицепрезидент на Geotab Великобритания и Ирландия, митът за ненадеждността на батериите продължава да се използва за критика на електрическите превозни средства, но новите данни ще помогнат да се разсеят тези страхове. Технологиите непрекъснато се подобряват и животът на батерията продължава да се увеличава всяка година, което прави електрическите превозни средства алтернатива на автомобилите с ДВГ.


0 от 500
  • #66
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 часа )
    Относно сметката от 100 лв, Като ти стане на 1 000 без да се увеличава потреблението ти, сам ще се замислиш за батерии или по-скоро да следиш кога тока на борсата е най-евтин за да си пуснеш бойлера или отоплението. Например моя бойлер се топли със всичката излишна енергия от фотоволтаиците. Най-интересно е, като включа котлона. На ниска степен котлона работи няколко секунди а след това няколко секунди е изключен. На всяко изключване бойлера се включва. Мислиш ли че го правя ръчно?
  • #65
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До тинтири ( преди 10 часа )
    Тоест отново заявяваш че си съгласен с това което казвам, както че е напълно възможно съхранението в батерии за над 80% от годината и че за през зимата трябва да имаме тецове или внос Но въпреки това казваш че греша, защото казаното от мене и от тебе не ти харесва? Нищо ново под слънцето.
  • #64
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 10 часа )
    Хората имаме и работа... потреблението ми е около 100 лв +/- да стара батерия е достатъчна, ама за къв бяс ми е? Ще седя всеки ден на борсата да дебна евтин ток ли? И не, не говоря за себе си, не четеш, пише че ние изнасяхме щото още имаме ТЕЦ. И не ФЕЦ няма да е достатъчен. 1во явно не покрива нуждите на тези без ТЕЦ и второ успява донякъде но в пиковия си сезон - зимата с тоя ФЕЦ си тоталка. Романтика на свещи :)
  • #63
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 62 ( преди 11 часа )
    Пак е добре. ДВГ латерната не млъква денонощно и бълва нон стоп пропаганда че ДВГ е перпето mobile и няма по-добра алтернатива в нашата реалност, защото батериите трябва да се зареждат, а ДВГ черпи мощност и енергия от радиатора, а не от резервоара. Пета година денонощно не е млъкнал с хиляди никове, за да ни накара да поВЯРВАМЕ, че Тесла и Нютон са измамници и с обиране са прокарали ЗАКОНИ против интересите на човечеството.
  • #62
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 часа )
    Електрическата латерна не млъква в слънчев ден като днешния.В облачни дни кара на батерии втора употреба,който са надживяли електромобила.
  • #61
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Ясно ( преди 11 часа )
    Няма да отговориш, защото ще се окаже че една стара батерия от електромобил ще съхрани енергия която ще ти е достатъчна за цяла седмица за вашето домакинство. Батерията която е надживяла автомобила както става въпрос в заглавието. При толкова внос на стари автомобили, които свършват жизнения си път в България, сещаш ли се колко излишни батерии от електромобили ще имаме, за разлика от белите държави?
  • #60
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 12 часа )
    До тинтири ( преди 30 минути )Ти по колко енергия харчиш на месец лятото и зимата?
  • #59
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До тинтири ( преди 12 часа )
    Пак си мислиш че е света си върти около тебе, твоята махала твоя град или дори България. Цената беше висока в цяла Европа. Но беше следствие на същите процеси като в България където беше регистриран рекорд по потребление през лятото. Тоест фотоволтаиците произвеждат точно когато е необходимо и точно по колкото е необходимо, просто трябва да се съхрани произведеното за да задоволи нуждите за тъмната част от денонощието. Можеш ли да сметнеш колко трябва да се съхрани
  • #58
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 13 часа )
    До 56... а беше висока цена защото само фотоволтаика не е достатъчен! Защото маса *** си затвориха централите и ние изнасяхме. За да работят ТЕЦ само 1-2-3 месеца значи да работят на екстремно висока цена! Поддържаш една мощност за нищо. Това е като да си купиш 2ро Бентли за случаите, когато първото не запали... За това говорим за енергийна СИСТЕМА, която трябва да е балансирана и това значи всички източници! ВЕИ може само да допринася, но не да бъде основен източник - ВЕИ не е контролируем
  • #57
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До тинтири ( преди 13 часа )
    Ти по колко енергия харчиш на месец лятото и зимата?