IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Прогноза: През 2030 смяна на батерия за EV ще струва по-малко от нов ДВГ

Изследване показва, че благодарение на новите технологии цената намалява значително

Изследователската компания Recurrent публикува свое изследване , в което прогнозира, че до 2030 смяната на батерията на електрическо превозно средство ще струва по-малко от смяната на двигател с вътрешно горене. Намаляването на разходите се дължи на по-евтини технологии, като използването на LFP химия, увеличаване на енергийната плътност и развитието на обработката на материали.


батерии


Цената на батериите за електрически превозни средства продължава да намалява. Goldman Sachs прогнозира, че цената на киловатчас ще достигне 64 долара до 2030, докато анализаторите на EMI оценяват диапазона от 45 до 65 долара за киловатчас. Китайските производители CATL и BYD вече предлагат LFP клетки на цена от $56 за kWh, което потвърждава реалността на намаляване на разходите.

В Recurrent изчисляват, че при $50 на kWh, смяната на батерия от 100 kWh ще струва $4500-5000, а за батерия от 75 kWh цената ще бъде около $3375. Тези цифри правят смяната на батерия сравнима по цена с ремонта или смяната на двигател с вътрешно горене.

Съвременните технологии за разработка и рециклиране на батерии намаляват нуждата от редкоземни материали, което спомага за намаляване на тяхната цена. В бъдеще собствениците на електрически превозни средства ще могат да продават стари батерии за използване в системи за съхранение на енергия или резервни захранващи системи. Това ще даде възможност да се удължи живота на автомобила чрез инсталиране на нови батерии.

Днес батериите, по-стари от 10 години, имат ниска стойност, но пазарът на употребявани електромобили може значително да увеличи тяхната стойност. Така закупуването на употребявана електрическа кола и смяната на батерията ще стане обичайна практика. 

Високата цена на батериите отдавна е основна пречка за масовия преход към електрически превозни средства. Въпреки това Recurrent прогнозира, че до 2026 цените на новите електрически превозни средства ще се изравнят с тези на бензиновите автомобили.


0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 минути )
    Хахаха, толкова струва батерията и още 2 пъти по толкова смяната
  • #35
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Петър Петров ( преди 8 часа )
    Ше *** умОрат от смех тия...
  • #34
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 часа )
    ГАРАHТИРАHO: Зa 21 дни щe пpaвитe жecтoк CEKC като пopнoзвeзда - ще увeличите тpайно пeниcа си със 7 см и ще започнете да получавате еpeкция за 3 секунди и твъpдa кaто cтомaнa, кoлкoтo дълго иcкaте!---- https://cia.sh/stilmen
  • #33
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 9 часа )
    Доколкото те познавам следващите аргументи ще са поредните обиди към мен, защото си културен човек и се държиш както се държат с тебе, а аз много те обидих и се държах невъзпитано, както винаги. Познах ли?
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 9 часа )
    РУК ( преди 25 минути )Я пак, я пак! Я си прочети коментар 25 и пак обясни с клетки и киловати! " Какво да чета като аз съм го писал и знам смисъла? Цитирам CATL и BYD вече предлагат LFP КЛЕТКИ на цена от $56 за kWh..... при $50 на kWh, смяната на БАТЕРИЯ от 100 kWh ще струва $4500-5000, а за батерия от 75 kWh цената ще бъде около $3375." КЛЕТКИ 56 $ ДНЕС , а през 2030 БАТЕРИИ по 50$ . Кое не разбра? Правиш ли разлика между клетка и батерия? Или мислиш че цената ще падне само с 10% до 2030?
  • #31
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 9 часа )
    Пак се правиш на селски трикат. Искаш ли да биеш някой гросмайстор на шах, докато аз си сменям батерията? Ти не работеше ли в сервиз да сменяш ангренажни ремъци по цял ден? Много ясно че ще се справиш по-бързо от мен.
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 10 часа )
    Митьо, имам оферта към теб!Отиваме в избран от теб сервиз с два повдигача, аз със Стелвио 2,9 битурбо,ти с Тесла Модел 3.Аз правя пълно обслужване на двигателя, с все ролки, филтри и течности, ти сменяш батерията на Теслата,който приключи първи, взема колата на втория!Можеш да ползваш Тубето за жокер!Аз залагам 90К Евра, ти 50К?Всеки си подсигурява колата и консумативите!Ти така или иначе си ниско квалифициран и ниско и по всеки друг параметър, така, че би трябвало да ти е лесно! Скачаме ли?
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 10 часа )
    Я пак, я пак! Я си прочети коментар 25 и пак обясни с клетки и киловати! "че при $50 на kWh, смяната на батерия от 100 kWh ще струва $4500-5000" това ти ли го цитира бе профан! При цена на кубик вода 0,30лв, бирата направена с нейна помощ ще е 0,30лв за кубик бира! Точно това си написал! Сега почна да разтягаш във времевия континуум! Сигурен ли си че смяна на батерия е по-лесна от на ангренажен ремък!Много клипчета си гледал пак, ама на живо нищо не си видял, нали!
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До РУК ( преди 10 часа )
    Аз така и направи разлика между цена на клетка 56 долара днес и цена на батерия 50 долара за киловатчас 2030. Клетка и батерия. Клетка и батерия. Днес и 2030. Днес в клетка от която се сглобяват батерии. 2030 цена на батерия за краен клиент. Почти 2025 днес, край на гаранцията през 2033. Смяната на батерия протича много по-бързо от смяна на ангренажен ремък на повечето автомобили и е по-ниско квалифициран труд. Почти няма какво да объркаш. Колко пък да струва?
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 10 часа )
    При поне 700кг за батерия 100Кв.ч, само транспорт от Китай, мита, данъци, такси до сервиза на Гошо Фазата ( бившия Гошо Помпа дюзата) у ваше село + парите които ще тe обръсне да я смени тази батерия ще са над 5000 USD + още толкова за батерия, хайде пак ми обясни, че ще смениш батерия за 5000 USD! Про фан!