IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Смяната на ДВГ с ЕV поставя още един проблем - безопасността

Електромобилите понякога са „брутално“ бързи и това води до повече инциденти, алармират експерти и застрахователи

Много от електромобилите на пазара предлагат мощност на бензинова спортна кола и това се оказва проблем за безопасността най-вече заради светкавичното ускорение на превозните средства, задвижвани изцяло на ток. При някои от тях то е определяно дори като „брутално“, тъй като то превъзхожда представянето дори на мощни модели с ДВГ.


безопасност


Според водещи застрахователни брокери от Европа и Великобритания, цитирани от Autocar, прекомерната производителност на електромобилите е причината, поради която те участват в повече инциденти в сравнение с бензинови и дизелови модели. И причината най-често е една - те са прекалено бързи.

„Изплатените обезщетение за злополуки са с 26% повече в сравнение с превозни средства с ДВГ“, разкрива Карл Шукър, главен изпълнителен директор на Howden UK&I Retail - застрахователен брокер с 220 офиса в Обединеното кралство и Ирландия.


безопасност


„Защо EV катастрофират по-често? Защото са много по-бързи, като това важи особено за колите с висока производителност. При тях проблемът е не само мощността, но и начинът, по който се доставя. Това става мигновено и обърква шофьорите", обяснява Шукър.

Автомобилни експерти предупреждават, че изживяването зад волана на ЕV може да бъде много различно в сравнение с кола с ДВГ. В същото време обаче честотата на нараняванията на шофьорите и пътниците в електромобили е много по-ниска, тъй като те са оборудвани с по-високи технологии и са по-безопасни.


безопасност


По-високите нива на злополуки са сред причините, поради които електромобилите са по-скъпи за застраховане от автомобилите с ДВГ. Също така, поне на Острова, средната цена на ремонт на ЕV е по-висока от тази на превозно средство с ДВГ. Времето за ремонт също е повече - с около 14%, като това се дължи и на недостига на подходящо квалифицирани техници.

Потвърждение на опасенията на застрахователите идва и от най-голямата компания за автомобили под наем в света Hertz, която иска да са раздели с 20 000 от своите Tesla. Една от основните причини за това е, че те са участвали в много повече инциденти в сравнение с превозните средства с ДВГ.


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 7 минути )
    Абе на кривата ракета космоса и пречи. Феноменът с шоферите на електрокари е следният - те не знаят за какво си дават парите. Изобщо и хабер си нямат какво е истинска мощна кола и какво да очакваш от нея. Те са едни позьори и нищо друго. Ако си в час с колите, обичаш мощните и луксозни седани и имаш вкус, душа и сърце за тия неща, няма да си купиш EV. Та някви новобогаташчета, първенюта и ИТ зомбита, изобщо нямат представа какво са 500+ коня и какво да правят с тях. Очевиден факт!
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 минути )
    2ри, много си в грешка, но коледно, помечтайте си малко е-колите да поевтинеят като (ако) станат масовка. А колкото до застраховките, ами и те няма да паднат, но да помечтайте си сега празнично
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Повечето електрички на пазара са от високия клас, почти няма малки коли с батерия. Като почнат да се правят масово ниския и средния клас автомобили с електрически двигатели, то тогава ще паднат и разходите на застрахователните.
  • #1
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    Едно време беше популярна една песен на Васко Кеца - " Със 100 километра в час аз летя" по онова време и с онезия автомобили, само самоубийците караха с 100 километра в час. Ако днес трябва да бъде написана подобна песен за 100 километра в час, тя ще е нещо от сорта " със 100 км в час аз пълзя" . Времената се променят, а с тях и навиците и уменията на шофьорите.