IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault и Geely се сдобиха с революционен двигател

Разработката на базирана в Гранада компания може да промени индустрията

Автомобилните производители постоянно предлагат нови решения за намаляване на вредните емисии, произвеждани от двигатели с вътрешно горене. Електромобилите обаче все още не са достатъчно убедителни за потребителите и все повече марки избират евтино и по-малко замърсяващо решение. Това са така наречените „удължители на пробега“ - технология, която старото BMW i3 Rex въведе като пионер и която сега набира все повече скорост.


INNengine


HORSE - новата компания за двигатели на Geely и Renault, разполага с цял каталог с различни удължители на пробега, като ще добави към тях още един, след като подписа споразумение с базирания в Гранада старт-ъп INNengine. Така HORSE се сдоби с два прототипа на този изключително компактен агрегат, който се отличава с ниското си тегло и предлага по-голяма енергийна ефективност. Тя е еднаква с тази конвенционален двигател, но новият мотор прилича на него.

Основната причина е, че липсва класическата цилиндрова глава, както и стеблата на клапаните и коляновите валове, което значително намалява броя на движещите се и неподвижни части. Новият двигател тежи само 38 кг и е с 55% по-малък на размери от 3-цилиндров двигател със 120 к.с. Голямото му предимство обаче е, че предлага същата мощност, като работи не само на бензин, но и с водород. А това е огромен плюс за HORSE, която иска да развива тази технология.


INNengine


Технически това е „боксер“ с 4 цилиндъра, които работят в противоположност, така че коляновият вал не е необходим и въпреки това завършва два пълни цикъла, включително своите четири фази на всмукване и компресия, горене и изпускане. Еднотактов двигател, в който няма клапани, а по-скоро отвори, които действат като въздушни инжектори в горивните камери.

Резултатът е висока мощност и минимални вибрации благодарение на тези противоположни бутала, както и възможност за промяна на степента на компресия в реално време. HORSE вече се ангажира да анализира задълбочено осъществимостта му в сътрудничество с Политехническия университет във Валенсия, като това е задължителна стъпка преди получаване на зелена светлина за мащабно производство.


0 от 500
  • #4
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Тротинет! Електричките с удължител на пробега пак им викат хибриди! Технология която до вчера отричаше на 100000%. Днес обаче защото са намесени китайци, голямо хвалене и хвалиш! Чакаме след 50 коментара да обясниш как те са я разработили тази технология, а испанците само са я нарисували. Всеки ден се въртим според вятъра, нали! Могат да те вземат за ветропоказател в някой парк с ветрогенератори. Ама световния бизнес ще изгуби много, че няма да отговаряш денонощно на имейли
  • #3
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    А при размери на двигателя диаметър 24 см и дължина 40 см, което е приблизително колкото 11-литрова бутилка за минерална вода, няма да се налага и да се закачва ремаркето от картинката която Гост много обича да поства. Ако този генератор се ползва в или до някоя сграда, като стационарен генератор за зареждането на батерия за сградата или някоя зарядна станция, то може да достигне над 90% КПД на използване на енергията от горивото.
  • #2
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Сега троловете отново да налазят и да започнат да обясняват за енергийната плътност на бензина. Един електромобил с такъв удължител на пробегът който тежи 38 кг, ще измине с всяка туба бензин в багажника ще измине два пъти повече километри отколкото автомобил с ДВГ.
  • #1
    15 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дано да успеят да решат основните проблеми при такива двигатели, където най-често е уплътняването на "портовете" и издържливостта на това уплътняване. На първо четене ми прилича на нещо като автомобилен компресор за климатик, ама работи "на обратно".