IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелът има нов противник в ДВГ и това не е водородът

Германски производител представи задвижваща система на амоняк

Спестяването на термично изгаряне се превърна в приоритет не само за производителите на автомобили и доставчиците в автомобилната индустрия, но също така и за производителите на промишлени превозни средства и машини. Един от тях е компанията Liebherr, която представи интересен амонячен двигател.


амоняк


В последно време водородът се превърна на практика в единствената възможност за тези производители, които търсят варианти за запазването на ДВГ под някаква форма, след като той бъде забранен и индустрията премине напълно към електрическо задвижване. Има обаче и други химикали, които също могат перфектно да заменят изкопаемите горива като бензин и дизел.

Точно това демонстрира един от най-големите производители на индустриални и строителни машини. Liebherr представи нов двигател с горене на амоняк за офроуд превозни средства, чиято официална премиера пред публика ще се състои на Bauma 2025 – голямо изложение за строителни машини, което ще се проведе в Мюнхен през април.


амоняк


Германската компания отбеляза, че двигателят с вътрешно горене, работещ с амоняк, всъщност е двигател с две горива. И едното от е „зеленият“ амоняк, който е резултат от възобновяема енергия, като също пренася водород, което го прави въглеродно неутрален.

Голямата разлика с водорода е, че „зеленият“ амоняк е по-лесен за транспортиране, тъй като преминава от газообразно състояние в течност при -33°C, докато водородът е по-деликатен за транспортиране, тъй като трябва да бъде „охладен“ до -253°C или компресиран до 700 бара. Но това, което е предимство по отношение на управлението, не е предимство в технологията, тъй като изгарянето на зелен амоняк в двигателя изисква по-висока температура на горене.


амоняк


За бензин тя е 250 градуса, за дизела – около 350 градуса, докато „зеленият“ амоняк се нужда от доста повече – над 650 градуса. По тази причина амонячният двигател е двугоривен – трябва дизел или водород, за да запали амоняка.

От Liebherr не предоставят никаква конкретна информация относно производителността на двигателя, заявявайки само, че „двигател от този тип ще осигури висока плътност на мощността в съответствие с изискванията на минната индустрия.“ Въпреки това остава неясно дали този двигател работи без емисии на CO2, което е възможно само ако водородът се получава от „зелен“ амоняк.

0 от 500
  • #72
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    До мада. Прочети мнението за процесите и колко път още трябва да се извърви за да предпочетат хората електромобилите. Например Не всеки е съгласен да ходи да си купи чисто новия автомобил от Германия и да го кара в Румъния на сервиз. ПРОЦЕСЪТ ЩЕ Е ПРОДЪЛЖИТЕЛЕН! Запомни го за да не ми задаваш същите въпроси и за китайските автомобили и да изпадаш в положение да питаш приятелят ти който преди три месеца е казал че Жена му е бременна, в кой клас е вече роденото дете. Че сте доста скарани с ПРОЦЕС
  • #71
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    До 67. Тоест след много години стигна до извода ми, че клиентите не си купуват екологични автомобили. Не се интересуват от горивото. Важното им е, автомобила да е по бърз и икономичен за същата цена.
  • #70
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Ами защото ти е промит мозъка и толкова години не разбра разликата между премиум (надценен продукт за който плащаш повече отколкото струва) и лукс. Ако за толкова години не си разбрал мнението ми че Тесла никога не е била луксозна марка и си оставил медиите да ти промият мозъка че е такава, аз нямам никакви шансове да ти обясня през следващите 3 години. Статистически е доказано. Вяра не се бори с факти.
  • #69
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 1 ден )
    И не ми отговори на въпроса, щом парите са проблема, защо се продават в пъти повече коли с ДВГ на цена по висока от "луксозна" Тесла. Включително и в България?
  • #68
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Мда ( преди 1 ден )
    Обеснението е просто тротитроле - човешката алчност - нея я има навсякъде! Когато раздавах субсидиите, политическия наретив беше - купувайте сега, докато даваме пари, че като спрем да даваме и забраним и ДВГто, да не съжалявате! И мозъчно ощетените тамошни зелени умнокрасавци си казах - "така и така ще си взема, да я взема сега на далавера. Пък ще съм модерен, ще съм горд последовател на Мъск". Като се врътна колелото и нито я има далаверата, нито е модерно, нещата си дойдоха на мястото!
  • #67
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Тротинетка, допреди 5 години народът на Запад пазаруваше като обезумял дизелови коли, заради данъчните стимули, а не, че толкова им харесваше, така че вземи се скрий някъде с тоя довод.
  • #66
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Забравих да допълня, че Ппак пропускаш, че изравняването на цените НЕ Е ДЕЙСТВИЕ, което се изразява в щракане на пръсти и за една нощ пазарът да премине на електромобили. Изравняването на цените Е ПРОЦЕС, а не действие. ЩЕ Е ДЪЛЪГ ПРОЦЕС, докато се стигне до най-ниският ценови сегмент. Дълъг ПРОЦЕС на обучаване на кадри в сервизите. Дълъг ПРОЦЕС на промяна нагласите на клиентите. Дълъг ПРОЦЕС на изграждане на зарядна инфраструктура на всеки паркинг. Дълъг, но за сметка на това НЕОБРАТИМ ПРОЦЕС
  • #65
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Щом цената няма значение, как ще коментираш увеличените продажби на електромобили в Германия докато раздаваха субсидии и рязкото намаляване на продажбите като спряха субсидиите? Нали цената не е от значение? И това в Германия, където токът на практика е най-скъп от цяла Европа, заради сбърканата им зелена политика и непосилните мрежови такси и данъци, които са 80% от крайната цена на тока. Себестойността на електрическата енергия е само 20% от цената и е същото като в цяла Европа включително Бъ
  • #64
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 2 дни )
    Ами не е проблема цената тротитроле, като погледнеш класациите на продажбите по държави, включително и България, продажбите на коли с ДВГ които са с цени над 50-60 000 евро са в пъти повече от продажбите на електрички. А за 50-60 000 Евро можеш да си купиш модел на любимата ти тесла, нали? Е, тия хора които харчат такива пари за коли, защо не купуват електрички като проблема бил в парите? Сигурно са глупави?Но пак са по-умни от теб щом вадят 50-60 000 Евро за кола, а ти зареждаш нафта от БДЖто
  • #63
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Коко ( преди 2 дни )
    Ами само неграмотни хора могат да си мислят , че да замениш съществуващите ДВГ с електрокари , които някак трябва да ви заведат от точка а до точка б ще стане без напълно да се изчерпят достъпните находища от мед на планетат. А стига с тая утопия "зелена енергия". Зелена е ама като гнусна зелена жаба , каквито са и напинателите. Как бързо ще се върнем към ДВГ и даже няма да е на водород или амоняк ами дори ще е с чистокръвен синтетичен бензин.