IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелът има нов противник в ДВГ и това не е водородът

Германски производител представи задвижваща система на амоняк

Спестяването на термично изгаряне се превърна в приоритет не само за производителите на автомобили и доставчиците в автомобилната индустрия, но също така и за производителите на промишлени превозни средства и машини. Един от тях е компанията Liebherr, която представи интересен амонячен двигател.


амоняк


В последно време водородът се превърна на практика в единствената възможност за тези производители, които търсят варианти за запазването на ДВГ под някаква форма, след като той бъде забранен и индустрията премине напълно към електрическо задвижване. Има обаче и други химикали, които също могат перфектно да заменят изкопаемите горива като бензин и дизел.

Точно това демонстрира един от най-големите производители на индустриални и строителни машини. Liebherr представи нов двигател с горене на амоняк за офроуд превозни средства, чиято официална премиера пред публика ще се състои на Bauma 2025 – голямо изложение за строителни машини, което ще се проведе в Мюнхен през април.


амоняк


Германската компания отбеляза, че двигателят с вътрешно горене, работещ с амоняк, всъщност е двигател с две горива. И едното от е „зеленият“ амоняк, който е резултат от възобновяема енергия, като също пренася водород, което го прави въглеродно неутрален.

Голямата разлика с водорода е, че „зеленият“ амоняк е по-лесен за транспортиране, тъй като преминава от газообразно състояние в течност при -33°C, докато водородът е по-деликатен за транспортиране, тъй като трябва да бъде „охладен“ до -253°C или компресиран до 700 бара. Но това, което е предимство по отношение на управлението, не е предимство в технологията, тъй като изгарянето на зелен амоняк в двигателя изисква по-висока температура на горене.


амоняк


За бензин тя е 250 градуса, за дизела – около 350 градуса, докато „зеленият“ амоняк се нужда от доста повече – над 650 градуса. По тази причина амонячният двигател е двугоривен – трябва дизел или водород, за да запали амоняка.

От Liebherr не предоставят никаква конкретна информация относно производителността на двигателя, заявявайки само, че „двигател от този тип ще осигури висока плътност на мощността в съответствие с изискванията на минната индустрия.“ Въпреки това остава неясно дали този двигател работи без емисии на CO2, което е възможно само ако водородът се получава от „зелен“ амоняк.

0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Давай облечи тези твърдения за физичните закони с някакви сметки. Дай практически пример за камион, багер или каквото си пожелаеш по темата на статията? За база за сравнение ще ти дам електрическият камион на Tesla който харчи 100kWh на 100 км
  • #41
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Ако се върнем към амоняка, той каква енергийна плътност има? Да не се окаже че електрически камион с 800 км пробег, който зарежда 400 от тях за 3 минути на два пъти по-ниска цена от дизела, тежи по-малко от амонячен камион, който зарежда на цена 10 пъти по-висока от дизела и според тебе това е по правилната алтернатива с по-голям потенциал?
  • #40
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Времето на електрокарите ще дойде кога се изравнят освен цените,но и теглото и пробегът с едно зареждане.Според физичните закони, триенето при търкаляне зависи от коефициента на *** и теглото на автомобила.
  • #39
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Под статия за giga фабрики на Тесла е нормално да се правят сравнение между различните гигафабрики. Но щом смяташ че това не е нормално Ще ми обясниш ли колко е нормално да обясняваш С какво е облечена жена ти и Какъв секс ще правите след малко в автомобилен раздел в който говорим за автомобили? Или пък кой от вас какъв чай и Какво кафе е пил на Боровец? Това по-нормално ли е? Да не говорим за това че ползвате сайта за психотерапевт и говорите за чувства в технически теми?
  • #38
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Вярно е, точно както е вярно че жена ти е манекенка висока 170 см. Но какво общо има това с бъдещето автомобилната промишленост и със статията която ти напомням че е амонякът алтернатива на дизела? Има ли амоняка потенциал да замени дизела? Аз СМЯТАМ, че не никаква алтернатива и няма никакъв потенциал. Смятам че единствената алтернативна ДНЕС е електричеството. В бъдеще може да се появи друга алтернатива с по-голям потенциал и аз както се изразяваш ще врътна дупето, защото СМЯТАМ, а не ВЯРВАМ!
  • #37
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    С един 50 литров стандартен резервоар на лека колакойто тежи малко над 50 килограма и се изминават над 1000 км.За същото разстояние ще ти трябват 20квтч/100 или 200 квтч батерия,която тежи над 2 тона.Разлика от 40 пъти.
  • #36
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    4. ВРЕМЕТО на електрическите автомобили ще дойде (бъдеще време) КОГАТО цените се изравнят с автомобилите с ДВГ.
  • #35
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Тест дали си разбрал. Това време дошло ли е?
  • #34
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    2. ВРЕМЕТО на електрическите автомобили ще дойде (бъдеще време) КОГАТО цените се изравнят с автомобилите с ДВГ.
  • #33
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Аз съм си го признавал хиляди пъти но човекът който след 50 повторения на Тексас си мисли за Берлин няма как да ме разбере. ВРЕМЕТО на електрическите автомобили ще дойде (бъдеще време) КОГАТО цените се изравнят с автомобилите с ДВГ. Колко пъти искаш да ти го повторя за да го разбереш?