IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизелът има нов противник в ДВГ и това не е водородът

Германски производител представи задвижваща система на амоняк

Спестяването на термично изгаряне се превърна в приоритет не само за производителите на автомобили и доставчиците в автомобилната индустрия, но също така и за производителите на промишлени превозни средства и машини. Един от тях е компанията Liebherr, която представи интересен амонячен двигател.


амоняк


В последно време водородът се превърна на практика в единствената възможност за тези производители, които търсят варианти за запазването на ДВГ под някаква форма, след като той бъде забранен и индустрията премине напълно към електрическо задвижване. Има обаче и други химикали, които също могат перфектно да заменят изкопаемите горива като бензин и дизел.

Точно това демонстрира един от най-големите производители на индустриални и строителни машини. Liebherr представи нов двигател с горене на амоняк за офроуд превозни средства, чиято официална премиера пред публика ще се състои на Bauma 2025 – голямо изложение за строителни машини, което ще се проведе в Мюнхен през април.


амоняк


Германската компания отбеляза, че двигателят с вътрешно горене, работещ с амоняк, всъщност е двигател с две горива. И едното от е „зеленият“ амоняк, който е резултат от възобновяема енергия, като също пренася водород, което го прави въглеродно неутрален.

Голямата разлика с водорода е, че „зеленият“ амоняк е по-лесен за транспортиране, тъй като преминава от газообразно състояние в течност при -33°C, докато водородът е по-деликатен за транспортиране, тъй като трябва да бъде „охладен“ до -253°C или компресиран до 700 бара. Но това, което е предимство по отношение на управлението, не е предимство в технологията, тъй като изгарянето на зелен амоняк в двигателя изисква по-висока температура на горене.


амоняк


За бензин тя е 250 градуса, за дизела – около 350 градуса, докато „зеленият“ амоняк се нужда от доста повече – над 650 градуса. По тази причина амонячният двигател е двугоривен – трябва дизел или водород, за да запали амоняка.

От Liebherr не предоставят никаква конкретна информация относно производителността на двигателя, заявявайки само, че „двигател от този тип ще осигури висока плътност на мощността в съответствие с изискванията на минната индустрия.“ Въпреки това остава неясно дали този двигател работи без емисии на CO2, което е възможно само ако водородът се получава от „зелен“ амоняк.

0 от 500
  • #2
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 1 седмица )
    Колкото да сложиш елетромобил и екология в едно изречение, но за това квичиш на умряло срещу всеки с различно мнение. Сигурен съм, че инжинерите на Либхер идея си нямат от механика, химия и екология и са на работа там по програма за социално подпомагане, а ти се седиш вкъщи и по 20 часа на денонощието пишеш тук, просто защото си достатъчно кадърен и умен и никой не иска да те вземе на работа да промениш транспорта и света като цяло, просто защото ти завиждат.
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Поредната глупост, която никога няма да стане масова. Да сложиш амоняк и екология в едно изречение, вече казва достатъчно на разбиращите и знаещите. В тази утопия могат да поВЯРВАТ само необразовани индивиди, които не знаят какво е това амоняк.