IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново правило в ЕС вдига цените на plug-in хибридите

Ако искате такъв автомобил, купете го до края на годината

Ако търсите нов автомобил, но електрически модел не влиза в плановете ви, plug-in хибридът (PHEV) може да бъде добра опция, стига да го закупите преди края на годината. От 2025 г. PHEV ще бъдат значително по-скъпи, като субсидиите за тях в много държави от ЕС отпадат. Но това не е единствената причина за увеличението на цените им.


PHEV


Ясно е, че електрическите автомобили не са настоящето, нито бъдещето, поне в краткосрочен и средносрочен план. В един момент те бяха единственият вариант пред производителите за намаляване на средните средните емисии на CO2 на цялата гама, но техните продажби все още са далеч от очакванията. Така основното решение се оказват именно plug-in хибридите, които набират все по-голяма популярност.

Това обаче може да се промени догодина, когато потребителите ще бъдат неприятно изненадани. Разбира се, увеличението на цените зависи от производителите, но то изглежда почти сигурно. А причината е, че миналата пролет ЕС анализира данните за разхода на гориво и електрическата енергия от PHEV, след като принуди производителите да инсталират допълнително измервателно устройство на борда на тези модели.

Целта не беше нищо друго освен да се открият отклонения, за които се знае, че съществуват, но бяха необходими данни, за да се потвърди и да се предприемат мерки. Извършеният подробен анализ принуди Европа да предложи по-голяма прозрачност на тези потребления, като създаде нов регламент, който ще влезе в сила на първия ден от 2025 г., а това е следствие от злоупотребата, която се извършва от тези автомобили с ниски емисии, обикновено, под 50 г/км.

Тестовете по време на фазата на одобрение показват резултати за потреблението и емисиите, които са частично верни или изобщо не са верни. Измерването се извършва при напълно заредена с енергия батерия, но по-голямата част от собствениците не я зареждат редовно, така че двигателят с вътрешно горене продължава да играе основна роля. И съответно да отделя вредни емисии.

Новите правила ще включват два теста на еднакво разстояние, но със заредена и разредена батерия, така че анализът на двата теста ще предложи резултат без емисии и друг с емисии. И въпреки, че PHEV предупреждава, че няма енергия за повече електрическа автономност, в действителност има остатък, защото батерията никога не е напълно разредена, така че при определени обстоятелства електрическият мотор все още може да поддържа двигателя с вътрешно горене.

Двата получени резултата ще бъдат разглеждани въз основа на предполагаемата употреба на електричество. Така ще се получи по-строг коефициент на полезност, което означава, че емисиите ще бъдат по-високи. Марките ще трябва да успеят да изравнят стойността на емисиите преди и след новия тест. А това може да стане по два начина - или чрез корекции на двигателя, тоест намаляване на мощността, или с поставяне на устройства за намаляване или увеличаване на електрическия пробег. А тези устройства струват пари, което ще увеличи цената на самия модел и ще удари по джоба на крайния потребител.

0 от 500
  • #41
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 4 месеца )
    До 40, няма как разхода на 20г кола да е само с 1л отгоре. И нея са я пазили като нова. Не дай си боже ако се наложи аварийно спиране дали ще спре като нова кола от същия клас? Ако някой те изпере странично дали всички в нея ще са добре, ще сработят ли коланите, дано да има странични възд.възглавници. Всеки кара според доходите но все пак се съмнявам да не можеш да си позволиш 5 годишна кола по-нисък клас.
  • #40
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Ето, аз карам 20 годишна бензин/LPG кола. Ходих на море и да ви напиша какво видях. По черния път всички карат с 5 км/ч, защото и електромобилите са им скъпи, и БМВ-тата им са скъпи, че и новите джипки, и те скъпи и карат бавничко. Аз карах с 30 км/ч и не ми пукаше. Окачването здраво, двигателя здрав, пей сърце и се забавлявай. Пък ви си пишете колко е хубаво и с 5 км/ч. Разхода на гориво с литър нагоре или надолу има значение при доходите. Аз съм си купил автомобил според доходите и карам!
  • #39
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Чета, чета и ви се чудя. Единия обяснява какво казвали журналистите (явно не е чел рекламната медия АутоБилд на VW), другите карат дизел, пък хвалят електрически коли. Единия иска кола 1000 коня, за да кара градско... Даже някакви хора си позволяват да коментират притежателите на хибриди и да им дават наклон на ***, все едно те са им изкарали парите... Я се вземете в ръце (не в онзи смисъл) и пишете за това, което сте карали. Като си купиш Тесла 3, карай година, па напиши какво хубаво има в нея.
  • #38
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хибридният ( преди 4 месеца )
    Тесльо-тротинетка, продължаваш да се увъртолваш в измислици и фантазии. Ето ти реален тест, Приус плъгин, градско, 102 км само на батерия, без капка бензин, 10.4 кВтч/100км: youtube.com/watch?v=UmZEKbzhzjcЕлектромотора в новия Приус е 120 кВт, при това единия от два, предостатъчно за рекупериране на енергия. Как пък само неверни неща пишеш бе? Уникален си!
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Дори електромобил със средно голяма батерия ще се нуждае от три-четири зареждания в месеца за 1000 км. Няма как хибрид да е по-ефективен от електромобил в града. За да поемеш цялата кинетична енергия при спиране ти трябва огромна мощност на двигателите и батерия която да поеме тази мощност. Хибридите нямат нито едното от двете.
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До хибридният ( преди 4 месеца )
    "До 20: 1) 11.4кВтч/100км; 2) 10; 3) 10 пъти по 5 секунди, колкото да включиш щепсела в гаража; 4) по-ефективен е; " ех колко манипулации си накъдрил в едно изречение. Забравил си да кажеш че към тези 11,4 киловатчаса трябва да добавиш и 3,5 на 100 бензин за да изминеш 100 км, дори да е градско при което 2,5 т Тесла с 1000 коня харчи толкова в задръстването. Кой е този хибрид с който изминаваш 100 км само на ток? За 1000 км месечно градско, трябва да заредиш поне 15 пъти ток и резервоар бензин
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Polat ( преди 4 месеца )
    Прочетох няколко коментара такива мисли може да има само един българин за плагин хибридите някои хора наистина са много далече от истината
  • #34
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Чичо Кольо до 32ри ( преди 4 месеца )
    "Тия 500 реално са под 300 на магистрла със 120км/ч, наясно ли си?" Не съм на ясно, защото не съм карал такава все още. Но ще направя един test drive - тук ги дават за 24 часа безплатно!!! Ше пробвам, ще разбера, ще реша!!!Ти какво опит имаш с електричка, ще си толкова убедителен????
  • #33
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    32РИ, Става дума за face-lift Tesla model 3 от 2024та година, нищо общо с автомобилите на Hertz. Прочети и 3те ми коментара, моля и обмисли какво си написал след това. Сигурен съм че повечето от нас спират да почиват на всеки 300км на дълъг път, също така повечето коли ускоряващи под 6сек от 0 до 100 ще имат нужда да заредят гориво на всеки 3-500км. Коя друга кола за 42хил евро предлага този performance и всички тези ектри?
  • #32
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    До 30: "над 500км с едно зареждане" Тия 500 реално са под 300 на магистрла със 120км/ч, наясно ли си? Мисли критично, недей да вярваш безрезервно на пропагандните мантри. Виж какво се случи с Хертц - след голямото зомбиране по Тесла, тръгнаха масово да ги изхвърлят, с цената на огромни загуби, а главния директор го изхвърлиха като мръсно коте.