IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ново правило в ЕС вдига цените на plug-in хибридите

Ако искате такъв автомобил, купете го до края на годината

Ако търсите нов автомобил, но електрически модел не влиза в плановете ви, plug-in хибридът (PHEV) може да бъде добра опция, стига да го закупите преди края на годината. От 2025 г. PHEV ще бъдат значително по-скъпи, като субсидиите за тях в много държави от ЕС отпадат. Но това не е единствената причина за увеличението на цените им.


PHEV


Ясно е, че електрическите автомобили не са настоящето, нито бъдещето, поне в краткосрочен и средносрочен план. В един момент те бяха единственият вариант пред производителите за намаляване на средните средните емисии на CO2 на цялата гама, но техните продажби все още са далеч от очакванията. Така основното решение се оказват именно plug-in хибридите, които набират все по-голяма популярност.

Това обаче може да се промени догодина, когато потребителите ще бъдат неприятно изненадани. Разбира се, увеличението на цените зависи от производителите, но то изглежда почти сигурно. А причината е, че миналата пролет ЕС анализира данните за разхода на гориво и електрическата енергия от PHEV, след като принуди производителите да инсталират допълнително измервателно устройство на борда на тези модели.

Целта не беше нищо друго освен да се открият отклонения, за които се знае, че съществуват, но бяха необходими данни, за да се потвърди и да се предприемат мерки. Извършеният подробен анализ принуди Европа да предложи по-голяма прозрачност на тези потребления, като създаде нов регламент, който ще влезе в сила на първия ден от 2025 г., а това е следствие от злоупотребата, която се извършва от тези автомобили с ниски емисии, обикновено, под 50 г/км.

Тестовете по време на фазата на одобрение показват резултати за потреблението и емисиите, които са частично верни или изобщо не са верни. Измерването се извършва при напълно заредена с енергия батерия, но по-голямата част от собствениците не я зареждат редовно, така че двигателят с вътрешно горене продължава да играе основна роля. И съответно да отделя вредни емисии.

Новите правила ще включват два теста на еднакво разстояние, но със заредена и разредена батерия, така че анализът на двата теста ще предложи резултат без емисии и друг с емисии. И въпреки, че PHEV предупреждава, че няма енергия за повече електрическа автономност, в действителност има остатък, защото батерията никога не е напълно разредена, така че при определени обстоятелства електрическият мотор все още може да поддържа двигателя с вътрешно горене.

Двата получени резултата ще бъдат разглеждани въз основа на предполагаемата употреба на електричество. Така ще се получи по-строг коефициент на полезност, което означава, че емисиите ще бъдат по-високи. Марките ще трябва да успеят да изравнят стойността на емисиите преди и след новия тест. А това може да стане по два начина - или чрез корекции на двигателя, тоест намаляване на мощността, или с поставяне на устройства за намаляване или увеличаване на електрическия пробег. А тези устройства струват пари, което ще увеличи цената на самия модел и ще удари по джоба на крайния потребител.

0 от 500
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Проверено с двете коли в семейството. Разход по Тракия от София до Бургас. Голф 8 ГТЕ плъг-ин хибрид с батерия на 20% разход 6.3л, БМВ 530i xDrive разход 7.8л. Средна скорост 120км/ч караме един след друг с жена ми, с автономно шофиране през 90% от времето в режим съответно Еко и Еко Про. Плъгин хибрида е супер за града - разход 4.5 л + 5-6 Кв, караш ли извън града не е много еко. От друга страна БМВ-то е мек хибрид, в града харчи 10 извън градско 7-8 според това колко настъпваш над 12 не вдига.
  • #20
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До Хибридният ( преди 1 месец )
    Тойота Приус е доста по-къса от Тесла 3 и е съвсем друг клас, така че сравнението ти е неуместно. Мерцедес ДжиЕлСи плъгин тежи с 200 кг повече от Тесла У. Те са съпоставими. И престанете с мантрата с планирането. Това става на непознат маршрут. В България всеки знае всички бързи станции наизуст по обичайните си маршрути. Освен това може да провери дали са свободни. И на дълъг път се зарежда за 10 до 20 минути. Никой не зарежда часове наред.
  • #19
    1 rate up comment 6 rate down comment
    До сектанта ( преди 1 месец )
    Колко електрическа енергия харчи хибридът на 100 км градско? Колко пъти трябва да заредиш в месеца за да изминеш 1 000 км градско? Колко време отнема? Какви са му предимствата пред електромобила за подобно шофиране? Един съвременен електромобил изминава 1000 км за 8 часа по магистралата с включени 40 минути зареждане което е средна скорост 125 км в час и скорост на движение 136 км в час. С хибрида за колко се изминават? Като гледам максималната ти скорост е 120 км в час.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    електричките дори у вас ако не си в къща можеш да заредиш какво остава за аутсайд
  • #17
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 17 ( преди 1 месец )
    Сектантът японофил отново се е развихрил и пропусна да каже колко е пробегът с едно зареждане със 140 км в час на prius, за да не мислиш зарядни? Защото по магистрала Тракия зарядните за електромобили вече са повече от бензиностанциите. Само с Вяра не става! Къде караш със 120 за да казваш такава скорост? На магистралата или извънградско? Електромобилите като искат да стигнат до морето без спиране за реждане и да се икономични, намаляват на 130.
  • #16
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Хибридният ( преди 1 месец )
    Тесльо-тротинетката пак се е увъртолил във измислици и фантазии. Корола 1.8 хибрид при 120 км/ч на магистрала харчи 5.0-5.2/100. Многократно проверено. Приус плъгин тежи 1570 кг, най-леката Тесла Model 3 е 1765 кг, кое ли е повече? Плъгин хибрида е перфектното решение - в града караш на ток, на дълъг път не ти се налага да планираш спирания и да висиш по зарядни.
  • #15
    3 rate up comment 11 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Всъщност коментират хора които разбират че хибридите за нищо не стават. За градско електромобила е по-добре, А за извънградско ДВГ. Хибридът е кръстоска между двете като е взел най-лошите им черти - харчи повече от електромобил в града и повече от ДВГ на магистралата. И понеже ги правят с малки резервоари, защото "харчат малко" на магистралата пробегът с един резервоар е приблизително колкото на електромобил. Остава утехата че зареждат по-бързо за повече пари.
  • #14
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Факт ( преди 1 месец )
    германдките тапатси си юечтаят за някакво връщане на дизела.Трагедия са толкова тъпихора няма как да съществуват още дълго
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хахахаха, пак коментират хора които от магистралата не слизат и сутрин в софииското движение под 100 не падат,
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пълна измама е това с плъгин хибридите, по-голяма от дизелгейт реално прикриват супер мощни и замърсяващи автомобили с едва ли не почти нулеви емисии а реално замърсяват в пъти, например Мерцедес имат такива модели.