Ново проучване хвърли допълнителни съмнения върху реалната ефективност на plug-in хибридните превозни средства. Тестовете, направени от университета в Грац (Австрия) от името на Група за кампания за чист транспорт, транспорт и околна среда, разкриват голямо несъответствие между официалните стойности за емисии на Глобалната хармонизирана тестова процедура за леки автомобили (WLTP) и тяхната реална производителност, съобщава Autoexpress.
Три тестови автомобила – BMW 330-е XDrive, Peugeot 308 Plug-in Hybrid и Renault Megane E-Tech PHEV, бяха подложени на серия от три пробни маршрута по обществени пътища, предназначени да повторят типичните пътувания до работното място. Бордовото оборудване за измерване на емисии записва изгорелите газове, произведени от всеки.
Докато официалните лабораторни тестове WLTP показват емисии на CO2 в комбиниран цикъл между 27 гр/км и 37 гр/км за проверените автомобили, в реалния свят като цяло се регистрират емисии между 85 гр/км и 114 гр/км, след като всички автомобили започнаха маршрутите с напълно заредена батерия. Това е увеличение от около три пъти спрямо официално цитираните данни.
По маршрут, проектиран да възпроизвежда типично градско шофиране, plug-in хибридите се представиха по-добре, когато тръгваха с напълно заредена батерия, но общите емисии все още бяха между 1,2 и 1,3 пъти по-високи от числата на WLTP.
Когато същият този маршрут беше покрит с батерия в PHEV, която изобщо не беше предварително заредена, емисиите бяха между пет и седем пъти по-високи от WLTP.
Тестовете също повдигнаха въпроси относно цитирания само електрически пробег, които PHEV могат да осигурят, като BMW 330e осигурява 26 процента по-малко от официалния си пробег, а Peugeot 308 е с 47 процента по-малко от своя WLTP обхват.
Renault Megane E-Tech PHEV, който сега е заменен от новия изцяло електрическия Renault Megane E-Tech, надвиши своя официален електрически пробег по WLTP, макар и минимално.
Полученият доклад от Transport & Environment препоръчва PHEV да не се разглеждат като превозни средства с нулеви емисии в градските райони и настоява регулаторите в цяла Европа да основават данъчното облагане на тези автомобили, включително данъка върху служебните, на действителните емисии, а не на официалните тестове, които могат значително да подценят резултата от реалния свят.