IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС отлага забраната за нови камиони с ДВГ до 2040 година

Целите за намаляване на вредните емисии ще бъдат разделени на три етапа

Камиони с двигатели с вътрешно горене ще могат да се регистрират в ЕС и след 2035 г., като евентуалната забрана ще стане най-рано през 2040 г. Това става ясно от документ за вътрешна употреба на комисията за преразглеждане на лимитите за CO2 на автопарка от тежкотоварни превозни средства, за който съобщава Еlectrive.

 

Забрана на камиони в ДВГ

 

Предложенията на Европейската комисия трябва да бъдат публикувани на 14 февруари. Според документа, който изтече сега и е предоставен на Euractiv, целите за намаляване на емисиите на CO2 до 2029 г. остават непроменени. Все още не са посочени точни дати за периода след това, се казва в доклада.

Предложението определя три отчетни периода с цел намаляване на емисиите, които предстои да бъдат определени - 2030 г. до 2034 г., 2035 г. до 2039 г. и от 2040 г. нататък. Според доклада потенциалната цел за намаляване на емисиите от 100 процента, което би се равнявало на забрана за регистрация на нови дизелови камиони, ще бъде определена най-рано за 2040 г.

 

Камион

 

„Ако изобщо дойде“, се казва в доклада. Страните от Бенелюкс и Дания вече поискаха такава крайна дата за нови камиони и автобуси с вътрешно горене чрез писмо до ЕС преди две седмици.

Миналото лято ЕС взе принципно решение да забрани продажбата на нови пътнически и лекотоварни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива до 2035 г. От началото на 2021 г. Европейската комисия работи активно по екологичните стандарти Евро 7, като за леките и лекотоварните автомобили те трябва да влязат в сила през юли 2025 г., а за камионите и автобусите - през юли 2027 г.

 

Забрана на ДВГ

 

Междувременно Европейската комисия представи пакет от мерки за укрепване на конкурентната позиция на Европа спрямо Китай и САЩ, включително като място за производство на електрически автомобили.

За тази цел трябва да се облекчат правилата за държавна помощ, да се използват неусвоени средства, да се одобряват по-бързо екопроекти и да се прокарат търговски споразумения за осигуряване на други източници. Фокусът е предимно върху производителите на вятърни турбини, слънчеви клетки, батерии, електрически и водородни автомобили - с други думи, производителите на компоненти и машини, които също играят важна роля за електрическите камиони.

 

 

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 1 година )
    А това къде го пропусна: "камионите да минат от дизел на ток и ПОНЕ ЧАСТ от тези 200 000 лв да бъдат спестени със собствено производство на ток" ?Дори да ги зарежда от контакта, вместо 200 за дизел, ще дават по около 100 хил. лв. за ток, което си е един нов камион разлика на всеки 2 г. Ако батериите от старите камиони се използват за съхранение на евтина енергия от мрежата или от слънцето, ще става все по-евтино на километър. Така зареждането ще е по-бързо с по-малка инсталирана мощност.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 14: Викаш зареждането от зарядните и тока е без пари? Включваш и зареждаш безплатно?
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    1000 квадратни метра е само едно стандартно хале/склад, които осигуряват не 1, а 200 киловата мощност , която осигурява нетното производство на електрическа енергия за 250 000 км годишно. Един ТИР паркинг има много по-голяма площ, а след като Тир-а е спрял на паркинга, дневната почивка е поне 11 часа, през които 800 киловатчаса могат да се заредят с мощност 70-80 kw. През седмичната 45 часова почивка, дори 20 kw стигат. Трябват по малки мощности от тези за лек автомобил.
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    За какво й е на Норвегия ток от Алжир като тя самата е един от най-големите износители на ВЕИ ток от ВЕЦовете и перките си. Обикновено държавите нямащи слънце имат много вятър и водни централи
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много математици, разбирачи, ум да ти зайде. Айде да посмятате малко пак: ако трябват 1000кв. м за 1кв, то колко трябват да се покрие нуждата на един "тир" паркинг с 100 места за 24/7 перманетно. Второ, към днешна дата, ел. камиони са около 3х по скъпи от ДВГ варианта, отделно инфраструктурата за колите е смешна, а ако се добавят и камиони? И моля ви се, не ми пренасяйте ток от Алжир за Норвегия..
  • #16
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Добива от панелите не е от квадрат, а от киловат инсталирана мощност. В българия този добив е между 1200 и 1400 киловатчаса. Един киловат заема около 5 квадрата и струва между 1200 и 1500 лв фотоволтаици кабели и инвертор в зависимост от мощността. Колкото тя е по-голяма толкова по-евтино става. 1000 квадрата са 200 киловата и максимум 300 000 лв. Батерии не са необходими, освен ако не е някъде където няма електрическа мрежа. Скъпо ли ти се струва? А батерии ще има от старите камиони.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Прав си с изключение на това, че от 1 000 квадрата панели се изкарва по-скоро около 150 000 квтч а не 260 000 като ест в Испания е по-близо до 200К а в Германия около 120К квтч. Все пак 1 000 кв.м. панели и някакви батерии към тях сигурно струват много пари макар и дългосрочно по-малко от стотици хиляди литри дизел
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    250 000 км на година се нуждаят от 200 000 лв за гориво. Смяташ ли че това не е достатъчен стимул камионите да минат от дизел на ток и поне част от тези 200 000 лв да бъдат спестени със собствено производство на ток от всеки който притежава някакъв бизнес и има транспортни средства, които може да зарежда от покрива?
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    До 10 ( преди 1 година )
    Така е! Едно време говориха и за смяна на крушките и забрана на обикновените крушки. В момента все още се продават обикновени крушки, но никой не ги купува. А енергоспестяващите крушки, които уж трябваше да ги заменят въобще ги няма по магазините. Всички избират да си купят led крушки. Същото ще стане и с дизелите. Няма да има смисъл от забрана защото никой няма да ги купува и ще са толкова малко, че няма да пречат на никого при изкарване 3 пъти в год. Тук-таме някоя пожарна или военна машина
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Дочо Булгуров ( преди 1 година )
    За кучета и котки може, а за прасета не може. Къде е зеления преход? Май само нашите ТЕЦ ове като закрият и Европа ще позеленее.