IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Renault с нова атака срещу Евро 7

Като президент на ACEA Лука де Мео настоява за промени в екостандартите

Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) продължава усилията си за договаряне на по-добри екологични разпоредби за двигателите с вътрешно горене до пълното екологизиране на автомобилите и лекотоварните превозни средства в Европа, започващо през 2035 г.


Екостандарти


Миналото лято властите на ЕС взеха принципно решение да забранят продажбата на нови пътнически автомобили и лекотоварни автомобили, задвижвани с изкопаеми горива до 2035 г. Все още не е ясно дали има бъдеще за водородните двигатели с вътрешно горене и следователно на традиционните двигатели с вътрешно горене е даден краен срок, докато все още няма яснота за последния период от живота им. От началото на 2021 г. Европейската комисия работи активно по екологичните стандарти Евро 7, като за леките и лекотоварните автомобили те трябва да влязат в сила през юли 2025 г., за камионите и автобусите - през юли 2027 г.

Първият вариант на Eвро 7 шокира производителите на автомобили, след което бяха направени корекции в проектодокумента. Неговият нов вариант беше представен през ноември 2022 г., като се очаква, че той ще е последен, въпреки че все още не е придобил силата на закон. Преговорите между ЕС и производителите продължават, а окончателното решение ще бъде взето през 2024 г.

Настоящата версия на Евро 7 засяга не само автомобили с двигатели с вътрешно горене, но и електрически превозни средства - по-специално се предлага да се установи степен на износване на спирачките и гумите. За електромобилите се предвижда и степен на износване на батерията - след 8 години или 160 000 км пробег нейният реален капацитет трябва да бъде не по-малко от 70%.


Екостандарти


Асоциацията на автомобилните производители в Европа (ACEA) продължава упорито да се противопоставя на стандартите Евро 7, както и на цялата екологични доктрини на ЕС. Организацията вече има нов президент – главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео замени колегата си от BMW Group – Оливер Ципзе, който заемаше поста в продължение на 2 години.

Сайтът на ACEA публикува отворено писмо на Лука де Мео до властите на ЕС, в което са концентрирани основните опасения на автомобилните производители. Шефът на Renault повтаря всички основни точки, очертани миналата есен от ръководителя на Stellantis - Карлос Таварес, който между другото беше президент на ACEA преди Ципзе. През декември Stellantis се оттегли от ACEA, тъй като смята, че лобистките дейности на тази асоциация са неефективни. За това и концернът ще гони своите интереси самостоятелно.

Лука де Мео, за разлика от Таварес, не предлага директно отмяна на Eвро 7, но обръща внимание на факта, че въвеждането на тези норми ще има пагубен ефект върху европейската автомобилна индустрия. Адаптирането на двигателите към Евро-7 ще изисква огромни ресурси, които би било много по-целесъобразно да се насочат към разработването на нови електрически превозни средства.


Лука де Мео


Стандартът Евро 7 ще доведат до значително увеличение на цената на новите автомобили с ДВГ и много граждани на ЕС просто не могат да си позволят да ги купят, като в същото време електромобилите все още са много скъпи, а темповете на развитие на инфраструктурата е твърде бавен. Всяка седмица в Европа се появяват 2000 нови обществени зарядни станции, докато за постигане на целите, поставени от ЕС, техният брой трябва да бъде 14 000.

„Фокусирането върху електрическите превозни средства като основно решение на екологичните проблеми в областта на транспорта е лошо решение, особено като се има предвид, че Европа е силно зависима от външни ресурси - само 5% от суровините за производството на батерии идват от самата Европа. Модерните високопроизводителни хибриди биха могли да бъдат добра алтернатива на електрическите превозни средства, запазвайки и развивайки съществуващите инженерни компетенции на европейските производители на автомобили“, се казва в писмото на ACEA до властите в ЕС.

Лука де Мео обещава да бъде по-агресивен в лобирането като президент на ACEA от своите предшественици, особено след като той, като ръководител на Renault Group, е силно заинтересован от това. Както е известно, френската компания няма да премине напълно към електрически автомобили през следващите години, като ще продължи да развива и други задвижващи системи.


0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Ей тези изказвания най- ги обичам! Казваш ако в града се движат само електромобили чистотата на въздуха ще е абсолютно същата? Всеки път предлагам на такива дървени философи да се затворят в гаража със семействата си да запалят двигателя и да отворят широко прозорците да дишат чистия въздух, който излизал от ауспуха на автомобил с евро 6, който според тях бил абсолютно безвреден за хората. Съгласен ли си да демонстрираш? Защо не помолиш същият този шеф да го направи, като е толкова убеден?
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    прав е човека.. с тия евро стандарти не се получава нищо реално, освен да се оскъпява колата. А може това да е стратегията - да оскъпят толкова двг че вече скъпите електрички да не изглеждат толкова зле като цена... При всички положения това нито помага на екологията нито на хората.
  • #17
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    LGBT = EVRO 7
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И за да не съм голословен, а не благословен.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И за да не съм благословен, малко цифри за размисъл. През последните две-три години са инвестирани милиарди в нови находища, преработвателни предприятия и фабрики за батерии, които ще заработят най-рано след пет години, а към момента отварят тези в които е инвестирано преди пет до 10 години. И ако още сега китай е най-големият автомобилен пазар и вече 35% от продаванете автомобили се зареждат от контакта, какво ще правят толкова много батерии след 5 години, като заработят всички заводи?
  • #14
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Не се преувеличава значението на китайците а се казва истината в очите. Това че истината не ми харесва и на мен и боли вече е съвсем отделен въпрос но другата истина е, че каквото било досега било, но е време да се действа, а не да се продължава да се мрънка. След като китайците са могли да го достигнат очевидно и европейците са могли но не са искали и лошото е, че и сега не искат. А китайците съвсем скоро ще задоволят собствения си пазар и ще тръгнат да търсят чужди. Най-лесен ще е европейския
  • #13
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ЕВРО 7 ( преди 1 година )
    Лапачис, драпачис - борбата е страшна! Чапай, Петка и белите. Гонене из храстите. Накрая дошъл горския Мъск Лий и ги изгонил всичките
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не разбирам защо се преувеличава значението на китайците те са първи защото и пазара им на електромобили е 50% от световния за сега а дела им при батериите е доста под 80% като в Америка най-много батерии правят Тесла-Панасоник а GM и Форд строят заводи с корейците, в Европа пък най-много батерии се ползват на корейските фирми от европейските им заводи. Да китайците преработват повечето литий но не го добиват те а Австралия и ЕС в бъдеще ще отчита и емисиите от батериите както пише #11
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    До #8 ( преди 1 година )
    Не четеш добре статията и не разбираш проблемите на планираните европейски еконорми. Ще има въглероден отпечатък и за EV-та, където ще се гледа от къде идват материалите. Никела в Индонезия е с най-лошото качество и му трябва двойна преработка за да става за батерии. Въглеродния отпечатък ще е такъв, че тия батерии идващи от там, ще са забранени за Европа. Нещата са доста по-сложни от колкото изглеждат.
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Китайците били решили проблема ? Природните ресурси са решението им. Как по-точно Европа може да се бори с Китай по това отношение, че нещо не ви разбирам ? Вие изобщо четете ли статията ? В Европа ли живеете ? Разбирате ли в какво неравностойно положение сме в Европа и колко зависими ще продължаваме да сме, докато не измислят други батерии ?