IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как да избегнете прегряване на двигателя в жегата

Трябва да сте наясно какви са признаците за повреда на охладителната система

Не само собствениците на стари превозни средства, но и собствениците на сравнително нови и модерни автомобили могат да се сблъскат с проблеми с охладителната система в топлото време, което настъпва. В случай на прегряване продължаването на движението е изключително опасно, тъй като може да доведе до трайна повреда на двигателя. Но е доста лесно да се избегнат такива сериозни последици.


прегряване

 
Двигателят прегрява през лятото обикновено в задръствания или шофиране по улици с много интензивен трафик, заради което автомобилът се движи с ниска скорост доста дълго време. Ако двигателят заври, това обикновено е придружено от пара изпод капака и миризма на антифриз в кабината. В същото време температурата на индикатора на таблото се повишава бързо. А причината е дефектна охладителна система.

За повечето съвременни двигатели нормалната температура е 80-90 градуса по Целзий. За да се предотврати прегряване на захранващия блок, когато се достигнат тези стойности, вентилаторът се включва и температурата започва да намалява. Но това може да не се случи, ако в разширителния резервоар няма достатъчно антифриз или той е загубил свойствата си. Ето защо трябва редовно да проверявате количеството охлаждаща течност, което трябва да бъде между минималната и максималната маркировка. И в повечето автомобили трябва да го сменяте на всеки две или три години. В същото време е важно да се напълни с висококачествена охлаждаща течност с параметрите, препоръчани от автомобилния производител.

Най-често двигателят кипва заради изтичане на антифриз. Често можете да забележите теч в локва под колата. По правило за това са виновни херметизираните тръби на охладителната система и техните връзки. Повреден разширителен резервоар или неговата капачка също могат да изтекат. Същото се случва, когато радиаторът се повреди, например в случай на инцидент или удар на предната част на автомобила в някакво препятствие. Освен това е възможно прегряване и поради замърсяване на радиатора с листа, прах и други отломки. Ето защо веднъж на сезон е препоръчително да го инспектирате и почиствате, ако е замърсен.

Прегряването на двигателя често се случва, когато помпата не работи. В същото време и антифризът изтича. Двигателят също може да прегрее поради повреда на термостата. В същото време охлаждащата течност започва да циркулира само в малкия кръг и не се премества към големия. 

Освен това сензорът за температура на охлаждащата течност също може да се повреди и така двигателят често прегрява. Възможни са и неизправности на вентилатора или на други основни елементи от охладителната система. Последните често се появяват след подмяна на охлаждащата течност или ремонт. Ако не бъдат отстранени навреме, това също може да доведе до кипене на силовия агрегат.

Най-опасният проблем е повредата на уплътнението на главата на цилиндъра. Тази повреда често може да бъде идентифицирана по бял дим от изпускателната тръба. В този случай антифризът попада в цилиндрите, което причинява бърза повреда на двигателя.

За да предотвратите прегряване, трябва редовно да проверявате и ремонтирате охладителната система. Можете да идентифицирате проблемите не само по наличието на течове, но и по бавно или много бързо загряване на двигателя, слаба работа на печката, миризмата на антифриз в кабината и някои други симптоми. Ако бъдат открити, е необходима спешна диагностика и ремонт на охладителната система.

Ако двигателят неочаквано прегрее по пътя, за да избегнете неприятни последици, трябва незабавно да спрете отстрани на пътя и да го изключите. След това, като се вземете предпазни мерки, отворете капака и оставете двигателя да се охлади. В същото време е задължително да се провери нивото на охлаждащата течност. Ако не е достатъчно, добавете към желаното количество. Ако е възможно, можете да опитате да идентифицирате и премахнете повредата на място.
Можете да се придвижите по-нататък много внимателно и на кратко разстояние. В този случай трябва да изключите климатика и да включите печката с топъл въздух до максимум. По пътя периодично проверявайте нивото на охлаждащата течност и температурата на двигателя, както и избягвайте задръствания и, ако е възможно, светофари. Ако все още е далеч или не е било възможно да се намали температурата на двигателя, препоръчително е да използвате платформа, която да превози автомобила ви до сервиза.


0 от 500