Разпоредбите за вредни емисии, които се разработват в момента и трябва да влязат в сила като Евро 7 са контрапродуктивни и от тях няма никакъв смисъл. Това обяви главният изпълнителен директор на Stellantis – Карлос Таварес. Говорейки на автомобилното изложение в Париж той беше категоричен, че инженерните ресурси, нужни за постигане на новите стандарти, може да бъдат спестени и насочени към развитие на електромобилите.
Противоречивите разпоредби за емисиите Евро 7 бяха отложени за породен път през миналата седмица. Те трябва да влязат в сила през 2025 г., но според Тавареш това няма да се случи преди 2028 г. И така тяхната актуалност ще бъде съвсем кратка, защото много от държавите в Европа предвиждат забрана на продажбите на автомобили с ДВГ още от 2030 г.
„От гледна точка на индустрията, ние не се нуждаем от Евро 7, тъй като за неговото постигане ще черпим от ресурсите, които трябва да похарчим за електрификация. Харченето на пари за разработка на нещо, което ще се прилага едва през 2028 г., е без никакъв смисъл. Тези ресурси могат да бъдат използвани за нещо друго“, категоричен е Таварес.
Шефът на Stellantis допълни, че отлагането на приемането на стандарта Евро 7 се дължи на факта, че индустрията е достигнала своя лимит. И сега политиците се опитват да отидат отвъд границите на възможното, без да се съобразяват с реалностите.
„Това, което правите в момента, противоречи на физиката и затова е контрапродуктивно. Няма никакъв смисъл от него и затова непрекъснато бива отлагано. Отменете разпоредбите за Евро 7. Ние сме готови за електричество“, каза още Таварес.