IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis е осъден да плати 300 милиона долара глоба

Концернът призна вина за манипулиране на емисии на 100 000 автомобила

Американският отдел на Stellantis, бившият Fiat Chrysler Automobiles, бе осъден да заплати близо 300 милиона долара, след като компанията призна вина в продължилото няколко години съдебно дело. Обвинението е за манипулиране на данните за изгорелите газове на повече от 100 000 автомобила Jeep Grand Cherokee и Ram 1500 от 2014-2016 г.

 

Jeep-Grand_Cherokee-2014-1280-03.jpg

 

По-рано Fiat Chrysler Automobiles US сключи споразумение за признаване на вина с Министерството на правосъдието и се съгласи да плати 96,1 милиона долара глоба и 203,6 млн. долара санкция, а сега подразделението на Stellantis също така бе осъдено и на три години условно. Американското правителство отбеляза, че Fiat Chrysler Automobiles US вече е платил 311 милиона долара гражданска санкция и повече от 183 милиона долара обезщетение на повече от 63 000 души в заведен от тях колективен иск.

Наказателната глоба от 300 милиона долара „е резултат от изчерпателно тригодишно разследване“, каза помощник-главният прокурор Тод Ким.
Трима служители на Fiat Chrysler Automobiles US са обвинени в заговор за измама и нарушения на Закона за чистия въздух и очакват съдебен процес. Според обвинението те целенасочено са инсталирали устройства за манипулиране на данните за изгорелите газове в превозните средства, с идеята да излъжат тестовете.

 

Ram-1500-2014-1280-01.jpg

 

Споразумението за тези 300 млн. долара идва пет години, след като Volkswagen се призна за виновен по обвинения в манипулирането на данни за вредни емисии, които засегнаха близо 600 000 автомобила в САЩ в скандал, станал известен като Dieselgate. VW плати повече от 30 милиарда долара обезщетения. Разкриването на нарушенията на Volkswagen увеличи контрола върху емисиите, което в крайна сметка се отрази и върху климатичните цели на държавите от двете страни на Атлантика.

 

 

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Всички еконорми са направени с цел рекет,специално в америка големите камиони кадят като за световно, ама там няма контрол за азотни окиси например.А дали няма?
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1.2? Тук говорим за автомобили. За косачки, пиши в Бразди.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ок,да приемем че Меган дава 8/100 при 140.Имам приятел с Акорд,който при 140 гори 10-11/100 пропан.Двойно на моя Пасат.Газовия инжекцион по колко вървеше последно? При бензин с директно впръскване - 3 впръсквания пропан - 1 бензин. Директно 25% икономия изчезва... Adblue има и по 20 лв/10л стига за около 13к км или по 0,002 ст на километър. Турбо издържа и по 500к км, както и по 2к км. Зависи от този зад волана. Накрая излиза че за 10-15%. Сега свалиха умишлено пропана,при 1,6 как беше сметката
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До 7 ( преди 1 година )
    Аз карам кола на пропан-бутан и за момента освен едно Lupo, друг автомобил не е успял да направи по-нисък разход в пари. Старата кола, Меган 1.6 при със 140 даваше разход 8 л. газ (навярно се дължеше, че се разпада в движение поради ръжда). Да, ауспух на 4 години. Нищо друго не е имало разлика. Не съм чувал нищо EGR, за почистване, за adblue и други неща. Не кадеше. И тъй като нямаше нужда от турбо, за да върви, не съм правил и турбо. Сега да се върнем на дизела. Газ - 1 лв. Нафта - 3 лв. ;)
  • #7
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До #6 ( преди 1 година )
    Нали? Там където аз харча по 6/100, на пропан е двойно! Зимата още по зле. На газостанцията отвреме-навреме в 40л бутилка ти сипват по 42 литра, при положение че повече от 33,2 не можеш. Ауспоховата уредба гние, прави се често, охладителната е натоварена, филтри и свещи се сменяват двойно по често от на бензин. Влачиш бутилката непрекъснато, резервна гума на задната седалка, багажник няма и накрая си мислиш че ти излиза по евтино. Филм за балъци...
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма по евтино от пропан бутан дизела е за балъчета
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    до номер 2 ( преди 1 година )
    1.2 TSI на какво купе. Защото качено на Пасат, ще даде почти двойно на моето 5,7/100 за София-Бургас със средна от 136 км/ч
  • #4
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    При "мощен" двигател 1,2 под "дълъг" път, предполагам имаш предвид като време, иначе на разстояние колко да е дълъг?
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до номер 2 ( преди 1 година )
    Плати естествено! Той дизела не е спрян, просто не е рентабилен! При тази цена на дизела и ниския разход на бензин на бензиновите двигатели, за какво ти е дизел! Карам 1.2 TSI, вчера ми даде разход 4.8 на дълъг път. Е, за какво ми е дизел?!
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ФВ плати ли? Ако да, айде сега връщайте дизела, нормалните бензинови двигатели, олекотете колите, намалете мощността и да продължаваме. Гледам турски фиат за 50 000 лв., къде отивате, бе хора?