IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тираджия измина 6,6 милиона км с един камион за 30 години

Kenworth T600 e претърпял три основни ремонта на двигателя и четири пъти e блъскал елени

Американският шофьор на камион Алън Кицхабер си купил влекача Kenworth T600 през 1995 година. Оттогава той не го е сменял и пробегът вече e 4,1 милиона мили (почти 6,6 милиона км). Собственикът твърди, че тайната на дълголетието на камиона се крие в правилната и навременна поддръжка.


Камион


Кицхабер разказва, че никога не е възнамерявал да прекара живота си в шофиране на камиони. Преди около 33 години обаче си търсел ново препитание и отговорил на обява за работа за шофьор на камион за дълги разстояния. През 1995 година си купил нов Kenworth T600, който използва и до днес.

Двигателят Caterpillar 3406E с мощност 550 конски сили е претърпял три основни ремонта. Това обаче все още е оригиналният мотор на влекача със заводския си блок на цилиндрите. Собственикът заменил стандартната 13-степенна "механична" скоростна кутия с такава с други предавателни числа, за да намали оборотите на двигателя при високи скорости.


Камион


Той също така се отказал от задвижването към едната задна ос. Преходът от колесна формула 6x4 към 6x2 намалило натоварването на двигателя и трансмисията, а също така и разхода на гориво. Освен това камионът бил оборудван с допълнителни филтри, подгревател за дизелово гориво и система за следене на налягането в гумите.

Кицхабер е сигурен, че ключът към дългата и безпроблемна експлоатация на превозното средство е правилната му поддръжка. Самият той никога не се е ограничавал само до рутинното обслужване, като пред годините е модернизирал конструкцията. Подобренията са помогнали да се избегнат проблеми в бъдеще. Например, предпазната решетка отпред е спасила камиона от повреди на капака и радиатора четири пъти по време на нощни сблъсъци с елени.

0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Iwanow ( преди 1 седмица )
    Имам чувството,че всички *** са се събрали в мрежата и само се чудят къде да им мине половин един-час от "скъпоценното" им дебилско време ....
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Дивака ( преди 1 седмица )
    И сега "специалистите си казват "компетентните мнения!
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    И в Индия ги навъртат и ремонтират в YouTube ме кефи да ги гледам.
  • #19
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Петров ( преди 1 седмица )
    Три основни ремонта за 4.1 милиона мили въобще не е добре..........
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    4epa ( преди 1 седмица )
    Пълни глупости
  • #17
    12 rate up comment 1 rate down comment
    До всички ( преди 1 седмица )
    А за маслото което ползва не се казва, ако купува от България, дали ще мине 500 х.
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До Й и Петър Иванов - човекът е карал 3 години чужди камиони и е решил (видял е обявата 1992 - преди 33 години), че ще инвестира през 1995. Сигурно се печели по-добре със собствен камион (не съм шофьор, някой знаещ да каже). До рекламиращите Tesla (няма лоша реклама) и факт - напълно сте прави. Трендът е авио-, воден- и ЖП-транспорт и кратки разстояния до финалната дестинация на стоките. Такива глоксове са напълно постижими с електрическите превозни средства на всякакви марки - и Volvo имат...
  • #15
    0 rate up comment 10 rate down comment
    факт ( преди 1 седмица )
    Тренда е все повече авиотранспорт все по малко авто.
  • #14
    5 rate up comment 19 rate down comment
    dinoas ( преди 1 седмица )
    По това което казвате , не е трудно и 600 милярда да се изкарат. Само за незнаещите - камионите много рядко се налага да сменят блок на двигателя... Всичко останало се подменя с ново ... Колкото до другите неща... Е този камион не подминава от една стара барака, въпреки ъпдейти който е имал. В днешно време дори няма да може да премине през пиринеите към Франция, или пък да влезне в Германия... Общо взето трошляк на дойзживяване ... Нищо специално, те вече и в Мароко не ги карат толкова стари
  • #13
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Петър Иванов ( преди 1 седмица )
    Ихааа,тъкмо се чудех какви да ги правя,и разбирам че се търсят капитани за далечно плаване,така че отивам да си купя кораб и почвам!