IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тираджия измина 6,6 милиона км с един камион за 30 години

Kenworth T600 e претърпял три основни ремонта на двигателя и четири пъти e блъскал елени

Американският шофьор на камион Алън Кицхабер си купил влекача Kenworth T600 през 1995 година. Оттогава той не го е сменял и пробегът вече e 4,1 милиона мили (почти 6,6 милиона км). Собственикът твърди, че тайната на дълголетието на камиона се крие в правилната и навременна поддръжка.


Камион


Кицхабер разказва, че никога не е възнамерявал да прекара живота си в шофиране на камиони. Преди около 33 години обаче си търсел ново препитание и отговорил на обява за работа за шофьор на камион за дълги разстояния. През 1995 година си купил нов Kenworth T600, който използва и до днес.

Двигателят Caterpillar 3406E с мощност 550 конски сили е претърпял три основни ремонта. Това обаче все още е оригиналният мотор на влекача със заводския си блок на цилиндрите. Собственикът заменил стандартната 13-степенна "механична" скоростна кутия с такава с други предавателни числа, за да намали оборотите на двигателя при високи скорости.


Камион


Той също така се отказал от задвижването към едната задна ос. Преходът от колесна формула 6x4 към 6x2 намалило натоварването на двигателя и трансмисията, а също така и разхода на гориво. Освен това камионът бил оборудван с допълнителни филтри, подгревател за дизелово гориво и система за следене на налягането в гумите.

Кицхабер е сигурен, че ключът към дългата и безпроблемна експлоатация на превозното средство е правилната му поддръжка. Самият той никога не се е ограничавал само до рутинното обслужване, като пред годините е модернизирал конструкцията. Подобренията са помогнали да се избегнат проблеми в бъдеще. Например, предпазната решетка отпред е спасила камиона от повреди на капака и радиатора четири пъти по време на нощни сблъсъци с елени.

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Й ( преди 1 месец )
    Търсил препитание, отговорил на обява за работа и си купил чисто нов влекач за няколкостоъин хиляди
  • #11
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Хасанчо ( преди 1 месец )
    В България ще издържи не повече от 200-300 хиляди километра без основен ремонт на двигателя ,а да не говорим за ходовата час и трансмисията. Ще се скапе за една година по нашите "хубави" пътища и магиСРАЛИ.
  • #10
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Кокси ( преди 1 месец )
    Там масово се ползва влекач с два задвижващи моста и полуремаркета с два моста. Сцеплението на теглене е доста, което помага при дъжд и сняг черни пътища,но явно си има и недостатъци. Ако кара по магистрали един задвижващ мост си върши работа. Да не забравяме и разпределянето на тежестта на товара.
  • #9
    20 rate up comment 4 rate down comment
    Митко ( преди 1 месец )
    За човека няма кво да кажа но за камиона нищо толкова впечатляващо там където работих преди време бракувахме волво Ф7 180коня на три милиона мерцедес 814 на два милиона и нещо бес да са отваряни моторите
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Кики ( преди 1 месец )
    Тъпкал е картата здраво
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    Сетих се за една интересна история. В Австралия явно карат много оффроуд коли и когато Ивеко пускат Дейли 4х4 много хора си го купуват и много страдат, защото имал много проблеми. Това е прдишния модел. Един австралиец е написал книга, която се е продавала в Амазон, как да оправяш проблемите. Включително е започнал да продава части които оправят проблемите :-)
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 1 месец )
    До 1 - Ще му кажа браво ако производителят анализира промените и ги приложи масово. Сега просто се е спасил поединично :-)
  • #5
    6 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    А "фланелки" имаше ли бе абориген. Ти в кой век живееш бе?
  • #4
    20 rate up comment 9 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Това за основния ремонт е интересно. Първата ми кола имаше "ризи" и можеше да има повече от два основни ремонта. Последната е с един ремонтен комплект, след което се бракува... Този двигател да предположа ли, че е с "ризи" също?
  • #3
    5 rate up comment 9 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    През 2056 година можеш да провериш, ако въобще ги пуснат за продажба през 2026 както е поредното обещание. Колко му е да ги мине с 5-6 батерии?