IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забраната на ДВГ в Европа е почти официална

Споразумението между държавите-членки на ЕС трябва да стане факт до часове

Последната стъпка за забраната на двигателите с вътрешно горене в Европа е въпрос на часове. Това обяви Ян Хуитема - нидерландси евродепутат и докладчик на предложението в интервю за агенция Bloomberg.


двигатели с вътрешно горене забрана


Според Хуитема, Европейската комисия, Европейският парламент и държавите-членки са много близо до формализиране на спирането на продажбите на нови автомобили с конвенционални двигатели от 2025 г. Финалните преговори са стартирали снощи и се очаква да приключат днес до обяд, като по време на тях трябва да бъдат уточнени последните подробности.

„Това е началото на голям преход в Европейския съюз“, коментира евродепутатът, като разкри и сас ще протече последния етап преди преминаването към превозни средства с нулеви вредни емисии. Следващата крачка в него е постигането на междинна цел, която предвижда до 2030 г. намаляването на емисии с 55% спрямо 2021 г.

Освен това, независимо от всякакви ревизии, включително планираната за 2026 г. за биогоривата, ще има изключения за нишови производители – най-вече италиански компании за спортни коли, за които забраната ще бъде въведена по-късно.

Ако преговорите завършат успешно, окончателно ще бъде одобрен плат „Fit for 55“. Това е пакет от климатични реформи, представен от Европейската комисия през юли миналата година за намаляване на емисиите с 55% (в този случай спрямо 1990 г.) до 2030 г. Планът на Брюксел предвижда и преразглеждане на DAFI - директивата за инфраструктурата за алтернативни енергийни системи.

Европейския парламент вече одобри предвижданите от него мерки, които включват задължително поставяне на зарядни станции за електромобили на всеки 60 км от главните европейски пътища, като това трябва да бъде одобрена от Съвета на ЕС.


0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Пълното рециклиране е факт в първата европейска гигафабрика Northvolt Ett, където работниците играят карти, поради липса на работа. Защото масово използваните NMC (nickel manganese cobalt) клетки от автомобилен клас, с частично използван капацитет чрез BMS (battery management system) и активно термоуправление (подгрев и охлаждане), както е в новите коли среден и висок клас, имат 20 години живот! След което се ползват за стационарно съхранение на ток. И NorthVolt просто няма какво да рециклират..
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Уфффф ( преди 1 година )
    Аутомедия , годината на забрана е 2035, не 2025 . А до тогава я камилата , я камиларя ...
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 17 ( преди 1 година )
    Ти наред ли си? Кога рашист е отивал в Русия има такива изключения но голямото мнозинство предпочитат Европа и Америка може да не са много умни и да са полезни *** ти но не са луди. На изборите Възраждане имаше 160 гласа от Русия което е 51% от гласовете от там, 5 700 от Британия и 1 800 от САЩ
  • #17
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    15, 16 - Пълни глупости. Взимай си рублите от Мутрофанова, купувай си билет за парахода и право към майка Московия да те мобилизират за пушечно месо.
  • #16
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Произвеждайки батерии в огромни количества света постепенно ще изяде и унищожи достъпните запаси на редки метали които са необходими за батериите. Когато бъдат изчерпани достъпните находища цените на металите ще скочат в пъти. В същото време обема старите батерии ще се натрупва поради невъзможност за пълно рециклиране. Това ще се следващата екологична криза в световен мащаб и причината поради която ще трябва да се забранят и електрическите коли. Проблема ще стане видим след няколко години.
  • #15
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А тези хора знаят ли че батериите НЕ могат да се рециклират на 100%? При литиевите батерии максимум ефективност е до 75%. Тоест във времето се натрупват токсични отпадъци които не могат да се рециклират. И при всяко рециклиране се губят от 25 до 40% от металите. А тези метали са скъпи и редки. Тази технология е зелена само до там че да не се отделят емисии по пътищата. Но производствените процеси са мръсни и неустойчиви. С времето се натрупва замърсяване и дефицити за метали.
  • #14
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В Русия преминават към Евро 1. Тоест може и с една права тръба и газ до ламарината. Кеф.
  • #13
    6 rate up comment 5 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    11 и като я вземеш тази електричка и след 2 месеца трябва да дадеш 15000 за батерия и ти друго ще говориш!
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бензин/дизел/... колонките и те работят на ток.
  • #11
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Целта е Европа да независима от камилари , чаршафи и *** ! И това е за добре. И да , като почнат да идват 10 годишните електрички на Горубляне , друго ще плямпате :)